Ipak se ne vodi upravni spor protiv NIS-a zbog neplaćanja ekološke takse?

Izjava Branislava Nedimovića, ministra poljoprivrede Srbije da je "pokrenut upravni spor protiv svih koji nisu plaćali ekološku taksu, uključujući i kompaniju NIS" otvorila je pitanje koje firme u našoj zemlji ne ispunjavaju tu obavezu, koliko ih ima i koliko novca duguju državi.
Ipak se ne vodi upravni spor protiv NIS-a zbog neplaćanja ekološke takse?
Foto: 021
Međutim, nadležni u Srbiji ili nemaju preciznu evidenciju o tome, ili ne žele javnost da upoznaju sa konkretnim ciframa pravdajući se formalno-pravnim razlozima.
 
Naime, list "Danas" je kontaktirao Ministarstvo poljoprivrede u čijoj nadležnosti su do skoro bila i ekološka pitanja. Dodatni razlog je bila izjava ministra Nedimovića da "više ne vodi sektor ekologije, ali da nije ostavio taj slučaj u amanet svom nasledniku, već ga je rešio". Nadležne u Ministarstvu poljoprivrede beogradski list je pitao koliko firmi u Srbiji ne plaća ili duguje za ekološku taksu i o kom iznosu je reč. Listu je rečeno da to pitanje nije više u nadležnosti Ministarstva poljoprivrede i da se obrati novoformiranom Ministarstvu zaštite životne sredine. Međutim, istog dana kada je "Danas" dobio taj odgovor, ministarstvo je potvrdilo za RTS "da je pokrenut upravni postupak protiv 100 domaćih i stranih preduzeća, jer ne plaćaju ili duguju za ekološku taksu i naknade".
 
U Upravnom sudu u Beogradu novinari beogradskog lista su dobili sasvim drugačiju informaciju od one sa kojom je u javnost izašao ministar Nedimović.
 
"Upravni sud zaključno sa 3. avgustom nije identifikovao nijedan predmet sa osnovom spora "ekološka taksa" odnosno naknada za zagađivanje životne sredine", navodi se u odgovoru Upravnog suda u Beogradu.
 
U Ministarstvu zaštite životne sredine napominju da je novoformirani resor, zbog čega još uvek nemaju konkretne podatke o neplaćanju ekološke takse.
 
"Ministar Goran Trivan je tražio da se ažuriraju spiskovi onih koji duguju državi po osnovu ekoloških taksi i naknada. Potom će uslediti razgovori sa dužnicima o dinamici isplate tog duga. Ministar podseća da su naknade i takse za zaštitu životne sredine zakonska obaveza. Veoma su važne jer su one praktično najveći i presudan izvor finansiranja zaštite životne sredine", navodi se u odgovoru Ministarstva zaštite životne sredine.
 
U ovom ministarstvu navode i da ministar Trivan nije zadovoljan sadašnjim stepenom naplate ovih taksi i naknada.
 
"Država u takvim situacijama ima ovlašćenja da propisuje sankcije. To znači da ako neka firma ne plaća ekološku taksu nadležni su dužni da je kazne i taj novčani iznos skinu sa njenog računa. Tako radi odgovorna država. U konkretnom slučaju mi se čini da je pre reč o želji da se javnosti prezentuje kako se nešto radi, umesto da se povuku konkretni potezi. Takođe u slučaju da NIS zaista nije platio ekološku taksu, mora da je izmiri kao i sve ostale firme koje to ne čine, ali ako je već u javnost izneseno ime te kompanije, bilo je korektno da se navedu imena i svih ostalih koje ne izmiruju svoje obaveze", kaže za "Danas" ekspert za energetiku Vojislav Vuletić i zaključuje da je razumljivo što Ministarstvo poljoprivrede ne želi da komentariše slučaj dok se vodi upravni spor, ali da to uopšte nije trebalo da ide preko suda.
 
Podsetimo, ministar poljoprivrede Branislav Nedimović izjavio je za "Blic" da je pokrenut upravni spor protiv svih koji nisu plaćali ekološku taksu, uključujući i kompaniju NIS. Nedimović koji je u prethodnoj vladi bio zadužen za ekologiju, dodao je da svako mora da plati svoje obaveze.
 
Podsetimo, još je u februaru Nedimović najavio da će protiv onih koji ne plaćaju ekološku taksu biti podneta tužba. Naime, "Blic" je ranije pisao da NIS ekološku taksu ne plaća od uvođenja tog nameta 2010. godine i da je državni budžet zbog toga oštećen za 1,5 miliona evra godišnje. Ovo je izazvalo i revolt uvoznika maziva, koji, za razliku od NIS, moraju državi da plate ekološku taksu od 12 dinara po kilogramu uvezenog maziva, zbog čega su njihovi proizvodi na tržištu skuplji i otežavaju im poslovanje.
  • Perke

    07.08.2017 14:35
    Kakvi su ovo pajaci, tesko nama sa Vulinima i sličnima...
  • Novosadjan

    07.08.2017 14:15
    Bas me interesuje ko bi smeo rusima da naplati kad su svi na njihovom platnom spisku
  • Reklame

    07.08.2017 12:40
    smrdi smrdi užasno smrdi
    Da se nadovežem na komentar o PRTR: slikovito se na mapi http://www.sepa.gov.rs/PRTR/search.html sa podacima 2009/2014 vidi trend evidentiranja zagađivača u nacionalnom registru Agencije za ZŽS. Šta se sve dešavalo od 2012. god, kada je ukinut Fond za ZŽS http://www.novimagazin.rs/ekonomija/mihajlovic-osnivamo-fond-za-zastitu-zivotne-sredine (čija je delatnost bila uređena Zakonom o Fondu za ZŽS ("Sl. glasanik RS", br. 72/09), a čije poslove vezane za obračun i evidenciju naplate naknada koju plaćaju zagađivači životne sredine, nasleđuje Odsek za ekonomske instrumente u oblasti zaštite životne Min. poljoprivrede) do 2017. kada je formiran Budžetski Zeleni Fond http://www.novimagazin.rs/vesti/srbija-2016-dobija-zeleni-fond (na osnovu odluke http://www.paragrafco.co.rs/izmene_i_dopune/101116-odluka_o_osnivanju_zelenog_fonda_republike_srbije.html) slikovito govori o odnosu i političara i kompanija prema građanima i životnoj sredini. Zato ni neplaćanje eko taksi zapravo i ne treba da čude. Ko objektivno može da sagleda kolike su stvarne štete nastale od 2012.? Ovaj tekst govori u prilog tome da je nekom jako išlo na ruku da se fond ukine. Iako je Fond ukinut zbog malverzacija dobijanje još jednog budžetskog korisnika (skoro 5 godina kasnije) koji planira i avione i kamione iz projekata pravo u budžet ne upućuje na to da će problemi najmanjeg subjekta u sistemu zžs, građanina, biti rešeni

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Miruju i dizel i benzin

Benzin i dizel će se u Srbiji od danas u 15 sati do 30. aprila, na pumpama prodavati po istim cenama.