Konzorcijum sedam firmi nadzire izgradnju železničke stanice Novi Beograd: Među njima dve novosadske

Konzorcijum sedam firmi nadziraće izgradnju železničke stanice Novi Beograd sa rekonstrukcijom mostovske konstrukcije.
Konzorcijum sedam firmi nadzire izgradnju železničke stanice Novi Beograd: Među njima dve novosadske
Foto: 021.rs
Vrednost ugovora iznosi 981 milion dinara (oko 8,3 miliona evra), objavio je danas Forbs Srbija.
Rok za pružanje usluge stručnog nadzora je 31. decembar 2026. godine.
 
Nadzor će obavljati AG Institut iz Novog Sada, preduzeće za izgradnju Železničkog čvora "Beograd", geodetski biro "Meridijan projekt" iz Novog Sada i "Sour inženjering" iz Sremskih Karlovac i tri strane firme "SGS Inspecciones reglamentarias" iz Španije, "Infraceret TSI" iz Poljske i Infraceret d.o.o (Hrvatska) koja je njen ovlašćeni predstavnik.
Izvođač radova na izgradnji kompleksa železničke stanice i rekonstrukciji mostovske konstrukcije je kineska firma "China Shandong International Economic", a ukupna vrednost tog ugovora je 138 miliona evra, dok je nosilac projekta Ministarstvo građevinarstva.
 
Gradiće se, kako piše u idejnom rešenju, objekat železničke stanice, vestibil objekta, vezni objekat između železničke i autobuske stanice, stanični trg, nova nadstrešnica iznad perona železničke stanice, park ispred NCR-a.
 
Ministarstvo je firmama dodelilo ugovor u postupku javne nabavke za uslugu nadzora, piše Forbs.
Na tender se, pored njih, prijavila i firma "Kapa projekt" iz Niša, ali je odbijena, jer nije dostavila sredstvo obezbeđenja za ozbiljnost ponude i njihova ponuda je prevazišla procenjenju vrednost posla.
 
U okviru konkursne dokumentacije, kako se navodi, priloženo je i idejno rešenje sa glavnom sveskom i projektom arhitekture.
 
"U delu koji govori o postojećem stanju navodi se da je za potrebe funkcionisanja Železničke stanice Novi Beograd, urađeno rešenje I faze kompleksa železničke stanice. To je, između ostalog, podrazumevalo uređenje pristupne zone stanice, izgradnju javnog parkinga, šest liftova. Takođe i nadstrešnice površine 1.480 kvadrata, biletarnice i kontejnera", preneo je Forbs.
 
Navedeno je da ispod stanične platforme postoji objekat koji je izgrađen za potrebe Autobuske stanice Novi Beograd, a koji je trenutno u funkciji biletarnice do konačne izgradnje stanične zgrade.
 
Lokacijski uslovi za drugu fazu kompleksa, kako piše Forbs, izdati su 19. septembra, ali su izmenjeni u martu ove godine, jer je povećan obuhvat projekta, uvedena je fazna izgradnja delova kompleksa i promenjen je investitor, umesto Infrastrukture železnice Srbije investitor je Ministarstvo građevinarstva.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Pera Ždera

    13.06.2025 17:37
    Procenat
    Uobičajena vrednost za stručni nadzor je do 6% vrednosti radova. Maksimalan u ovom slučaju , a rok 18 meseci.
    Koliko je izvedeno radova i kog su kvaliteta do imenovanja stručnog nadzora?
  • Ujka Vasa

    13.06.2025 17:02
    Može li to mnogo brže i bez Kineza?
  • Petar

    13.06.2025 16:45
    Nekad u SFRJ je postojala firma ZGOP ( Zavod za izgradnju i opremanje pruga). Na stotine km pruga su pravili širom bivše Juge.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija