"Stojadin" je bio domaći proizvod na osnovu strane licence, dok je "Fijat 500" strani proizvod čija se samo montaža i završno farbanje obavljaju u Kragujevcu.
Ostalo je isto što i od ostatka privrede - uspomene.
Osamdesetih godina prošlog veka proizvodili smo čak i kompjutere (samo hardware jer su domaće fabrike kompjutera vodili ljudi koji su smatrali da će svako sam sebi praviti software ako mu i kakav mu treba, te nisu imali sluha za poslovne ponude domaćih programera - do duše, aktuelna vlada je prepoznala programiranje kao perspektivu Srbije već početkom ove godine).
Odista velik broj autodelova za " Fijat 500" "FAS- u" isporučuje domaći dobavljači. Ali, to su trgovački segmenti pretežno italijanskih i poljskih proizvođača, koji svojoj trgovačkoj filijali u Srbiji prosleđuju autodelove, da bi ovi, formalno kao srpski proizvođači, preprodali uvezne delove " FAS- u"... Kada " Fijat- 500" iziđe sa kragujevačkih traka 87,6 odsto vrednosti vozila je izgrađeno izvan Srbije...
Koliko se novinar koji je pisao dotičan text razume u celu ovu tematiku govori činjenica da je pisao WolksVagen u mesto pravilnog Volkswagen (narodni auto).
Naime, FAS, odnosno vozilo Fiat 500L koristi delove PROIZVEDENE u R. Srbiji do 80%. Dakle, električna instalacija, sedišta, delovi trapa, unutrašnjost, komponente menjača i prateća aparatura pogonskog agregata se proizvodi u privatnim kompanijama u Srbiji, te zato i može da se kaže da je većinski domaći proizvod. Isto tako, proizvođač ovog auta je firma FAS, koja je 49% u vlasništvu naše države, tako da da, FIAT 500L se može nazvati domaćim proizvodom.
Suštinski, dobar deo firmi koje su snabdevale Zastavu sa opremom za proizvodnju Yuga i Skale 55 i danas posluju u saradnji sa kompanijom FAS, koja proizvodi Fiat 500L.
Kako je rastao udeo domaćih delova u proizvodnju Zastava automobila, tako je eksponencijalno opadao kvalitet. Bolje je da ih sklapaju od uvoznih delova renomiranih proizvođača, nego da ponove brljotine sa limarijom, motornim delovima i kompletnim sklopovima. To bi ih na sada otvorenom tržištu dotuklo. Lako je bilo biti brljivi industrijalac u carinskom raju.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Šta je ostalo od srpskog automobila
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Info
•16.10.2017.
•08:54 > 10:04
Komentari 6
+
Lui
Osamdesetih godina prošlog veka proizvodili smo čak i kompjutere (samo hardware jer su domaće fabrike kompjutera vodili ljudi koji su smatrali da će svako sam sebi praviti software ako mu i kakav mu treba, te nisu imali sluha za poslovne ponude domaćih programera - do duše, aktuelna vlada je prepoznala programiranje kao perspektivu Srbije već početkom ove godine).
Zivan
Vazd Tibi
Naime, FAS, odnosno vozilo Fiat 500L koristi delove PROIZVEDENE u R. Srbiji do 80%. Dakle, električna instalacija, sedišta, delovi trapa, unutrašnjost, komponente menjača i prateća aparatura pogonskog agregata se proizvodi u privatnim kompanijama u Srbiji, te zato i može da se kaže da je većinski domaći proizvod. Isto tako, proizvođač ovog auta je firma FAS, koja je 49% u vlasništvu naše države, tako da da, FIAT 500L se može nazvati domaćim proizvodom.
Suštinski, dobar deo firmi koje su snabdevale Zastavu sa opremom za proizvodnju Yuga i Skale 55 i danas posluju u saradnji sa kompanijom FAS, koja proizvodi Fiat 500L.
miki21
Anonimus
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H