Spor između BiH i Hrvatske oko mosta

Spor oko gradnje Pelješkog mosta između Bosne i Hercegovine i Hrvatske ponovo će biti otvoren, a moguća je i međunarodna arbitraža, jer BiH traži da se taj projekat zaustavi sve dok se ne reši otvoreno pitanje morske granice kod Neumskog zaliva, najavio je u subotu predsednik Glavnog odbora SDA Halid Genjac.
Na vanrednoj stranačkoj konferenciji za novinare u Sarajevu Genjac je rekao da BiH nikad nije dala zvaničnu saglasnost za gradnju Pelješkog mosta kao i da ne stoje argumenti Zagreba da bi se most gradio u hrvatskim teritorijalnim vodama jer je potez između Komarne i Pelješca, međunarodni koridor za pristup BiH otvorenom moru.
 
"BiH nikada nije dala saglasnost na gradnju Pelješkog mosta. Bez toga ona je nelegalna i predstavlja kršenje međunarodnih konvencija, a posebno Konvencije Ujedinjenih nacija o pravu mora", rekao je Genjac, prenosi Jutarnji list.
 
On je podsetio da je Predsedništva BiH 17. oktobra 2007. godine zaključilo da je BiH protiv gradnje Pelješkog mosta "do rešavanja otvorenih pitanja vezanih za rešavanje morske granične linije između dve države".
 
Predsedništvo BiH tada je pozvalo Hrvatsku da ne preduzima nikakve "jednostrane radove" na gradnji mosta.
 
Genjac je rekao da je 23. aprila 2009. tadašnji predsedacajući Predsedništva BiH Nebojša Radmanović upoznao o tome hrvatski državni vrh, a Predsedništvo BiH nakon toga nikada nije usvojilo bilo kakve zaključke kojima bi izmenio stab u odnosu na gradnju Pelješkog mosta.
 
To što su u međuvremenu razgovarali predstavnici vlada dve zemlje i članovi stručnih radnih grupa koje su dogovorile i izmene u prvog projekta mosta, kako je rekao, "nema nikakvu posebnu težinu jer su konačne odluke o saglasnosti isključivo u rukama Predsedništva BiH, a ono nikom nije dalo saglasnost da potpiše međudržavni sporazum o tome".
 
Jasno je da pitanje razgraničenja na moru nije rešeno, a nema ni saglasnosti iz BiH za gradnju mosta pa je nejasno kako je Evropska komisija mogla odobriti sredstva za gradnju mosta "koja je ilegalna", rekao je Genjac.
 
Konvencija UN o pravu mora, kako tumače u SDA, jasno precizira pravo BiH na priključni koridor od svojih teritorijalnih voda do otvorenog mora, a on podleže režimu slobodne plovidbe bez ograničenja što uključuje zabranu gradnje veštačkih objekata na tom plovnom putu.
 
Analogija je u arbitraži o morskoj liniji razgraničenja Hrvatske i Slovenije kojom je Slovenija dobila isti takav koridor.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

Letonci pozvani da podrume pretvore u skloništa

Vlasti Letonije, baltičke zemlje koja je susedna Rusiji, pozvale su danas građane da preurede svoje podrume u skloništa od vazdušnih napada, povodom tradicionalnog nacionalnog dana čišćenja.