Naučnici smartphoneom "naređuju" telu da leči dijabetes

Naučnici su pronašli način da koriste smartphone kako bi kontrolisali aktivnost živih ćelija u telu miša.
Naučnici smartphoneom "naređuju" telu da leči dijabetes
Foto: 021

Fuzija biologije i tehnologije je korišćena za kontrolu nivoa šećera u krvi kod miša s dijabetesom, javlja BBC. Ova ideja bi se mogla primeniti na širok spektar različitih bolesti i tretmana lekovima. Kineski naučnici tvrde da ovakav pristup pravi put ka novoj eri u medicini.

Prvi korak je bio pretvaranje normalnih ćelija u "žive fabrike". Ćelije su genetski modifikovane tako da proizvode lekove koji kontrolišu nivo šećera u krvi, kao što je insulin. Tehnologija je nazvana optogenetika, a ćelije kreću "u akciju" kada se izlože crvenoj svetlosti određenih talasnih dužina. Potom na scenu stupa tehnologija, odnosno set bežično povezanih LED sijalica i aplikacija na smartphoneu pomoću kojih se njima upravlja.

Naučnici u Šangaju su ovaj sistem implantirali u miša i uspeli su da kontrolišu dijabetes jednostavnim dodirom ekrana. Oni smatraju da bi nova otkrića mogla dovesti do nove ere personalizovane, digializovane i globalizovane precizne medicine. Takođe, naučnicima su bile potrebne samo male kapi krvi kako bi znali koliki je nivo šećera u krvi, tako da su mogli da izračunaju koliko je mišu potrebno leka. Krajnji cilj naučnika je da razviju automatizovani sistem koji otkriva nivo šećera u krvi, a potom stvara optimalnu količinu hemikalija za lečenje.

Jasno, ova ideja je još uvek u ranoj fazi, ali nije samo ograničena na dijabetes. Ćelije bi se mogle modifikovati tako da proizvode čitav niz različitih lekova.

Profesor Mark Gomelski, biolog s Univerziteta Vajoming, rekao je da ovo istraživanje predstavlja veoma uzbudljivo dostignuće.

"Koliko dugo ćemo čekati da bismo videli ljude na ulicama koji nose moderne LED narukvice koje aktiviraju ćelije, nakon čega one proizvode genetski kodirane lekove pod kontrolom smartphonea? Ne tako brzo, ali nam rad daje uzbudljiv pogled u budućnost", izjavio je Gomelski.

• Ana

30.04.2017 19:30
    I kod nas se na Institutu za biološka istraživanja vrše slični eksperimenti sa životinjama. Pacovi i druge životinje se ne uzimaju sa ulice, nego se proizvode.
    Žrtvuju se za dobrobit nauke.
  • Steva

30.04.2017 12:39
    @Veganka
    Ja bih lično golim rukama zadavio hiljadu miševa ako time jednu osobu mogu izlečiti od bolesti. Potreban je vrlo specifičan i sebičan pogled na svet, da bi neko radije pustio da drugi pate dok oni sede kod kuće, zdravi i neaflicirani, samozadovoljni što neki pacov negde živi svoj 'prirodan' život pun gladi i straha u nekoj kanalizaciji ili poljani, umesto da bude iskorišćen da bi milioni ljudi imali priliku da žive isti zdrav i srećan život.
  • Veganka

30.04.2017 11:41
    Sadisti!
    Dabogda njima vanzemaljci na leđa diode ugrađivali, nakon što ih prvo obole od dijabetesa, pa da se zezaju smartfonom!

Ostalo iz kategorije Život - Zdravlje

Batut: Ne držite dijetu na svoju ruku

Institut za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut" apelovao je danas da se prolećne dijete ne sprovode "na svoju ruku", već pod nadzorom stručnjaka.