Trbuhom za kruhom: Domaći šoferi odoše u inostranstvo

Firme koje se bave transportom sve teže uspevaju da zaposle vozače kamiona, ukazujući na alarmantan nedostatak kadra.

U Poslovnom udruženju "Međunarodni transport" ističu da je problem u nedovoljnoj obučenosti svršenih učenika koji se školuju za to zanimanje, kao i u visokim troškovima polaganja vozačkog ispita, u Udruženju profesionalnih vozača Srbije "Sloga", ističu da šoferi napuštaju domaće poslodavce odlazeći u inostranstvo, gde su uslovi za rad i zarada bolji.

- Vojska više ne proizvodi vozački kadar. Trenutno, ni starosna struktura vozača nije ohrabrujuća, a mladi nemaju preteran interes, niti sredstava da uđu u ovaj posao - rekla je Tatjana Mandić, generalni sekretar Poslovnog udruženja "Međunarodni transport".

Velimir Dedović, iz Upravnog odbora udruženja "Sloga" smatra, da Srbija ostaje bez profesionalnih vozača kamiona, ali i autobusa, jer su nezadovoljni platama i tretmanom u transportnim organizacijama koje se bave pružanjem usluga u međunarodnom prevozu ljudi i robe.

- Poslodavci nastoje da što brže dođu do zarade. Zbog toga se od vozača zahteva da voze van regularnog radnog vremena, uz skraćivanje obaveznog dnevnog i nedeljnog odmora. Traži se, takođe, da izbegavaju auto-puteve, zbog naplate putarina, što dodatno otežava uslove za vožnju. Na graničnim prelazima suočeni su sa korumpiranim carinskim organima okolnih zemalja, pa raznorazna davanja padaju na teret vozača, jer su teško dokaziva. Teško su naplativi i računi za plaćanje parkinga - naveo je Dedović.

On ističe i da su vozači prijavljeni na minimalac, pa im se ne isplaćuju domaće i inostrane dnevnice koje im sleduju.

- Inspekcije za rad ne proveravaju transportna preduzeća kako su i da li su uopšte prijavila vozače. Stanje se lako može utvrditi upoređivanjem broja registrovanih teretnih vozila i autobusa i prijavljenih vozača - predočio je Dedović.

Prema njegovim rečima, poslodavci u trci za zaradom obećavaju kraće rokove isporuke robe, a onda pritiskaju vozače da krše propise, dovodeći ih u situaciju da ugrožavaju i svoje i tuđe živote.

Dedović je potvrdio da ima sve manje kandidata za vozačke ispite C, D i E kategorije, ali je objasnio da je uzrok tome što "ljudi nisu motivisani da rade posao koji je slabo plaćen, a polaganje je skupo". - S druge strane, nije tačno da stariji vozači ne mogu da prate moderne tehnologije. Lako se ulazi u svet novih vozila i digitalnih tahografa, ali se od vozača zahteva da ne poštuju vremena vožnje zbog potrebe da se roba hitno preveze - kazao je Dedović.

  • aleksandar

    24.09.2016 23:32
    za evgenija
    Kad se zaposlis preko ne treba da polazes ponovo,nego jednostavno zamenis srpsku dozvolu za eu dozvolu koja je priznata u eu..
  • Oni

    24.09.2016 21:07
    Kao prvo, predviđeno je da svi beže iz Srbije. Zato i drže cenu rada takvu, da je to uvreda za srpskog radnika bilo koje struke. Od te cene ne može da se preživi, to znamo.
    A ne postoji razlog za tako nisku cenu rada. jednako se radi. Jednake su cene kao na zapadu, neke čak i više.
    Ako mislite da će neko nešto promeniti, varate se.
    I iduća vlast koju "izaberete" jednako će raditi.
    Sasvim sigurno, ja na izbore više ne izlazim. Kada ne izađe 90% glasača, ond aviše neće moći ništa da nameštaju. Onda će sve biti jasno.
    Napolju ćete biti sluge, sa nižom cenom rada od njihovih.
    Teško ćete do državljanstva i prava glasa, ta vremena su za nama.
    Ovde će dovlačiti sve one migrante koji nemaju svoju državu, nisu je ni imali, ili će je izgubiti. Da bi radili za džaba, a nemali pravo glasa ni državljanstvo.
    Gazde (investitori) će takođe dolaziti, da bi napravili svoju državu ovde. Oni i vode taj rat protiv nas.
    Na kraju će ostati malobrojna "elita" sastavljena od moralno nikakvih ljudi, koji é služiti gazdama i izigravati Srbe.
    Tako su oni planirali. Srbija je samo prva zemlja u kojoj im plan veoma dobro ide.
    Neka se spreme Grčka, Portugalija, Italija... pa ostale.
    Ako nas pravi rat ne spasi, jer to mrsi konce baš svakome.
  • lala hamburger

    24.09.2016 20:38
    Istina je sledeca...
    zivim u nemackoj,i sve je istina da nam dozvole vrede do 12 meseci.Ali zapamtite dobro svi...moracate polagati za novu dozvolu,a ono sto je Sjajno,mozete u auto skolama polagati na Hrvatskom jeziku...znaci ko da na srpskom polazete.To je jako dobra investicija i garantujem da je svaka rec istinita u textu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija