Piloti Nenad Ćulibrk i Dejan Pandurović poginuli u padu vojnog aviona kod Šapca

Dva pilota Vojske Srbije poginula su danas u udesu školsko-borbenog aviona Supergaleb G-4, koji se dogodio kod sela Slatina u opštini Ub, saopšteno je iz Ministarstva odbrane.
Poginuli su potpukovnik Nenad Ćulibrk iz Komande Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane i kapetan Dejan Pandurović iz 252. školsko trenažne avijacijske eskadrile sa aerodroma Batajnica. 
 
Avion se srušio danas oko 10.30 tokom izvođenja redovne letačke obuke. Povređenih na zemlji nije bilo.
 
Za sada nije poznato šta je uzrok pada. Ministar odbrane Zoran Đorđević naložio je Inspektoratu odbrane da obavi vanrednu inspekciju, dok je načelnik Generalštaba Ljubiša Diković formirao Komisiju za utvrđivanje okolnosti nesreće, koju predvodi brigadni general Duško Žarković. Đorđjević i Diković uputili su se na mesto nesreće, gde se već nalaze istražni sudija i tužilac.
 
Prema rečima očevidaca, avion je pao u blizni pomoćnih objekata jedne kuće.  
 
- Video sam da se avion zapalio u vazduhu. Preleteo je iznad kuća, veoma nisko, sa ogmonim tragom crnog dima iza - ispričao je za "Blic" jedan meštanin Slatine.
 
 
Svečanost povodom obeležavanja 50 godina od osnivanja Helikopterske jedinice MUP otkazana je zbog ove nesreće.
 
Supergaleb u naoružanju više od 30 godina
 
Školsko-borbeni mlazni avion Supergaleb G-4 poslednji je serijski proizvođeni avion jugoslovenske avio industrije i u naoružanju se nalazi 33 godine. 
 
Za jugoslovensko vazduhoplovstvo proizvedeno je ukupno 85 aviona G-4 a pre današnjeg udesa poslednja katastrofa sa tim tipom aviona dogodila se u septembru 2008. godine, kada je na trenažnom letu na aerodromu Batajnica poginuo potpukovnik Ištvan Kanas (43).
 
Prethodna katastrofa srpskog vojnog vazduhoplovstva dogodila se 13. marta 2015. godine, kada se srušio transportni helikopter Mi-17, u kojem je poginulo sedam ljudi. 
 
Supergaleb je razvijen u Vazduhoplovno-tehničkom institutu u Žarkovu, a prvi prototip aviona poleteo je 18. jula 1978. godine. Serijska proizvodnja počela je 1983. godine, a uvođenje u operativnu upotrebu počelo je naredne godine.
 
U Vojsci Srbije G-4 se koristi u 252. školsko-trenažnoj avijacijskoj eskadrili u Batajnici, 241. lovačko-bombarderskoj eskadrili u Kraljevu i u Sektoru za letna ispitivanja. Šest aviona G-4 Supergaleb kupila je početkom 1990-ih godina tadašnja Burma, a ti avioni su korišćeni u Ratnom vazduhoplovstvu Republike Srpske i u Crnoj Gori.
  • WW III

    07.04.2017 22:56
    Pre 3 dana smo se smejali i slavili obaranje nevidljivog, a danas se srušio naš avion.Tehnički kvar....da....sabotaža, vrlo verovatno.

    Danas su ameri gađali asadovu bazu zbog navodnih hemijskih napada, ustvari hemijsko oružje su imali džihadisti i tank je pogođen od strane asadovih snaga.

    Tramp u akciji, njegov besni pas bombarduje bez odobrenja i sabotira gde može.Sabotaža i eksplozija i u rusiji.Drž se prdo biće tvrdo.
  • Miklos

    07.04.2017 21:22
    Ime Miklos sam izabrao iz bezveze,bez ikakve konotacije,Srbin sam,a zamisli nisam ni bot i sendvicar ni clan SNS a.Ne mogu da shvatim da je Vucic kriv za pad aviona.Onda je i Tramp kriv za f 16 od pre dva dana.Ne moze vam Vucic biti kriv za sve kao da nam je sve lose krenulo od 2012 a do tada med i mleko
  • Tyler Durden

    07.04.2017 19:59
    Pade vazduplohov... kadće Vlada da padne i vučićevski ministri?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija