Info
15.03.2015.
21:54 > 23:15
Nakon saopštenja Vojske o padu helikoptera u kojem je poginulo sedam osoba javnosti je ostalo da se pita samo jedno - ko je kriv?
  • 16.03.2015 21:43
    Ja smem da se kladim
    Ma kakva crna kutija. Pa u crnoj kutiji nije menjana baterija nikada, zato ne smeju ni da pominju crnu kutiju. Pa godine i godine su prošle pa jedva nabavili akumlatore za migove, a ne da nabavljaju baterije za crnu kutiju od helikoptera. I mi pričamo o ipravnosti naših letelica. I to svih vojnih letelica u Srbiji. I ondak se čudimo zašto toliko vrhunskih pilota i instruktora letenja stradalo u zadnje vreme. A niko neće da odgovara za to jer upravo odgovorni imaju vlast u državi.
  • Deka

    16.03.2015 20:16
    Ko sme da se kladi???
    Crna kutija će nestati ili je bila neispravna, a lice mesta će biti totalno prekopano baš kao u Topčideru onomad !!!
  • 16.03.2015 14:21
    @Pljuc To što nam linkuješ je dokaz da traže žrtvenog jarca kako bi nas odvratili od stvarnog razloga i kako bi stvarni odgovorni skinuli sa sebe krivicu, valjda je to jasno. Ništa nije onako kako nam žele prikazati.
  • 16.03.2015 14:14
    Anonimus - Iskreno @ Vlada
    Ja znam da istina hoće da boli, a dali je to razlog da lažemo? Znači ko govori istinu po vama je bot? Isto znam da je u vaš SNS laž vrlina, jer zahvaljujući lažima ste došli na vlast, lažima obmanjujete narod, i lažima iskorišćavate narod srbije. Vi u SNS ste se devoluirali u neku novu vrstu od radikala, i sada devoulirate čitav narod srbije na žalost. A rezultate vaše deevolucije kao što je ovaj slučaj bi da lažirate ili zataškate.
  • Pljuc

    16.03.2015 12:12
    I ovo mnogo govori:
    http://tangosix.rs/2015/15/03/sreto-malinovic-meto-uslovi-vise-nego-slozeni-postojala-je-presija-da-se-taj-zadatak-izvrsi/
  • 16.03.2015 11:17
    >Padanje na nos nije očekivani pad.

    Stvarno? Koji je očekivan? Ko je rekao da je pao na nos? Vidimo samo da je tako završio, ne vidimo tragove na zemlji i kako je izgledala dinamika pada.

    >Iskusni piloti umeju uvesti letelicu u autorotaciju čak i kod kvara.

    Ne znaju iskusni, već zna svaki.


    >Da li je struja potpuno otkazala, a time i komande

    Upravljanje na Mi-17 je izvedeno hidrauličkim sistemom dvostruke redudantnosti.


    Ostatak komentara prevazilazi granicu ukusa.
  • 16.03.2015 09:56
    Nagađanja
    Padanje na nos nije očekivani pad.
    Iskusni piloti umeju uvesti letelicu u autorotaciju čak i kod kvara.
    Da li je struja potpuno otkazala, a time i komande, da li je zakačio repom najgornju sajlu dalekovoda u blizini, onu uzemljivačku bez napona, što je moglo dovesti do trzaja i gubitka kontrole,
    ili je neko mogao preuzeti kontrolu daljinski sa satelita, kao eksperiment kontrole ruskog helikoptera? Odozgo je bio vidljiv za satelite,
    a imali smo te slučajeve kod putničkih.
    Začepljena cev za gorivo ga ne bi oborila.
  • Pljuc

    16.03.2015 08:28
    Ovo sve govori!
    http://tangosix.rs/2015/14/03/bivsi-komandant-helikopterske-eskadrile-tvrdim-da-nisu-bili-obuceni-za-ovakve-zadatke/
  • 16.03.2015 08:09
    Za iskrenu neznalicu
    Takviom paušalnom šoketanju nema mesta u temama vezanim za avijaciju. Za svaki deo se tačno zna koliki mu je radni vek (što sati leta, što stajanj). Za svaki deo se vodi precizna evidencija. Ako je bilo koji deo van ovih parametara, let se ne izvodi. Isto tako se u toku remonta zna tačno šta se menja i koliko to produžava radni vek cele letelice. Uz redovan remont vek trajanja je neograničen! (Jedini razog zašto se letelice "penzionišu" je što vremenom remont postaje neisplativ). Za ovaj konkretan helikopter zna se da mu resurs ističe sledeće godine i da je *na poletanju* bio ispravan. Sve ostalo se mora utvrditi istragom.
  • 16.03.2015 08:05
    "Načelnik Generalštaba Ljubiša Diković rekao je da je rok za izveštaj komisije koja treba da utvrdi odgovornost 18. mart, dok je tehničkoj komisiji dat rok do 30. marta."
    Ako neko gleda na NG istrage avionskih nesreća, zna da ovakve istrage traju mesecima (ako se ozbiljno sprovode), a na njma rade najveći stručnjaci iz te oblasti. A mi ćemo imati izveštaj za par dana koji će napraviti neki stručnjak sa Megadensa. Šta god da budu kazali - neću im verovati.
  • Pljuc

    16.03.2015 08:03
    Ostavke su samo za časne ljude!
    Mnogo tu stvari nije OK.
    Kao prvo, uopšte nije upitno angažovanje helikoptera. Ova jedinica za to i postoji. Ali nije ispoštovana komandna procedura, a samim time i ostale procedure koje proizilaze (analiza meteo uslova npr.). Naime: Naređenje o poletanju nije stiglo od nadređene komande, nego je Ministar vojni naredio gen. Batriću! Tu niko nije imao srca, snage ili muda da odbije! Posledice odbijanja su nam svima jasne!
    Drugo. Da li je posada adekvatno osposobljena za instrumentalno letenje? Zatim obuka posade za ovakve uslove? Neadekvatno! Naime, trenira se u mel' te ne idealnim uslovima leta. To znači da se veoma složeni uslovi sa svim varijacijama nisu prošli. Nisu prorađeni jer se takve stvari rade na trenažeru koji jedini može da omogući simulaciju svega i svačega. Trenažer je suvo zlato za posadu, ali trenažera (simulatora) jednostavno – nema! Nema se para. Valjda...
    Treće. Zadatak se izvršava tako što se vrši transport u najbližu adekvatnu medicinsku ustanovu. A to su Kragujevac ili Niš (gde je Beograaaaad...). I tu bi se priča završila jer je zadatak izvršen.Da. Ali slikanje dva ministra (ne samo Lončara, jer je i Gašić bio na Surčinu!), trebalo je da nam, uz uspešnu akciju spašavanja otete dvogodišnje devojčice (u kojoj je učestvovao i gde se već slikao Stefanović), pokaže moć, silu i sposobnost Vlade nam. Zato je i bio Surčin, a ne direkno npr. Batajnica. Na Bataju se ne stiže iz Bgd. tako brzo i lako autoputem kao na Surčin! Niti je Bataja reprezentativna za slikanje kao saloni Surčina.
    Ostaje nejasno šta se desilo nakon dva neuspešna sletanja na Surčin, kada kapetan letilice nije mogao da uoči pistu. Krenuo je za Bataju gde su bili sasvim drugi uslovi i tu se sve završilo. Kvar? Gubitak uzgona? Greška pilota? Dalekovod... Šta god da je, da li je trebalo da do ovoga uopšte dođe? I ima li cenu autoreklama? Cenu izraženu ovoga puta u naj*ebenojoj moneti – ljudskim životima! Jer, onu u novcu osećamo svi, ali ne boli kao ova...
  • Zarko

    16.03.2015 07:58
    ne znam cemu istraga kada se vec unapred zna da je Vucic za sve kriv!
  • Takimaki

    16.03.2015 07:56
    ej
    Da li su botovi mozda procitali da su na avionu Air 1 (predsednik USA) pronadjeni falsifikovani delovi koji nisu odgovarali zadatim specifikacijama. Ma o cemu vi vise pricate leba Vam.
  • 16.03.2015 07:35
    A da Vučko smeni keramičara sa mesta ministra odbrane? Helikopter se srušio zbog želje za nečijim marketingom, pošto su pilota terali da se spusti tamo gde zbog magle to nije bilo moguće!
  • Vlada

    16.03.2015 07:22
    @Anonimus-Iskreno 08:07
    Anonimuse-Iskreno, takvi poput tebe naplaćuju svoj botovski posao, to razumem u potpunosti.
    Ali, iskreno, ne mogu da razumem da vi botovi pripadate rodu Homo Sapiens - Razuman Čovek.
    Pre će biti da pored evolucije, postoji i devolucija, vi ste jasan predstavnik nove vrste - Homo Devolutions.
  • 16.03.2015 07:07
    Iskreno
    Budimo iskreni. Koliko god održavali bilo koju letelicu kroz redovno održavanje i menjanje delova koje treba da se menjaju, svaka letelica ima vek trajanja preko kojeg više nije bezbedna za letenje, iz prostog razloga što na letelici dolazi do starenja i zamora materijala i propadanje kompletne instalacije. Da bi to sve sanirali, bukvalno bi trebali nanovo izgraditi helikopter sa novim delovima, što je skuplje od novog helikoptera. I upravo zbog starosti i otkazivanja nekih delova na helikopteru došlo do pada i ovog helikoptera, to je valjda jasno. Sve ostalo nikakve smisla nema.
  • relja

    16.03.2015 06:35
    a četvrta?
    Da je moralo po svaku cenu da se sleti na aerodrom Nikola Tesla da bi se Lončar i ekipa slikali? Samim tim naređenjem je bila ugrožena sigurnost ljudi u letelici.
  • 16.03.2015 06:34
    to mi sve lici na nagadjanja nego stvarno cinjenicno stanje,bolje ostaviti strucnim licima da rade svoj posao!
  • dj

    16.03.2015 06:33
    Lončarevo slikanje:

    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:7ntjiuWeI3kJ:www.naslovi.net/2015-03-14/vecernje-novosti/helikopter-vojske-srbije-sleteo-na-aerodrom-dete-prebaceno-na-institut-za-majku-i-dete/13777388+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=de
  • janko

    16.03.2015 04:30
    @crno-crno-najcrnje
    tisina tamo, ima da poleti... ako sam ja u feketicu mogao u salonkama moze i on do surcina. cekamo vas sa sve novinari.
  • vojnik

    15.03.2015 22:22
    zasto dva puta
    KO JE I ZASTO insistirao da se i drugi put pokusa sletanje bas tu, ako prvi put nije ispelo. zasto nije promenjena lokacija. Ko je insistirao da slete bas tu.Samo to da se sazna i sve je jasno. A to se nece saznati

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna