Zašto vozovi nemaju sigurnosne pojaseve?
Možda zvuči čudno kad uporedimo sa automobilima ili avionima, ali vozovi nemaju sigurnosne pojaseve - čak ni brzi vozovi poput japanskog šinkansena.
Foto: 021.rs
Statistika pokazuje da su železničke nesreće znatno ređe nego saobraćajne. Na primer, u SAD je 2024. zabeležen 2.261 incident na železničkim prelazima, dok je broj smrtnih slučajeva u drumskom saobraćaju iste godine bio više od 39.000. Vozovi se kreću po šinama u kontrolisanom okruženju, koje nadgledaju profesionalni dispečeri i mašinovođe.
Kod saobraćajnih nesreća, udarna sila zavisi od toga koliko brzo se vozilo zaustavlja. Automobil koji udari u zid zaustavi se trenutno, dok je voz velika i teška mašina koja ne staje naglo, pa su udarne sile obično manje - osim kod izuzetno retkih sudara ili iskliznuća.
Umesto ugradnje pojaseva, železnički sistemi se fokusiraju na sprečavanje nesreća, na primer kroz tehnologiju Positive Train Control (PTC), koja automatski usporava ili zaustavlja voz u slučaju opasnosti, bez oslanjanja isključivo na ljudski faktor.
Prema podacima Rail Passengers Association, putovanje vozom je 17 puta bezbednije od putovanja automobilom. Kada se gleda broj putovanja, vozovi su bezbedniji i od aviona, ali kada se meri po kilometraži, avioni imaju prednost. Ipak, oba načina prevoza su znatno bezbednija od vožnje kolima, piše Reader's digest.
Rizik, naravno, raste ako stojite u vozu. Stajanje otežava održavanje ravnoteže i povećava verovatnoću povrede pri naglom kočenju.
Zašto nema pojaseva?
1. Trošak i niska korist
Postojeća sedišta nisu predviđena za pojaseve. Ugradnja bi zahtevala kompletnu rekonstrukciju, a s obzirom na retkost nesreća, to se ne smatra isplativim.
2. Mala verovatnoća da će ih ljudi koristiti
U vozovima sa čestim stajanjima putnici bi morali stalno da se vezuju i odvezuju. To bi usporavalo ulazak/izlazak i remetilo red vožnje.
3. Potencijalna opasnost
Da bi pojasevi bili efikasni, sedišta bi morala biti čvršća. U slučaju nesreće, putnici koji stoje ili nisu vezani mogli bi se teže povrediti udarcem u ta sedišta.
4. Nemogućnost primene kod stajaćih vozova
U mnogim vozovima nema mesta za sedenje za sve - naročito u gradskim prevozima - pa ni pojasevi nisu izvodljivi.
Šta onda čini vožnju vozom bezbednom?
Bezbednost se postiže pametnim dizajnom enterijera i strogo propisanim standardima, kao što je Title 49 CFR Part 238.233, koji reguliše raspored sedišta i rukohvata kako bi se smanjila mogućnost povreda, čak i bez dodatnog tapaciranja.
Ukratko, iako nijedan oblik transporta nije potpuno bez rizika, vozovi su već projektovani da smanje rizik na prihvatljiv nivo - bez potrebe za sigurnosnim pojasevima.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Život - Putovanja
Rajaner od sredine novembra prelazi na isključivo digitalne bording karte
12.11.2025.•
0
Irska niskobudžetna avio-kompanija Rajaner saopštila je da će od 12. novembra prihvatati isključivo digitalne bording karte, čime se ukida mogućnost korišćenja odštampanih papira za ukrcavanje.
Pariski metro ukida papirne karte
09.11.2025.•
2
Tradicionalne papirne karte pariskog metroa uskoro će biti prošlost, prodaja papirnih karata je obustavljena u celom pariskom mrežnom sistemu metroa i prigradske železnice, saopštile su pariske saobraćajne službe RATP.
Zlatibor najposećenija turistička destinacija u Srbiji
09.11.2025.•
0
U prvih devet meseci ove godine Zlatibor je bio najposećenija turistička destinacija u Srbiji, kada je na ovoj planini boravilo 341.966 turista.
Bez presedanja od Sidneja do Londona: "Kvantas" predstavio novi avion
08.11.2025.•
2
Kompanija "Kvantas" objavila je prve slike aviona "Erbas A350-1000ULR", koji će od 2027. godine obavljati letove bez presedanja između Sidneja i Londona, odnosno Njujorka.
Italija bi mogla da izgubi plaže: Kakve su projekcije za naredne decenije?
05.11.2025.•
0
Prema nedavnim istraživanjima predviđa se da bi Italija mogla da izgubi oko 20 odsto svojih plaža do 2050. godine i oko 40 odsto do 2.100. godine.
Frankfurt među 62 najbolje turističke destinacije sveta za 2026.
04.11.2025.•
1
Frankfurt je među 62 najbolja turistička odredišta na svetu za narednu godinu - kao jedini grad iz Nemačke - prema pisanju turističkog magazina Konde Nast traveler (Condé Nast Traveller).
Ova zemlja je najsigurnije mesto za putovanja u 2026. godini, najveća opasnost su - brzi biciklisti
03.11.2025.•
0
Holandija je zauzela prvo mesto na listi Berkshire Hathaway-a za 2025. godinu, zahvaljujući svojoj kulturi mira, zdravstvenoj zaštiti i inkluzivnosti.
VIDEO: Venecija dobila most do ostrva gde su sahranjene poznate ličnosti
03.11.2025.•
0
Vlasti Venecije realizovale su davnašnju ideju o konstrukciji mosta kojim bi pešice moglo da se dođe do ostrva San Mikele gde su sahranjene ličnosti poput pesnika Ezre Paunda, kompozitora Igora Stravinskog.
Ovo su zdravstvena stanja zbog kojih vam može biti zabranjeno da se ukrcate na let
02.11.2025.•
0
Postoji više zdravstvenih stanja koja se smatraju rizičnim za putovanje avionom, jer promene vazdušnog pritiska, nivoa kiseonika i ograničeno kretanje tokom leta mogu izazvati komplikacije ili pogoršati postojeće tegobe.
FOTO, VIDEO Otvoren Veliki Egipatski muzej: Prisustvovalo 79 delegacija
01.11.2025.•
0
Veliki egipatski muzej (GEM) u Kairu svečano je večeras otvoren spektakularnom ceremonijom i muzičkim performansom koji su trajalli više od dva sata, a otvaranju je prisustvovalo 79 zvaničnih delegacija iz inostranstva.
VIDEO Nakon dve decenije iščekivanja: U subotu otvaranje Velikog egipatskog muzeja
30.10.2025.•
0
Posle dve decenije iščekivanja i brojnih odlaganja, u subotu će biti otvoren Veliki egipatski muzej, u kojem je akcenat stavljen na drevnu egipatsku civilizaciju.
Mongolija razvija program simulacije života na Marsu: Sve se odvija u pustinji Gobi
26.10.2025.•
0
Projekat "Mars V" namenjen turistima koji je osmišljen da simulira život na Marsu, predstavlja jednomesečni izazov preživljavanja duboko u mongolskoj pustinji Gobi, a prvi učesnici očekuju se do 2029. godine.
VIDEO: Ova zemlja je toliko lepa da morate da potpišete da ćete čuvati njenu prirodu
26.10.2025.•
0
U Zapadnom Pacifiku, severno od Indonezije i istočno od Filipina, smestila se ostrvska država Palau - arhipelag sa više od 300 ostrva, netaknutim tirkiznim vodama i bujnim tropskim šumama.
Sud EU: Turisti imaju pravo na punu naknadu troškova ako nisu dobili obećane usluge
25.10.2025.•
1
Turisti koji su uplatili paket aranžman imaju pravo na punu naknadu novca ako im nisu obezbeđene ugovorene, obećane i plaćene usluge, ili su bile tako loše da su obesmislile celo putovanje, presudio je najviši sud EU.
Luvr ima novu atrakciju: Prozor kroz koji su lopovi ušli
23.10.2025.•
0
Najposećeniji muzej na svetu ponovo je otvoren u sredu, prvi put otkako su četiri muškarca u nedelju provalila u galeriju Apolon i odnela nakit iz Napoleonovog doba vredan 88 miliona evra.
Iskustva prevoznika i putnika sa novim sistemom kontrole na granicama - "naoružajte" se strpljenjem
23.10.2025.•
18
Od početka primene novog Sistema evidentiranja ulazaka i izlazaka iz država-članica EU (EES) 12. oktobra, iskustva prevoznika na međunarodnim linijama pokazuju da putnici moraju imati puno strpljenja.
Evropski sud odlučio: Kućni ljubimci se smatraju delom prtljaga u avionu
16.10.2025.•
0
Evropski sud pravde danas je doneo odluku prema kojoj se kućni ljubimci smatraju delom prtljaga u avionu.
Prvi put američki pasoš nije među 10 najmoćnijih, a evo koliko je "jak" srpski
15.10.2025.•
1
Prvi put u 20-godišnjoj istoriji Henli pasport indeksa, američki pasoš je u potpunosti ispao sa liste top 10 i zauzima 12. mesto jednog od nekoliko indeksa koji mere "moć" pasoša.
Partenon prvi put posle 20 godina bez skela
13.10.2025.•
0
Antički hram Partenon na Akropolju od juče je prvi put u poslednjih 20 godina bez građevinskih skela, što omogućava građanima Atine i turistima da uživaju u nesmetanom pogledu na ovaj spomenik.
Broj komercijalnih letova u EU i dalje manji nego pre pandemije virusa korona
12.10.2025.•
0
Broj komercijalnih letova u Evropskoj uniji još nije dostigao nivo koji je zabeležen pre pandemije virusa korona, pokazuje izveštaj Evrostata.
Komentari 1
Rock bob
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar