"Falkon" vraćen zbog nenamerne greške
U konačnom izveštaju Direktorata o tom incidentu se navodi da je predkrilca, aktiviranjem prekidača u slučaju nužde pri komandovanom poniranju, izvukao vođa vazduhoplova. Gašenje motora je posledica nedovoljne količine goriva u menjanju vertikalnog nagiba aviona, a uzrokovano slabijim pritiskom gorivne pumpe od potrebnog za taj režim rada motora.
Avion nije pretrpeo nikakva oštećenja usled izvlačenja predkrilaca pri većoj brzini što je utvrđeno pregledom aviona istog dana po događaju. Gorivna pumpa je posle testiranja celog gorivnog sistema (pumpa, FCU, vodovi) zamenjena u Bazelu u ovlašćenom servisu, i nakon provera na zemlji i potom na povratnom letu, avion je sleteo u Beograd potpuno ispravan.
Direktorat navodi da je 21. aprila uradio preliminarni izveštaj o događaju na avionu "falkon 50" Avio-službe Vlade Srbije na letu Beograd - Rim o čemu je izvestio javnost.
Kao tehnička korektivna mera od strane Avio-službe Vlade Srbije, koju je prihvatio Direktorat, biće sproveden preporučeni Servis Bilten, kojim će se promeniti prekidač za izvlačenje predkrilaca u slučaju nužde, što sprečava mogućnost nenamernog aktiviranja, što se događalo kod više operatera na ovom tipu aviona.
Dozvole letačkog osoblja, vođe vazduhoplova i kopilota, su bile suspendovane i oni su bili u obavezi da ispune uslove iz rešenja o suspenziji, saopštio je Direktorat.
Komentari 4
Nisam pilot, ali poznajem neke stvari kako rade u avionu.
Nije mi jasno:
1. Prekidač za slučaj nužde, ne znam tačno šta misle, ali to bi trebala biti mala vetrenjača koja se izvlači iz trupa aviona, ako avion izgubi svo napajanje, od motora ili od APU.
2. Predkrilca, se ne aktiviraju dugmetom, nego ručicom, uglavnom stoji pored ručice za gas i vazdušnu kočnicu.
3. Izlvačenjem predkrilaca ili izvlačenjem turbine tj. generatora, ne može da avion počne tako da ponire, može samo da uspori, ako je reč o turbini. Ako su pretkrilca, onda može samo da dobije veći uzgon i da se diže.
4. Ne znam koliko nagib bi morao da bude, da ne bi dobio dovoljno goriva, a nešto mi ta priča ne pije vodu, jer avion ne leti u vodoravnom položaju, valjda je proizvođač to predvidio...
Y @ Anonimus 19:26
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar