Crna Gora, Balkan, avio-saobraćaj: Šta čeka balkansko nebo kad jednom prođe epidemija korona virusa

Vildan Ramusović iz Slovenije i Ivana Sretenović iz Crne Gore krajem decembra kupuju karte Montenegro erlajnsa, ne sluteći da, do ukrcavanja na avion, ova kompanija više neće postojati, a još manje da ih o tome niko neće obavestiti.
Ivana je 23. decembra na sajtu Montenegro erlajnsa kupila povratnu kartu Tivat-Beograd. Platila je 105 evra.
Međutim, kada je 26. došla na aerodrom u Tivtu i pokušala da dobije kartu za ukrcavanje, saznala je da ne može to neće biti moguće.
Dan ranije, 25. decembra, na sajtu Montenegro erlajnsa ništa ne sluti da se ova kompanija gasi, ali na Fejsbuk profilu, kompanija objavljuje da od 26. decembra obustavlja planirani saobraćaj.
- Koliko je bezbedno ući u avion za vreme pandemije
- Opustošeno nebo - kako je korona virus prizemljio avione širom sveta
- Koliko PCR test košta u Srbiji, a koliko u drugim zemljama
Vlada Crne Gore je, na sednici održanoj dan ranije, odlučila da će ugasiti državnu avio-kompaniju zbog mnogobrojnih finansijskih poteškoća, ali i najavila da će osnovati novu.
Ipak, Ivanu, koja ima kartu za let dan kasnije, o svemu tome niko nije obavestio.
Video: „Sa suzama u očima"
„Šalter Montengero erlajnsa je bio zatvoren, zaposleni su stajali ispred, bili su potrešeni, sa suzama u očima", opisuje Ivana dolazak na aerodrom Tivat 26. decembra.
Let Montenegro erlajnsa, kojim je trebalo da otputuje za Beograd, obavljala je srpska nacionalna kompanija Er Srbija.
Ivana je od osoblja, kaže, dobila informaciju da može da poleti samo ako kupi novu kartu, ovog puta, srpskog avioprevoznika.
U istoj situaciji je, kaže, bilo još desetak putnika.
„Zaposleni Montenegro erlajnsa su rekli da ne mogu da nam pomognu, da su došli na posao samo da bi zatvorili šalter", priča.
Ivana je potom kupila novu kartu, ovog puta za let Er Srbija, u jednom pravcu.
Platila je skoro koliko povratnu Montenegro erlajnsa.
„Čim sam sletela u Beograd kupila sam novu kartu i za povratak 29. decembra. Sveukupno, nove karte platila sam 180 evra", priča Ivana.
Za sve to vreme, kaže, od Montenegro erlajnsa nije dobila mejl ili poziv sa obaveštenjem da letovi prestaju.
U Beograd je morala da ode zbog zakazanih obaveza, a odlaganje putovanja nije dolazilo u obzir ni zbog PCR testa koji je već uradila, priča.
- Testiranje na korona virus u teoriji i praksi: Šta sve treba da znate
- Zašto se stranci doseljavaju u Srbiju za vreme pandemije
- Hrvoje je obišao svet na biciklu: „Gde god da odeš, Balkanci te dočekaju kao predsednika"
„Poslala sam mejl Montenegro erlajnsu, ali mi niko nije odgovorio. Šalteri ne rade, telefoni ne rade", kaže Ivana.
U sličnoj situaciji našao se i Vildan Ramusović koji je 23. decembra sleteo u Crnu Goru iz Ljubljane.
Povratak za Sloveniju planirao je za 10. januar - u džepu je imao povratnu kartu na letu Montenegro erlajnsa.
„Sve sam saznao preko društvenih mreža, nisam dobio mejl ili poruku Montenegro erlajnsa da je povratni let otkazan", priča Vildan.
Telefonom je zvao poslovnice crnogorske avio kompanije, ali se, kaže, niko nije javljao.
Vildan sada sa grupom ljudi koja živi i radi u Sloveniji pokušava da organizuje privatni drumski prevoz nazad do Ljubljane.
„Mislim da što više nas treba da pošalje mejlove i traži novac nazad", smatra Vildan.
Na sajtu Montenegro erlajnsa kasnije je objavljeno izvinjenje putnicima.
U njemu navode da je „radikalna odluka Vlade Crne Gore bila neočekivana", te da nisu uspeli pravovremeno da obustave prodaju karata, otkažu letove ili organizuju prijem putnika na letove drugih kompanija.
U saopštenju se navodi da se kompanija nada da će u narednom periodu moći da ponudi putnicima sa kupljenim kartama refundaciju ili zamenu leta, ali da to trenutno nije moguća zbog toga što kompanija od 25. decembra nema novca na računu.
Šta se desilo sa Montenegro erlajnsom?
https://www.facebook.com/mgxairlines/photos/a.2146505655403754/3542051922515780/
Vlada Crne Gore je na četvrtoj sednici 24. decembra najavila likvidaciju Montenegro erlajnsa i osnivanje nove nacionalne avio-kompanije.
Prema podacima koje je Vlada objavila, Montenegro erlajnssamo Evropskoj organizaciji za bezbednost vazdušne plovidbe duguje 160.000 evra, a avionima je pretila opasnost zaplene na evropskim aerodromima od 26. decembra 2020.
Vlada je navela i da je poslednja mesečna zarada zaposlenima u Montenegro erlajnsu isplaćena u septembru 2020, a da kompanija od oktobra 2016. nije plaćala obaveze Poreskoj upravi.
Već 1. januara, ministar finansija i socijalnog staranja Milojko Spajić objavljuje na Tviter nalogu da je Vlada Crne Gore počela osnivanje nove avio-kompanije TO Montenegro doo sa početnim kapitalom od 30 miliona evra.
Novu godinu počinjemo dobrim vijestima. Za manje od mjesec dana nova Vlada je racionalizacijom dosadašnjeg nedomaćinskog trošenja od 4.000.000 evra počela osnivanje nove nacionalne avio kompanije “ToMontenegro D.O.O” koja će kao početni kapital imati ukupno 30.000.000 evra.
— Milojko Spajić (@MickeySpajic) January 1, 2021
1/3 pic.twitter.com/uUPu8spTYK
Ministar Spajić je pozvao ljude da daju predloge za naziv nove nacionalne kompanije i 8. januara objavio da je stiglo više od 500 predloga.
Preko 500 prijedloga sa imenom, logom i dizajnom za novu avio kompaniju je stiglo na mail 2montenegro@gov.me . Očekujem i nove prijedloge, hvala vam svima, hvala što vjerujete u novi početak, ne samo naše nove avio kompanije
Komentari 1
Komifo
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar