Prevoznici iz Srbije i BiH najavljuju radikalne mere ako EU ne bude rešila problem sa boravkom

Zbog pravila EU o skraćenom boravku u državama Šengena, transportne kompanije iz Srbije i BiH rade u otežanim uslovima.
Prevoznici iz Srbije i BiH najavljuju radikalne mere ako EU ne bude rešila problem sa boravkom
Foto: 021.rs
To je rečeno u Bijeljini, na zajedničkoj sednici dve vodeće regionalne transportne organizacije - "Pumedtrans" Srbija i Konzorcijum "Logistika" BiH, na kojoj je razgovarano o usaglašavanju zajedničkog nastupa prema institucijama Evropske unije (EU), zbog pravila prema kojima u zemljama EU mogu boraviti samo 90 dana, prenela je Radio-televizija Republike Srpske (RTRS).
 
Oni su zatražili reakciju vlasti Srbije i BiH i evropskih institucija.
Predsednik transportne organizacije "Pumedtrans" Srbija Neđo Mandić naveo je da vožnja kroz pojedine zemlje do sada nije spadala u šengensku zonu.
 
"Vožnja kroz Hrvatsku, Sloveniju, Italiju, Španiju, Portugal uopšte nije spadala u šengensku vožnju. Za Francusku nam treba dan u odlasku i dan u povratku, to su dva dana. Ali da bismo mi obavili taj prevoz do Portugala i nazad, nama treba 14 dana, znači sada smo dodatno 12 dana po šengenskom sporazumu", rekao je Mandić, prenosi RTRS.
Predsednik Upravnog odbora Konzorcijum "Logistika" BiH Zijad Šarić ocenio je da BiH i Srbija imaju zajednički problem u vezi sa mogućim boravkom njihovih vozača u Šengen zoni, što se, kako je naglasio, odražava na ekonomiju i privredu dve zemlje.
 
Prevoznici traže da se Srbija i BiH više angažuju prema institucijama EU, ističući da njihovi vozači nisu turisti ili migranti u EU, već radnici angažovani u međunarodnom prevozu.
 
"Problem je što nije dovoljno ozbiljno shvaćeno, ni od vlada naših zemalja, a još manje od Evropske komisije. Od šest meseci rada koliko nam treba, mi možemo raditi samo tri meseca. To jednostavno ne zadovoljava potrebe privrede, a ni nas kao transportnih kompanija koje se time bave", naglasio je Mandić.
 
Šarić je upozorio da će uslediti veliki kolaps, ako se problemi ne reše.
"Ako se naši problemi ne reše od onih koji to treba da urade, očekujemo u martu ili aprilu veliki kolaps. Napraviće se haos", najavio je Šarić.
 
Ukoliko do 15. januara naredne godine rešenja ne budu usvojena u Briselu, uslediće rigoroznije mere prevoznika, zaključeno je na skupu transportnih organizacija Srbije i BiH.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Zamenik zamenika

    08.12.2025 07:57
    :)
    EU da vam rešava vaš problem? Pa vi ste problem i vaše države. Vi ne želite u EU. Idite na granicu rusije, tamo gužvi nema.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Ministarstvo poljoprivrede uvelo nove subvencije

Izmenama Pravilnika o podsticajima za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za nabavku kvalitetnih priplodnih grla uvodi se nova vrsta podsticaja, za nabavku priplodne matice riba šarana i pastrmke.

Koliko će nas koštati gas?

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici.