Folksvagen još nije doneo odluku o fabrici na Balkanu

Vodeći nemački proizvođač automobila Folksvagen još razmatra lokaciju za fabriku koja bi, prema ranijim najavama, trebalo da bude podignuta na Balkanu.
Folksvagen još nije doneo odluku o fabrici na Balkanu
Foto: Pixabay
Od ranije se priča da su favoriti Bugarska i Turska, a pominjana je i Srbija.
 
"Poslednjih meseci razmatrali smo različite lokacije za našu fabriku. Sada postoji skraćena lista favorita", navodi portparolka Folksvagena u odgovoru na upit Dojče velea. "Nakon ove faze ispitivanja slediće faza pregovora sa potencijalnim kandidatima", dodala je ona.
 
Iz Volfsburga ponovo nisu hteli da potvrde da li su favoriti Bugarska i Turska, kao i da li će konačna odluka pasti sledeće sedmice na sastanku upravnog odbora.
 
Prethodnih meseci su agencije Rojters i dpa javile da izvori iz kompanije tvrde kako su u igri još samo lokacije u Bugarskoj i Turskoj. Do tada su u srpskim medijima trajale spekulacije da bi fabrika u kojoj će se proizvoditi modeli iz Folksvagenove familije Škoda Karok i SEAT Ateka mogla da bude izgrađena u Šumadiji.
 
Predsednik Aleksandar Vučić je neko vreme govorio o "najvećoj, najvažnijoj i najmoćnijoj" investiciji što je u javnosti povezano sa Folksvagenom. Međutim, on je više puta rekao da je Srbija autsajder u toj trci. Sredinom marta je Vučić posetio centralu firme u Volfsburgu, slikajući se u muzeju oldtajmera.
 
Folksvagen traži lokaciju na Balkanu u sklopu velikog restrukturiranja nakon kojeg će u fabrikama u Nemačkoj proizvoditi još samo električne automobile.
 
Prema najavama na Balkan bi otišla investicija teška 1,4 milijarde evra, a bilo bi uposleno oko 5.000 radnika i 650 inženjera. Prvi automobili bi trebalo da siđu sa trake 2023. godine.
  • Nik

    11.07.2019 19:38
    Šansa za Novi Sad
    Trebalo bi da se naši gradski čelnici više potrude oko nuđenja Novog Sada kao lokacije za Folksvagenovu fabriku. Ne treba sva auto industrija da bude u Kragujevcu. Novi Sad je imao više preduzeća u oblasti metalske industrije, tako da deo te tradicije još postoji, odnosno to je dobra osnova za svakog ko planira jednu tako ozbiljnu industriju. Najvažnije je da ima ko da radi u takvoj jednoj fabrici, a da to istovremeno nije i prvi susret sa tom vrstom posla (kao što bi to bilo u nekoj zemlji u kojoj ljudi nemaju pojma šta treba da se radi). Ovde postoje i stručne škole koje bi obrazovale potrebne profile radnika.
  • Milo

    11.07.2019 18:04
    Ahaha
    Prvo da im damo 2 milijarde eura !
  • uroš

    11.07.2019 14:34
    .
    nisu nemci ni svesni da je to Srbija.
    treba neko da im šapne na uvce da tu treba da grade!!!
    Prolaze bolje nego FIAT 100%

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija