Autor: 021.rs

Novi Sad
01.05.2019.
18:58
Legendarni pevač Darko Rundek podelio je na svojoj zvaničnoj stranici na Fejsbuku peticiju protiv seče šume na Fruškoj gori.
  • Olga

    05.05.2019 11:50
    Evo sad odgledah prilog na italijanskoj televiziji, u kojoj se italijanski investitor hvali da ima fabriku za preradu drva u S. Mitrovici i da obradjuje najkvalitetniji hrast! DA LI TAMO ZAVRSAVA BLAGO FRUSKE GORE? Rodje seku, a Italijan ne pita odakle im???
  • Ko je veci Smrd?

    04.05.2019 12:19
    Da se prisetimo... "Ministar prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja prof. dr Milan Bačević i predsednik Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodina dr Bojan Pajtić potpisali su u petak 22. marta 2013. godine ugovor na osnovu koga se prenose osnivačka prava u Javnom preduzeću “Nacionalni park Fruška gora“ sa Pokrajine na Republiku Srbiju"

    http://www.ekologija.gov.rs/fruska-gora-vracena-u-nadleznost-vlade-srbije/?lang=lat

    Hvala Darku Rundeku i svim ostalim dobrim ljudima koji vide destrukciju prirode u Vojvodini i cinjenicu da domoroci nisu u stanju da brinu ni o kamenu a ne sumama!
  • Jaroslaw TDI

    04.05.2019 08:45
    Budaline u planine.
  • Bašmebrigaštvo

    03.05.2019 10:27
    Pored seče šuma, Fruška gora je postala lokacija za betonizaciju i gradnju velelepnih vila, a u mnogim vikendicama se dešavaju žurke sa preglasnom muzikom koje traju često do zore. Time se uznemiravaju ne samo ljudi koji su došli da se odmore u vikendicama, nego ceo živi svet u okolini. Uvažavanje i ljubav prema priodi, Srbiji i sugrađanima - šta to beše?
  • Ovome treba stati na

    03.05.2019 09:08
    put na vreme
    Jer budemo li cekali i gledali, pocece i vodu kroz cevi da guraju kao sto rade po nekim drugim planinama po zemlji.
  • Bolens

    02.05.2019 21:47
    Kula
    Bio juce u etno selendri. Seljana!
  • Srđan Vrdnik

    02.05.2019 21:06
    Prošetajte malo do tzv Etno sela (nit etno , nit selo) kod Vrdničke kule i vidite šta đetić Cicimil radi sa šumom....valjda da ga podseti na rodni kraj, samo kamen i kamen
  • osli

    02.05.2019 18:56
    nemci
    dosli ,mesto sremci stavi testerasi
  • Protiv glupih

    02.05.2019 17:00
    @Brus Vilis
    Tako je. Svi znamo da samo lingvisti imaju pravo upotrebljavati se srpskim jezikom.
  • Brus Vilis

    02.05.2019 10:17
    NSrdjan 01.05.2019 • 19:23
    "Odlicno kad se i pevac razume u sumarstvo i poslovanje Nacionalnog parka Fruska gora."

    A ti si napisao ovaj komentar jer si lingvista.
  • EU

    02.05.2019 09:59
    Da su svi ko Rundek bilo bi mnogo lepse .
  • !

    02.05.2019 09:01
    @ EKOLOG
    ako ste ekolog onda ste makar jednom posetili Fruškać gde lepo piše čije je jezero
    https://fruskac.net/rs/lokacije/jezera/ledinacko
    kad od misterije ko/šta Alas oduzmemo malo, da ne mislite kako je to rakovački ili neki drugi domaći Alas
    https://www.ekapija.com/people/203085/markus-bogdanovic-alas-holding-srbija-graditelj-opozicije-rusitelj-sankcija
    preko https://www.cemnet.com i Lukavca (BiH) sledi potpuna demistifikacija Alas, Asamer & whatever biznisa, a zaključke kako su se ovde zapatili u biznisu sa šljunkom, kamenom, betonom ... može da izvuče svako za sebe.
  • u istom danu

    02.05.2019 00:43
    u istom danu sam pročitao da je jedan bračni par posadio 2000000 stabala u Brazilu i da u Srbiji služba nacionalnog parka kojoj je posao da čuva biodiverzitet parka, ustvari uništava isti.
  • Milan

    01.05.2019 23:44
    Hvala Darko .
  • Zorana

    01.05.2019 23:42
    Bitno da se ti razumes...
    Da...
    nije bitno koliko se pevac razume u sumarstvo i poslovanje nacionalnog parka, ali ima izgradjenu svest o zastiti zivotne sredine,
    za razliku od mnogih, cast pojedincima, kojima je to profesija ali zbog ljubavi prema novcu, zaboravili su za sta su se skolovali.
    (Ovo pise jedan dipl. ing. sum. koji dobro zna i vidi sta se radi i stidi se svojih pojedinih kolega.)
  • dzo

    01.05.2019 23:42
    e, a jesu li platili ekolosku taksu?
    ako jesu onda nista
  • /

    01.05.2019 23:31
    /
    "Početkom 2017.godine, proizvodnja drvne biomase i ogrevnog drveta se odvijala u JP Srbijašume i JP Vojvodinašume (dva javna preduzeća za gazdovanje šumama u državnom vlasništvu), u pet nacionalnih parkova i kod velikog broja malih privatnih šumovlasnika. Proizvodnjom drvne sečke bavilo se 14 preduzeća, a proizvodnja drvnih briketa bila je zastupljena u 37 preduzeća. Najveću ekspanziju proizvodnih kapaciteta i novih proizvođačau poslednjih pet godina imala je proizvodnja drvnih peleta koja se trenutnoaktivnoodvija u 54 fabrike/pogona".
    izvor
    http://www.bioenergy-serbia.rs/images/documents/studies/2017_market_of_wood_fuels__appliances_in_Serbia_srp_final(1).pdf
  • Pokojni Čika Franja

    01.05.2019 23:15
    6. X 1988.
    @Maxmad
    Slažem se, a biću toliko slobodan i da se nadovežem - ova politika oduzimanja nadležnosti A.P. Vojvodini traje još od Jogurt-revolucije... beogradski ULTRA-centralizam uzima svoj danak, a vlada ne zna da upravlja ni sama sobom, a kamoli nečim tako složenim kao što je država, i tako već trideset godina... no, jedno su oduvek znali - da bezobzirno otimaju bez kraja i konca, ali jednom će i to morati da stane jer "Kolo od sreće uokoli vrteći se ne pristaje: tko bi gori, eto je doli, a tko doli gori ustaje."
  • Maxmad

    01.05.2019 22:26
    Samo kazem
    24.04.2013. Nacionalni park Fruska Gora je presao iz pokrajinske u nadleznost vlade Srbije.
  • Memorija

    01.05.2019 22:11
    nece ostati
    @Akira 021 Bogme posle takvih poput tebe travka ne ostaje.
  • EKOLOG

    01.05.2019 22:06
    FRUSKA GORA
    Sekla se suma uvek, ali nikada u ovom obimu. Sada je to masovna eksploatacija, stalno prolaze kamioni, sa dve prikolice pune posecenih stoletnih stabala. Postoje ogromne praznine sa panjevima, uskoro cemo iz Sremske Kamenice videti Irig i Vrdnik. Svi kritikuju i nikom nista, niko ni prstom ne mrda. A Ledinacko jezero je posebna prica. Zatvoreno, kapija zakljucana, a na njoj pise "PRIVATAN POSED". Kakav privatan posed, ko je to kupio, kome je dao novce i koliko, ko placa cuvare, koji ne dozvoljavaju prolaz? KO MOZE DA KUPI DEO NACIONALNOG PARKA? I SVI CUTE, KAO ZALIVENI. Citav kraj je mogao imati koristi od jezera. U srecna vremena, po dve hiljade kupaca je bilo na jezeru. Odrzavala su se cak takmicenja u skokovima u vodu. A O KOLEKTIVNIM KRSTENJIMA U VODI JEZERA, OSVECENOJ I POSVECENOJ SVETOM VASILIJU OSTROSKOM, DA NE GOVORIM. Po sto dusa se zajedno krstavalo, roditelji zajedno sa decom. Za tih par godina, sigurno je oko petsto dusa, krstenjem, kupilo ulaznicu za Raj. I sada je sve to neko "kupio", zakljucao. Predlazem da se na Svetog Vasilija Ostroskog, u nedelju, 12. maja, okupe ljubitelji prirode, ekolozi, planinari, setaci, pcelari, planinski biciklisti i motoristi, maratonci....da na zakljucanoj kapiji iskazemo nase nezadovoljstvo. Ko moze da zakljuca deo Nacionalnog parka?
  • Baka

    01.05.2019 21:58
    Strasno
    Ako dozivim sinko da vidim jos zelenih povrsina kojih je samo 3 %u Novom Sadu, a Fruska gora nam uzgleda na pojedinim mestima kao posle nuklearne katastrofe, ni Novi Sad nista bolje bitno da se gradi , i da zgrade nicu kao pecurke posle kise.Zato ce nam Institut u Kamenici biti preplavljen bolesnih
  • Lala

    01.05.2019 21:06
    Mogli bi nadležni da nam se ob
    Već nekoliko godina NP Fruška gora je prozivan za NEPRIMERENU SEČU po navodima Planinara i Ljubitelja šetnje po Najstarijem NP.
    Prilika je da NADLEŽBE SLUŽBE U saradnji sa NP Savetom korisnika i Civilnim organizacijama izadju i predstave javnosti svaka od strana svoje vidjenje stanja . NP Fruška gora je NAŠA i svi medjusobno treba da mislimo i Želimo mu dobro.
    NIJE TO VLASNIŠTVO ZAPOSLENIH U NP Fruška gora.
  • Akira 021

    01.05.2019 20:55
    Koliko fudbalskih selektora...
    NSrdjan , apsolutno se slažem sa tobom, a i dalje me zanima zašto ljudi gledaju u tudja dvorišta a ne svoja ... Od 8000 ha koliko je nekad NP Fruška Gora imala više od pola je RESTITUCIJOM VRAĆENO MANASTIRIMA... Tako da je to PRIVATNA IMOVINA... Dakle, gledajte svoja posla a šuma je tu bila i pre vas pametnih a biće i posle ...
  • Pera

    01.05.2019 20:25
    Pitam se da li postoji volja da nadlezni sumarski inspektor proveri da li NP Fruska gora postupa u skladu sa planskim dokumentima i projektima na terenu. Da li obavljaju sve planirane radova ili posle sece sume ostavljaju sikaru?

    Bilo bi dobro da rade savesno, medjutim kada se poseti podrucje NP ne izgleda dobro.
  • pitam se

    01.05.2019 20:23
    pitam
    koliko biomasa ima veze sa tom sečom
    http://bioenergy-serbia.rs/index.php/sr/
  • dijasporac

    01.05.2019 20:14
    Moze info na kom potezu se desava seca hrasta? Fruska gora je dugacka i siroka ali koliko znam hrastovine u znacajnijem obimu ima samo na zapadnom delu ka hrvatskoj granici, na ostalim mestima ima je sporadicno.

    Moji roditelji imaju vikendicu iznad Male Remete i vec su se preselili gore do zime, kazu da se suma sece ali nista vise nego ranije, vise imaju problema sa tajkunima koji "osvajaju" Frusku, pored njih je jedan beogradski Bosanac izgradio apartmansko naselje i zbog toga raskrcio sumu i izgradio put po ivici nacionalnog parka. Put je doduse izgradila drzava ali vise zbog njegovih potreba nego zbog potreba ostalih i uradjen je kriminalno, zasecena je cela lesna padina pa se ocekuje kliziste i erozija zemljista u nacionalnom parku iznad druma.
  • mrva

    01.05.2019 20:09
    @Nsrdjan

    sram te bilo! verovatno frusku goru posmatras samo sa bezbedne udaljenosti pa nisi svestan koliko se seče, ili si jedan od onih koji arče i bahate se kao da im je tata poklonio nacionalni park! je l braniš možda bahatu vlast!?

    ne treba biti stručnjak da bi se neke stvari zapazile, a mnogim problemima dok pažnju ne posvete javne ličnosti, ne dobijaju dovoljno na publicitetu pa se sa lošim pojavama nastavlja. tako da je ovo, sa Rundekom, svakako dobro, kao i svaka reakcija i pomen na tu temu, a tebe, još jednom, sram bilo!
  • Joe

    01.05.2019 19:59
    Da, odlično
  • Jovan2

    01.05.2019 19:58
    Ona brda sto su posekli, po planu sece, preko puta vrdnicke kule, nisu po planu i posumili ponovo.
  • Da vam kažem

    01.05.2019 19:57
    štogod i ja
    Svi su svesni da gore družina orgija sa stablima i uništava NARODNO blago.

    Da vam P.M!

    Samo to vam mogu reći, jer partija blagosilja svako uništavanje Vojvodine.

    I policija vas ne juri, jasno je.

    Ne razlikujete se ništa od one krađe koju Albanci rade na jugu, ulazeći na teritoriju Srbije, kod Kuršumlije.
  • Vlada

    01.05.2019 19:53
    ---
    Umetnici su hrabriji od nas, ugledajmo se na njihov slobodni duh i uradimo pravu stvar, odbranimo šume Fruške gore!
  • Marko

    01.05.2019 19:48
    /
    Pa nije odlično što se pevači i ostali mešaju u poslovanje NAcinalnog parka, ali je problem kad narod nema poverenja u institucije, pa tako ne veruje da Nacinalni park posluje u interesu svih nas, nego u interesu pohlepnih pojedinaca. Isto važi i za gomilu drugih institucija u koju narod nema poverenje. To je tužno, i ako se ne promeni, neće ni biti naroda.
  • NSrdjan

    01.05.2019 19:23
    Odlicno kad se i pevac razume u sumarstvo i poslovanje Nacionalnog parka Fruska gora.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna