Poljski predsednik stavio veto na sporni medijski zakon

Predsednik Poljske Andžej Duda stavio je veto na kontroverzne izmene medijskog zakona o ograničenju stranog kapitala van Evropske unije.
Te izmene bi naterale američkog vlasnika poljske televizije TVN da proda svoj većinski udeo.
 
"Uzeo sam u obzir odredbe poljsko-američkog Sporazuma o privrednim odnosima iz 1991. godine, kao i faktor medijskog pluralizma. Delim mišljenje većine zemljaka da nam sada nisu potrebni dalji sporovi i jabuka razdora sa saveznikom", kazao je predsednik u vanrednom obraćanju.
Duda je saopštio da bi stupanje tzv. leks TVN na snagu značilo oštar spor sa SAD i američkim vlasnikom, budući da je investicija kompanije Diskaveri u tu poljsku televiziju sa nacionalnom frekvencijom teška milijarde dolara.
 
"Ne krijem da ni u kom slučaju nisam hteo da ga potpišem. S obzirom na moje ozbiljne zamerke na te izmene razmatrao sam da li da ih pošaljem na Ustavni sud ili vratim Sejmu, dakle stavim veto. Odlučio sam se da ih vratim Sejmu", kazao je Duda.
Poljski predsednik upozorio je da je za Poljake to da poštuju ugovore i sporazuma pitanje časti i da iako smatra da su izvesna ograničenja stranog kapitala u medijima u redu, da Sejm mora da vodi računa da ne donosi zakone koji će delovati retroaktivno i da ako dođe sa novim izmenama one moraju da obavezuju samo one koji tek ulaze sa svojim kapitalom u medije, kako bi svi znali tačno pod kakvim uslovima ulažu.
 
"Ako smo sklopili sporazume onda moramo da ih poštujemo. Ako ih budemo poštovali možemo da kažemo da smo časni. Želim da saveznici tako gledaju na Poljsku", kazao je Duda.
 
Predsednik je takođe upozorio poslanike Sejma da eventualne ponovne izmene kojima bi se ograničio strani kapital u medijima donese tek nakon šire rasprave sa opozicijom a da nikako, kako su poljski poslanici vladajuće stranke učinili glasajući o vetu Senata, ne povređuju poslovnik i da ne krše propisani postupak za glasanje.
 
Izmene zakona koje su u slučaju Poljske uperene protiv jednog jedinog medija, jer drugih takvih sa vlasništvom van EU u zemlji nema, TVN kritične prema vlastima, u vlasništvu američke kompanije Diskaveri, usvojio je u avgustu Sejm poljskog parlamenta, ali ih je odbacio u septembru Senat, a naišle su i na žestoke reakcije iz SAD i EU da poljske vlasti po mađarskom modelu nasilno preuzimaju nezavisne medije i ugrožavaju slobodu govora.
 
Za to da Sejm preglasa veto šefa države neophodno je 276 od 460 poslanika u Sejmu što je većina koju vladajuća stranka Pravo i Pravda ne može nikako da obezbedi.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet