Zabava
02.06.2014.
20:24
Nedavna studija koju je pokrenuo jedan proizvođač pneumatika pokazala je da zabrinjavajuće veliki procenat vozača ne ume da popravi ni osnovne kvarove na svom automobilu.
  • CX5

    03.06.2014 13:17
    Nemojte bas sve bukvalno uzimati iz tekstova. Nekada sam i ja sam menjao svecice, gume, ulje, filtere .... dok sam vozio Ladu i ziveo u Srbiji. Ja sad sa mojih 40+ godina sa stalnim boravkom u UK imam strah da bilo sta diram ispod haube na mom autu. Sve je "zapakovano" do te mere da samo vire zuti cepovi od tekucine za brisace i poneko ulje. Cak se ni voda ne sipa u hladnjake kao kod starijih automobila. Sipa se samo to sto ti pise u prirucniku ili sta preporucuju Mazdini serviseri jer ako se nesto pokvari i pri tome je uzrok kvara vlasnik sa neznanjem onda ce to da boli neko vreme na finansijskom planu. Cak ni rezervni tocak nisam dobio sa mojim autom koji nije ni tri meseca napunio. Pricajuci sa AA mehanicarem pre par godina stekao sam utisak da ni oni nisu ljubitelji "sam svoj majstor" mudrosera jer su im takvi redovne musterije. Od pomenutog mehanicara sam takodje cuo da je jedan od glavnih razloga zasto se izbacuju rezervni tockovi iz novih automobila je zbog toga sto ljudi ne zanju da zamene tockove kako treba pa se desavalo da u toku voznje tocak otpadne i stvori jos veci haos na ionako vozilom gustim putevima sto naravno kosta vise nego AA ili RAC sluzba.
    Na auto putevima gde se dosta brzo vozi kao u UK radije bih da moje vozilo pregleda, popravi ili servisira neko ko je strucan nego ja.
  • Vaskez NS

    03.06.2014 12:59
    @salonski
    S obzirom da ti ništa od znanja ne treba, predlažem da ipak ubaciš jedan deo opreme:

    http://postimg.org/image/5998tei2h/

    p.s. taj je za konje, al to je upravo ono što tebi fali
  • :)

    03.06.2014 11:01
    nije sve crno-belo
    Na zalost, tekst nije prenet u celosti. Ideja je sledeca: ako zelite da PREDUPREDITE kvarove, morate bar malo da se "razumete" u tehniku. Da znate da laptop mora da ima dobro hladjenje i da ga ne treba pregrevati (kao i svaki elekrtonski uredjaj zapravo), da znate da Kalgon uklanja kamenac ali šteti ležajevima vaše veš-mašine. E tako isto bi bilo lepo da znate osnove funkcionisanja automobila i da znate zašto je bitno da se hladan motor ne forsira i da npr. posle duže vožnje je poželjno ohladiti turbinu... Što više znate, stvari će vam duže i vernije služiti i imaćete manje troškova sa majstorima.
  • Lajavi

    03.06.2014 09:37
    Realno
    Dok sam vozio "Zastavu 101" imao sam kompletan alat u gepeku, malo žice, kanapa i izolir trake da se nadje. Otkad vozim malo bolji auto, Renault Clio nemam ni šrafciger u njemu. Šta da radim sa alatom? Sve kompjuterizovano, elektronika... Eto jedino što mogu da uradim je da spojim lap top za dijagnostiku da me ne zaj***va majstor kada odem ako se nešto pokvari i to je to. Ako stane na putu mogu samo da kukam i čekam šlep službu.
    Oh, umalo da zaboravim, Salonski vozač, tebi treba automatik da se ne mučiš sa menjanjem brzina :p
  • komsha

    03.06.2014 07:46
    majstori...
    pa, kada neuki ljudi otvore haubu i upropaste automobil jos vise, veca je cena popravke... zar ne?
    sto da ljudi izlaze za sijalicu, kada mozete vise gluposti napraviti sami...
    danas su svi najpametniji i znaju sve, ali uradi sto znas, a sto ne znas, ostavi onome ciji je posao
  • Šofer

    03.06.2014 06:23
    Na kom se to vozilu danas pod haubom otklanjaju osnovni kvarovi kada pod haubom jedino što vidimo je plastični poklopac i jedino što može da se uradi je dolivanje i provera nivoa ulja u motoru, dolivanje tečnosti za brisače, rashladne tečnosti i kočionog ulja. Osim ako pod osnovne kvarove ne spada zamena sijalice. I mnogo bitnije, ja ne znam koji automobil, osim zastave, ima mesto za rezervni točak pod haubom.
  • Salonski vozac

    03.06.2014 05:51
    Koliko vas sto tipkate znate da zamenite, recimo, memoriju ili zvucnu karticu?
    Koliko vas zna da uradi lakse popravke u Njindonjsu?

    Dtrugim recima, koristite racunar i ne morate da znate sta je bafer.

    Isto tako i ja vozim auto i ne moram da znam ni sta je ni gde je karburator.
    Cak i da znam da otvorim haubu, mogu samo da gledam belo u sve one kerefeke koje su tamo ispod....

    Ne znam ni tocak da zamenim, em treba snaga, em se sav uprljas. Ima ljudi koji znaju i zele da pomognu, castim ih picem ili nekom sitnicom i svi srecni.
    Na kraju krajeva, ne menja se tocak svaki dan...

    I zato sam los vozac? Varate se. Vozim trideset godina bez prekrsaja i udesa.
    A kad mi stane auto, nazovem svog servisera i resen problem...
    Isto kao i vi kad vam crkne TV i ne pada vam na pamet da cackate po njemu.
    Sta je tu lose?
  • ja

    03.06.2014 00:34
    Ja umem! A jos sam i zensko (meni nema nikakve veze, ali vecini muskaraca ima). Ko ne vodi racuna o svom autu, ne moze ni znati. O voznji da ne pricam, jer 80% ih ne umeju voziti. Ali neki ljudi ne znaju da ukljuce ves masinu, pa ne znaju razlikovati burgije, srafcigere; ne znaju sta je tipla, ne razlikuju kombinirke od papagajki. Postoji naziv za takve ljude.
  • Nikola

    02.06.2014 23:50
    A da li vi znate kako da popravite kompjuter kada vam se pokvari? Da li cete u tom slucaju da ga otvarate i gledate sta ima na maticnoj ploci? Nemojte praviti od popravke kola veliku stvar. Za to sluze majstori. Niti me interesuje sta je u njima niti zelim da ih popravljam. Kola sluze da me prevezu od tacke A do tacke B tj. imaju svoju osnovnu funkciju a to kako rade, me bas ne zanima. Kad crknu, zovem majstora i on to sredi i gotovo. Isto vazi i za bilo sta drugo od tehnike: TV, Frizider, Ves-masinu, kompjuter...Proslo je vreme kada su se ljudi razumeli u sve i svasta (a ustvari u nista).
  • Vozač

    02.06.2014 20:36
    Mene brine što mnogi ne znaju ni da voze, za haubu ćemo lako.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna