Mašinci: Ne gasite Gošu

Šinska industrija u Srbiji ima perspektivu i zato ne treba gasiti Fabriku šinskih vozila Goša u Smederevskoj Palanci, koja je u stečaju, poručeno je danas na sastanku "Plan i program revitalizacije - rehabilitacije FŠV Goša i Železnice Srbije", na Mašinskom fakultetu.
Eksperti za železničko mašinstvo istakli su da je Goša firma od renomea u toj oblasti i da je tehnološki pogodna za partnerstvo sa švajcarskim Štadlerom.
 
Miroslav Krstić iz Udruženje mašinskih inženjera Srbije je rekao da je šinska industrija u Srbiji uglavnom uništena, "na primer Fabrika vagona Kraljevo, MIN Vagonka, MIN Lokomotiva i Želvoz, a Goša u stečaju i ide u likvidaciju, dok fabrike Šinvoz i Bratstvo ponešto još rade". Naglasio je da šinska i automobilska industrija imaju perspektivu.
 
Bivši železničar i član Udruženja mašinskih inženjera Srbije David Vojinović je rekao da je Goša naš brend u proizvodnji šinskih vozila i da je ta fabrika sada u kritičnoj situaciji. Istakao je da su i druge fabrike šinske industrije uništavane po sličnom konceptu i da je sada i Goša došla na red.
 
- Opstali su Bratstvo iz Subotice, jer je nađen dobar strateški partner i donekle Šinvoz iz Zrenjanina, gde je nakon privatizacije nastavljena proizvodnja. Možda je trebalo da država u privatizaciji proceni šta će zadržati i za šta će se boriti, a to je trebalo da budu, pre svega, Fabrika vagona Kraljevo za teretne vagone i Goša za putničke vagone - kaže Vojinović.
 
Mašinski inženjer Luka Čupković je naglasio da je Goša bila jedan od industrijskih lidera u Jugoslaviji.
 
- Šta je Dženeral motors bio za SAD, Simens za Nemačku, to je Goša bila za Jugoslaviju. Goša nije imala nijedan tehničko - tehnološki promašaj ni u projektovanju, proizvodnji niti ispitivanju. Ta fabrka je stvorila mašinske eksperte šinske industrje na svetskom nivou - istakao je Čupković. Poručio je da bi najgore rešenje bilo da se likvidira Goša i najavio da će to udruženje inženjera poslati dopis švajcarskom Sstadleru sa pozivom da dođe u Gošu, pogleda kapacitete i razmotri mogućnost saradnje.
 
Profesor Elektrotehničkog fakulteta Slobodan Vukosavić je ukazao da bi za Gošu bio spas da izađe na svetsko tržište i uvođenje novih tehnoloških rešenja, poput digitalnog upravljanja i novih vidova elektronike.
 
- Veliki broj kompanija u regionu, Italija, Austrija, Mađarska i Rumunija, zatvorile su fabrike koje su bile konkurencija Goši, tako da postoji potreba i prostor za Gošu, ali je glavno pitanje da li mi verujemo da će Goša postojati - poručio je Vukosavić.
 
Fabrika šinskih vozila Goša je osnovana pre 95 godina i trenutno je u stečaju. Privatizovana je 2007. godine kada ju je na aukciji kupila kompanija "Žos Trnava" iz Slovačke, za 140,44 miliona dinara.
 
Zatim je ta slovačka firma prenela 2017. godine 100 odsto kapitala i imovine Goše na kompaniju "Lisnart holdings limited" sa sedištem na Kipru, a potraživanja su preneta na kćerku firmu ŽOS Zvolen.
 
Nedavno je u okviru Goše formirano posebno preduzeće "Goša RSC", koja je angažovala deo radnika.
  • Sveta

    06.11.2018 17:45
    Sačuvati i osposobiti
    Sačuvati i osposobiti industriju za izradu šinskih vozila, vagona teretnih a tako i putničkih. Kako to da nema nijednog profesora sa studentima da uzme i aktivira ta preduzeća. Ne verujem da država ne može pomoći da se deo po deo osposobi i prevede u modernu industriju koja bi pokrivala celi Balkan. Mi radimo brze pruge a uništavamo naša preduzeća koja se mogu modernizovati i servisirati brze pruge. Šta rade stručnjaci kako u ministarstvima tako i u privrednim komorama a i na odgovarajućim fakultetima? Za čega primaju plate ako ne da razvijaju naša postrojenja.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

"Esprit" bankrotirao u Nemačkoj

Poznati trgovački lanac Esprit podneo je zahtev za bankrot na sudu u Diseldorfu, javlja časopis TextilWirtschaft, prenosi Slobodna Dalmacija.

Povećane devizne rezerve Srbije

Bruto devizne rezerve zemlje su na kraju aprila iznosile 25,1 milijardu evra, što je najviši nivo krajem meseca od 2000. godine, od kada se prate podaci na taj način.