U Srbiji se kilometar puta gradi više od mesec dana

Plan države je da za tri godine obnovi 1.100 kilometara puteva u zemlji, a za manje od deset godina 5.000 kilometara putne mreže.
Plan države je da za tri godine obnovi 1.100 kilometara puteva u zemlji, a za manje od deset godina 5.000 kilometara putne mreže.

Ipak, uprkos ambicioznom planu, tek na jednom saobraćajnom projektu u zemlji radovi će biti gotovi na vreme.

Više meseci nego kilometara - tako je godinama izgledala gradnja puteva u Srbiji. U prvoj deceniji ovog veka gradilo se u proseku manje od 10 kilometara auto-puta punog profila godišnje, a u drugoj deceniji putevi su označeni kao prioritet. Ipak, jedino gradnja mosta Zemun - Borča ide po planu, a ključ je u saradnji s izvođačem i nadzornim organom.

S druge strane, sat ne ide na ruku izgradnji Žeželjevog mosta, kasni se s gradnjom tunela Progon-Pržojna padina na deonici od Pirota do Dimitrovgrada, a problematični su svi projekti koje je izvodila "Alpina". Već četiri godine gradi se 12,5 kilometara puta od Uba do Lajkovca. Umesto kraja juna, novi rok je kraj novembra, a za jednog od izvođača, "Puteve Užice", problem je u novcu. Ostala im je petina posla i brzi, ali skupi radovi.

Poređenja radi, od 2001. do 2012. Hrvati su izgradili 580 kilometara auto-puta, a Srbija dvostruko manje. Hrvati putarinu naplaćuju na 1.250 kilometara puta, a mi na dvosotruko manje. Da Srbija mora da dobije puteve, ali da se rokovi ne smeju probijati, upozorava resorna ministarka.

"Imenovani su mentori za projekte, ljudi koji vode računa o svakom projektu u ministarstvu. Nažalost moraćemo da sklonimo nekog izvođača i da nađemo drugog, jer Srbija mora da dobije puteve ove godine a plan je da dobijemo 50 kilometara novih puteva. Ne možemo da čekamo da neko ucenjuje državu i da potpisujemo non stop anekse", poručuje ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Putnu mrežu dodatno su oštetile i poplave. Plan Vlade je da se do početka oktobra saniraju svi putevi prvog i drugog reda, ali i lokalni putevi. Ukupna šteta koju su voda i klizišta napravili srpskim putevima procenjuje se na 60 miliona evra.

  • ZASTICENI SVEDOK

    22.06.2014 08:11
    PRE ROKA
    Pa samo pogledaj te ko stoji iza puterskih firmi pa ce vam biti sve jasno zasto se kraduckalo i tako malo uradilo pocevsi od koridora 10 na koga su svi ponosni !!!!!!
  • Spark

    22.06.2014 08:09
    A sta i da grade...
    ...kad je sve optimizovano za ruske gusenicare koji ce uskoro voziti po Srbiji?
  • 22.06.2014 01:24
    Tradicija nas je u***ala - njojzi hvala
    Hajde sad lepo, kao što ste Mihajlovićku sklonili iz energetike, najbolje je sklonite i iz ovog ministarstva, jer žena "talasa" da treba da se radi pošteno. To jedino i znate, da sklonite one koji "mnogo talasaju".
    Šta ima neko da traži da se rokovi poštuju, kada tradicija nalaže drugačije? O onoj drugoj vrsti tradicije da i ne govorim.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija