Svaki peti vozač ne ume da otvori haubu svog automobila

Nedavna studija koju je pokrenuo jedan proizvođač pneumatika pokazala je da zabrinjavajuće veliki procenat vozača ne ume da popravi ni osnovne kvarove na svom automobilu.
Nedavna studija koju je pokrenuo jedan proizvođač pneumatika pokazala je da zabrinjavajuće veliki procenat vozača ne ume da popravi ni osnovne kvarove na svom automobilu.

Kompanija "Kumho", koja se bavi proizvodnjom automobilskih guma, finansirala je studiju koja je sprovedena u Velikoj Britaniji, a koja je pokazala da svaki peti vozač ne ume da otvori haubu na sopstvenom automobilu.

Ovo istraživanje je još pokazalo da bi polovina vozača jednostavno ostalo parkirano pored puta ukoliko bi bili suočeni sa situacijom da moraju da promene točak na svom vozilu. Zato se veliki procenat vozača starosti preko 30 godina sve više oslanja na šlep-službu i pomoć auto-servisa.

Interesantno je i da se ova starosna grupa pre svega oslanja na pomoć roditelja oko kvarova na automobilu ali i kada je redovno održavanje u pitanju. Što se tiče mlađe populacije, uzrasta od 18 do 25 godina, čak trećina vozača iz ove starosne grupe gotovo nikada ne proverava pritisak u gumama pre nego što krene na put.

  • CX5

    03.06.2014 13:17
    Nemojte bas sve bukvalno uzimati iz tekstova. Nekada sam i ja sam menjao svecice, gume, ulje, filtere .... dok sam vozio Ladu i ziveo u Srbiji. Ja sad sa mojih 40+ godina sa stalnim boravkom u UK imam strah da bilo sta diram ispod haube na mom autu. Sve je "zapakovano" do te mere da samo vire zuti cepovi od tekucine za brisace i poneko ulje. Cak se ni voda ne sipa u hladnjake kao kod starijih automobila. Sipa se samo to sto ti pise u prirucniku ili sta preporucuju Mazdini serviseri jer ako se nesto pokvari i pri tome je uzrok kvara vlasnik sa neznanjem onda ce to da boli neko vreme na finansijskom planu. Cak ni rezervni tocak nisam dobio sa mojim autom koji nije ni tri meseca napunio. Pricajuci sa AA mehanicarem pre par godina stekao sam utisak da ni oni nisu ljubitelji "sam svoj majstor" mudrosera jer su im takvi redovne musterije. Od pomenutog mehanicara sam takodje cuo da je jedan od glavnih razloga zasto se izbacuju rezervni tockovi iz novih automobila je zbog toga sto ljudi ne zanju da zamene tockove kako treba pa se desavalo da u toku voznje tocak otpadne i stvori jos veci haos na ionako vozilom gustim putevima sto naravno kosta vise nego AA ili RAC sluzba.
    Na auto putevima gde se dosta brzo vozi kao u UK radije bih da moje vozilo pregleda, popravi ili servisira neko ko je strucan nego ja.
  • Vaskez NS

    03.06.2014 12:59
    @salonski
    S obzirom da ti ništa od znanja ne treba, predlažem da ipak ubaciš jedan deo opreme:

    http://postimg.org/image/5998tei2h/

    p.s. taj je za konje, al to je upravo ono što tebi fali
  • :)

    03.06.2014 11:01
    nije sve crno-belo
    Na zalost, tekst nije prenet u celosti. Ideja je sledeca: ako zelite da PREDUPREDITE kvarove, morate bar malo da se "razumete" u tehniku. Da znate da laptop mora da ima dobro hladjenje i da ga ne treba pregrevati (kao i svaki elekrtonski uredjaj zapravo), da znate da Kalgon uklanja kamenac ali šteti ležajevima vaše veš-mašine. E tako isto bi bilo lepo da znate osnove funkcionisanja automobila i da znate zašto je bitno da se hladan motor ne forsira i da npr. posle duže vožnje je poželjno ohladiti turbinu... Što više znate, stvari će vam duže i vernije služiti i imaćete manje troškova sa majstorima.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Zanimljivosti