Jedan faktor drastično povećava šanse za migrenu
Istraživači sa škole javnog zdravlja Džons Hopkins Blumberg i Nacionalnog instituta za zdravlje u Merilendu otkrili su dva faktora koji drastično povećavaju šanse za migrene.
Foto: Pixabay
Obrasci koje su pronašli naglašavaju uticaj cirkadijalnog ritma, odnosno prirodnog ciklusa fizičkih i bihevioralnih promena u periodu od 24 sata. Dva faktora koja su otkrili su loš san i stres.
Loš san i nizak nivo energije prethodne noći gotovo garantuju bolne glavobolje sledećeg jutra. U isto vreme, dan pod velikim stresom ili puno energije povećava vaše šanse da patite od migrene sledećeg popodneva ili uveče.
Rezultati istraživanja ukazuju na to da održavanje dobre higijene sna, odlazak u krevet u isto vreme svake noći i briga o tome da spavate najmanje sedam i po sati, može drastično smanjiti šanse za migrene.
Neke preventivne mere koje bi osoba mogla da preduzme uključuju rad što je više moguće na upravljanju nivoima stresa, jer se pokazalo da kortizol ima svoju ulogu u izazivanju ovog tipa glavobolje.
Uzimanje ibuprofena ili sličnog nesteroidnog leka protiv bolova takođe može pomoći u sprečavanju migrene ako se primete rani simptomi, kao što su osetljivost na jako svetlo, mučnina, vrtoglavica i umor.
Migrena je generalno nedovoljno istražena i nedovoljno dijagnostikovana. Procenjuje se da 15 do 18 odsto žena i šest odsto muškaraca dobija migrene, ali samo oko četvrtine njih dobije odgovarajuću dijagnozu i lečenje.
Studija, objavljena u časopisu Američke akademije za neurologiju "Neurology", obuhvatila je 477 osoba starosti između sedam i 84 godine, od kojih je polovina imala migrene.
Od njih je zatraženo da vode dnevnik glavobolje kako bi zabeležili svoje raspoloženje, energiju, nivoe stresa i napade, jer su se dešavali četiri puta dnevno tokom dve nedelje. Takođe su svakodnevno ocenjivali kvalitet sna i nosili monitore za spavanje i fizičku aktivnost.
Oni koji su prijavili da loše spavaju imali su u proseku 22 odsto veće šanse da dožive napad glavobolje sledećeg jutra. Slično tome, smanjenje kvaliteta sna prema sopstvenoj proceni bilo je povezano sa 18 odsto veće šanse za napad glavobolje sledećeg jutra.
Smanjenje uobičajenog nivoa energije prethodnog dana bilo je povezano sa 16 odsto većom šansom za glavobolju sledećeg jutra.
Viši prosečni nivoi stresa i značajno veći nivoi energije prethodnog dana bili su povezani sa 17 odsto većom šansom da doživite glavobolju sledećeg popodneva ili uveče.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Život - Zdravlje
Kod komarca u Beogradu otkriven virus Zapadnog Nila
13.08.2026.•
1
Kod jednog komarca ulovljenog na teritoriji beogradske opštine Čukarica, detektovano je prisustvo genoma virusa Zapadnog Nila.
Epidemija ebole u Kongu na putu da postane najsmrtonosnija do sada
13.08.2026.•
0
Trenutna epidemija Ebole u Kongu je na putu da postane najsmrtonosnija u istoriji praćenja ove bolesti, nakon što je među 28.000 zabeleženih slučajeva odnela 11.000 ljudskih žrtava.
Umor posle godišnjeg odmora: Da li promena ritma i ishrane može imati veze sa jodom?
13.08.2026.•
0
Vratili ste se sa odmora, a umesto da se osećate odmorno, teško ustajete, pospani ste i teže se koncentrišete.
Jedan šećer možda pomaže ćelijama raka da se odvoje i šire
11.08.2026.•
4
Hemoterapija je osmišljena da uništi ćelije raka, ali neke od njih ipak prežive tako što ulaze u stanje poznato kao ćelijsko starenje ili senescencija.
Uprava za hranu i lekove SAD predlaže novu proveru aditiva i sastojaka u hrani
10.08.2026.•
0
Uprava za hranu i lekove SAD (FDA) predložila je danas promenu pravila prema kojoj bi proizvođači hrane morali da obaveste FDA pre nego što uvedu nove sastojke i aditive u svoje proizvode.
Paraziti koji možda baš sada žive u vašem telu
09.08.2026.•
0
Vaše telo je stanište. Toplo je, vlažno, puno hranljivih materija i upravo su to uslovi koji svako okruženje čine privlačnim za naseljavanje. A staništa često postaju dom parazitima.
Nova studija: Manji unos proteina mogao bi da doprinese zdravijem starenju
09.08.2026.•
0
Manji unos proteina mogao bi biti ključ za duži i zdraviji život, pokazuje novo istraživanje koje dovodi u pitanje jedno od najrasprostranjenijih uverenja o zdravoj ishrani.
Mikroplastika se nalazi i u našim arterijama
09.08.2026.•
2
Pošto se mikroplastika sve češće pronalazi u različitim delovima ljudskog tela, uključujući kosti i mozak, pitanje više nije da li dospeva u naš organizam, već koliko je taj problem ozbiljan.
Šta se dešava sa mozgom kada ne unosite dovoljno masti?
09.08.2026.•
1
Masti u ishrani dugo su imale lošu reputaciju.
Da li je zbog lekova potrebno prekinuti dojenje i koji su dozvoljeni?
08.08.2026.•
0
Dojenje ima brojne koristi za dete i majku. Majčino mleko se svojim sastavom i količinom prilagođava potrebama deteta, podržava njegov rast i razvoj i doprinosi zaštiti od infekcija.
Sve manje pušača u EU, Bugarska i dalje ima najviše korisnika duvana
05.08.2026.•
6
U Evropskoj uniji u 2025. godini 16,5 odsto ljudi starijih od 16 godina koristilo je duvanske i slične proizvode poput elektronskih cigareta, nikotinskih kesica (snus) i drugo.
Od 17. avgusta još 18 lekova na recept će ići o trošku države
05.08.2026.•
5
Predsednik Vlade Srbije Đuro Macut najavio je da će od 17. avgusta svi osiguranici dobiti pravo na 18 novih lekova na recept o trošku države.
Toplotni udar ili sunčanica? Doktor otkriva koje su razlike
04.08.2026.•
2
Vrhunac toplotnog talasa koji se ovih dana očekuje u Srbiji donosi temperaturu višu i od 40 stepeni, a dugotrajan period visoke temperature dovodi do značajnog povećanja rizika po zdravlje stanovništva.
SZO: Korporacije za ultraprerađenu hranu ometaju rešavanje svetske krize gojaznosti
02.08.2026.•
4
Najveće svetske korporacije za ultraprerađenu hranu ometaju globalne napore u rešavanju krize gojaznosti jer podnose tužbe protiv vlada koje pokušavaju da promovišu zdraviju ishranu, rekao je Tedros Adanom Gebrejesus.
Hiljade ljudi u SAD dobilo dijareju od parazita u seckanoj zelenoj salati u restoranima
02.08.2026.•
0
Restorane u SAD je pogodio pad prometa - posledica epidemije ciklospore iz pakovanja iseckane zelene salate koju koriste, a od koje su se razbolele hiljade Amerikanaca.
Šta se dešava sa krvnim pritiskom kada počnete da pijete više vode
02.08.2026.•
1
Hidratacija i krvni pritisak usko su povezani jer se krv najvećim delom sastoji od vode.
Mladi u Evropi u najgoroj fizičkoj kondiciji u poslednjih 60 godina
02.08.2026.•
4
Fizička kondicija adolescenata i dece u Evropi je na najnižem nivou u poslednjih 60 godina, što može da ima ozbiljne posledice po njihovo zdravlje.
Koliko instant kafe iz kesice sme da se popije dnevno?
02.08.2026.•
5
Instant kafa, odnosno kafa iz kesice, mnogima je prvi izbor kada žele da brzo pripreme omiljeni napitak.
Skoro jedna osoba nedeljno u Engleskoj dijagnozu tuberkuloze dobila tek posle smrti
01.08.2026.•
0
Gotovo jedna osoba nedeljno u Engleskoj je između 2010. i 2022. godine dobila dijagnozu tuberkuloze tek nakon smrti.
U Nišu prvi put ugrađeni srčani zalisci bez klasične operacije
31.07.2026.•
0
U Univerzitetskom kliničkom centru (UKC) u Nišu ove nedelje su obavljene prve tri implantacije srčanih zalistaka minimalno invazivnom procedurom - bez klasične operacije na otvorenom srcu.
Razvijen AI alat za predviđanje recidiva raka debelog creva
30.07.2026.•
0
Istraživači australijskog Univerziteta La Trob razvili su alat zasnovan na veštačkoj inteligenciji koji može da predvidi rizik od recidiva raka debelog creva kod pacijenata sa karcinomom drugog stadijuma.
Komentari 1
A212
Za mene je ovaj tekst jednostavno bezveze a nauka u tom segmentu je neozbiljna već samim tim da ih ne zanima jedan od ekstremnih obolelih. Rezultati su im isti već 80 godina: uzrok se ne zna, leka nema, probajte...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar