Tri moguće teorije o tragičnom padu helikoptera

Nakon saopštenja Vojske o padu helikoptera u kojem je poginulo sedam osoba javnosti je ostalo da se pita samo jedno - ko je kriv?

Nakon saopštenja Vojske o padu helikoptera u kojem je poginulo sedam osoba javnosti je ostalo da se pita samo jedno - ko je kriv?

Kako su juče na konferenciji za štampu u Domu vojske saopštili nadležni, helikopter je bio ispravan, imao je odličnu opremu i prošao je sve provere. Što se tiče pilota i tehničara, oni su bili veterani koji su iza sebe imali nebrojeno sati leta, ali i koji su učestvovali u herojskim podvizima tokom akcija spasavanja u Obrenovcu i Feketiću.

U Vojsci kažu da su stradali piloti bili najbolje što su imali u svojim redovima i da su šanse da je do pada došlo njihovom greškom gotovo mizerne. Na pitanje da li su to možda bili meteorološki uslovi koji su preksinoć bili krajnje nepovoljni, starešine su rekle da "jesu bili složeni vremenski uslovi, ali da se u takvim situacijama sa ovim helikopterom i posadom to moglo prevazići".

Helikopter ostao  bez goriva

U javnosti se spekuliše kako je helikopter ostao bez goriva i da je to razlog zašto nije eksplodirao prilikom pada. Kako za Blic kažu spasioci, letelica je izgledala poput "limenke" i tri tela su ispala iz nje prilikom pada. Iako je ekipa Blica pokušala na jučerašnjoj konferenciji da postavi pitanje o gorivu, to im nije dopušteno.


Loši vremenski uslovi u Beogradu

Ukoliko je istina da je helikopter bio u potpunosti ispravan, kao jedan od glavnih krivaca navode se loši vremenski uslovi u kojima piloti nisu mogli da se snađu, pa je tako došlo do pada letelice. Poznato je, međutim, da je ova posada helikoptera učestvovala i u ekstremnijim akcijama, gde su vremenski uslovi takođe bili podjednako katastrofalni.


Otkazala oprema na letelici

Iako se to u samom startu jučerašnje konferencije decidno odbacilo, postoji sumnja da je u nekom trenutku otkazala oprema na helikopteru. Vojni analitičari upozoravaju da se u opremu ne samo ovog helikoptera već i ostalih u vlasništvu Vojske Srbije, odavno nisu ulagale "ozbiljnije" pare i da je kvar mogao dovesti do ove velike tragedije.

Formirane su dve komisije koje treba da utvrde zašto je do nesreće došlo, ko je odgovoran, kao i uzroke tehničke prirode. Načelnik Generalštaba Ljubiša Diković rekao je da je rok za izveštaj komisije koja treba da utvrdi odgovornost 18. mart, dok je tehničkoj komisiji dat rok do 30. marta.

  • 16.03.2015 21:43
    Ja smem da se kladim
    Ma kakva crna kutija. Pa u crnoj kutiji nije menjana baterija nikada, zato ne smeju ni da pominju crnu kutiju. Pa godine i godine su prošle pa jedva nabavili akumlatore za migove, a ne da nabavljaju baterije za crnu kutiju od helikoptera. I mi pričamo o ipravnosti naših letelica. I to svih vojnih letelica u Srbiji. I ondak se čudimo zašto toliko vrhunskih pilota i instruktora letenja stradalo u zadnje vreme. A niko neće da odgovara za to jer upravo odgovorni imaju vlast u državi.
  • Deka

    16.03.2015 20:16
    Ko sme da se kladi???
    Crna kutija će nestati ili je bila neispravna, a lice mesta će biti totalno prekopano baš kao u Topčideru onomad !!!
  • 16.03.2015 14:21
    @Pljuc To što nam linkuješ je dokaz da traže žrtvenog jarca kako bi nas odvratili od stvarnog razloga i kako bi stvarni odgovorni skinuli sa sebe krivicu, valjda je to jasno. Ništa nije onako kako nam žele prikazati.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija