
Muke Novosađana pri kupovini karata za voz: Iz "Srbijavoz" teše da će biti bolje
Građani koji nisu kupili kartu pre ulaska u voz, te žele da je pazare kod konduktera, moraće da izdvoje dodatnih 500 dinara. Međutim, za putnike u Novom Sadu ne ide sve "glatko".
.jpg)
Foto: 021.rs
"Srbijavoz" je nedavno uveo novo pravilo da, ukoliko neko želi kartu da plati u vozu, to mora da uradi uz naknadu. Ovo se, kako su naveli, može izbeći tako što se vozne karte mogu kupiti na šalterima, kartomatima ili preko aplikacije.
Međutim, tu nastaju problemi za neke građane.
Prvog dana novog "sistema" naplate, odnosno 1. septembra, građane koji su hteli da svoje karte plate na šalterima u Novom Sadu dočekao je red koji je vodio i izvan zgrade same Železničke stanice.
Istog dana, došlo je i do problema sa kartomatima, a Novosađani se žale i da ove mašine primaju uplate samo preko kartice, a ne i keš. Sa druge strane, dešavalo se i da aplikacija u tom periodu nije radila.
Dakle, građani u tim momentima nisu imali drugog izbora nego da uđu u voz i plate skuplju kartu.
Meštanina Sremskih Karlovaca je putovanje od Novog Sada do ovog mesta, koje traje svega osam minuta, koštalo nešto više od 600 dinara.
Građani u ovom mestu, na primer, žale se da kartomat u njihovoj stanici prvo nije radio, a nakon što je proradio primetili su da prima samo plaćanje preko kartice. Šalter postoji, ali niko ne radi na njemu.
Pitaju se i šta ostaje građanima koji u tom trenutku nemaju para na kartici da kupe kartu, što automatski znači i da ne mogu aplikaciju da koriste, ali i starijima koji se ne razumeju u savremenu tehnologiju.
Portal 021.rs uputio je pitanja preduzeću "Srbijavoz" u vezi sa ovim žalbama, a oni navode da im se korisnici od uvođenja novog sistema naplate najčešće obraćaju sa problemima velikih gužvi na blagajnama i kartomatima.
"Ova pojava je očekivana, budući da sada isti putnici koji su se ranije odlučivali za kupovinu karata u vozu to više ne žele da čine, i taj isti broj putnika sada karte kupuje na blagajnama ili kartomatima. S tim u vezi očekujemo da će situacija već za nekoliko dana biti povoljnija, kada se putnici upoznaju bolje sa sistemom rada kartomata i naviknu se da karte kupuju na drugačiji način nego do sad", navode oni u odgovoru za 021.rs.
Na pitanje kako ovo preduzeće aktivno radi na rešavanju problema građana, ističu da su prethodnih mesec dana imali intenzivnu kampanju promocije novog načina naplate i da su građane na vreme obavestili o izmenama.
"Iako se cene karata u železničkom saobraćaju menjaju ređe nego u bilo kom drugom vidu prevoza, 'Srbijavoz' je nizom aktivnosti nastojao da zaista svi korisnici budu blagovremeno informisani. Naše osoblje u stanicama takođe je na usluzi našim putnicima za savete i informacije u vezi mobilne aplikacije, upotrebe kartomata, izrade i korišćenja kartica i slično", dodali su oni.

Ističu i da je kupovina karata u vozu, "kao i bilo gde u svetu", najmanje preporučljiv način da putnici obezbede kartu za putovanje.
Zbog toga apeluju na putnike da kartu kupe unapred - na blagajnama, kartomatima ili onlajn.
"Ukoliko putnici započinju svoje putovanje u stanici u kojoj ne postoji blagajna i/ili kartomat, svakako im neće biti naplaćena nadoknada za kupovinu, već će moći da kupe kartu po redovnoj ceni u vozu", podsećaju oni.
"Srbijavoz" ističe da se karte u železničkom saobraćaju mogu kupiti i 60 dana unapred, a za putnike koji svoje karte nisu obezbedili na vreme se "ne naplaćuje 'kazna', već naknada za kupovinu u vozu".
"Naime, kupovinom karata u vozu, otežava se upravljanje kapacitetima budući da nemamo realnu sliku o interesovanju putnika za određenu vožnju dok putovanje ne počne, pa ne možemo obezbediti veći kapacitet u slučaju većeg broja putnika, usled čega se stvaraju gužve i ozbiljno narušavaju komfor i korisničko iskustvo ostalih putnika", navode u odgovoru za 021.rs.
Dodaju i da je uloga konduktera prvenstveno da "omogući bezbedno i komforno putovanje svim putnicima, kao i da proveri ispravnost njihovih voznih isprava, u čemu su potpuno onemogućeni u situacijama kada veliki broj putnika odluči da kupi kartu u vozu, kada putovanje već započne".
Podsetimo i da je novosadski odbor Stranke slobode i pravde (SSP) odmah 2. septembra u saopštenju naveo da postoje problemi u sistemu naplate karata.
"Ministre Vesiću, zašto usluge prevoza železnicom skaču, a kvalitet drastično opada? 'Srbijavoz' je dozvolio sebi povećanje cena karata, zajedno sa dodatnih 500 dinara za kupovinu karata u vozu, ali su putnici prevareni već prvog dana. Mnogi putnici u Novom Sada su jutros propustili svoj prevoz i s punim pravom su ogorčeni", kazala je članica Predsedništva SSP iz Novog Sada Danijela Grujić.
Istakla je da je ova odluka za povećavanjem cena bez rešavanja osnovnih problema u usluzi "klasičan primer stavljanja kola ispred konja".
"Ova situacija sugeriše da 'Srbijavoz' nije raspoložen da prihod investira u poboljšanje korisničkog iskustva. Putnici bi možda i bili spremni da plate za bolju uslugu, ali sigurno nisu spremni za drastično lošiju i nepouzdanu uslugu", navela je Grujić.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Studenti iz Novog Pazara krenuli pešice za Novi Sad
16.10.2025.•
0
Deo studenata u blokadi Državnog univerziteta u Novom Pazaru (DUNP) i članova zbora građana tog grada krenuo je danas pešice za Novi Sad.
Goran Vesić pušten iz bolnice: Sada je u kućnom pritvoru
16.10.2025.•
1
Bivši ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić prošle nedelje je otpušten iz privatne bolnice i prebačen u kućni pritvor, koji mu je ranije određen.
U ponedeljak nula stepeni
16.10.2025.•
0
Petak će ipak biti vedriji i topliji nego što je prvobitno najavljeno.
Mađarski MOL planira da proširi terminal za gorivo u Sremskim Karlovcima
16.10.2025.•
0
Mađarska naftna kompanija MOL namerava da proširi terminal za gorivo u Sremskim Karlovcima.
Izveštaj Anketne komisije o padu nadstrešnice u Novom Sadu biće predstavljen 21. oktobra u Strazburu
16.10.2025.•
0
Završni izveštaj Anketne komisije o padu nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu 1. novembra prošle godine, biće predstavljen 21. oktobra u Evropskom parlamentu u Strazburu.
Urbanisti kažu da Novom Sadu nedostaje 11 crkava, komisija brani plan za objekat na Limanu
16.10.2025.•
54
Sednica Komisije za planove, na kojoj se diskutuje o planu kojim se omogućava izgradnja crkve kod Štranda, održava se u Skupštini grada.
Sednica Skupštine Vojvodine: Opozicija o pripremanju otkaza za neposlušne u administraciji
16.10.2025.•
5
Glavna tema na sednici skupštine Vojvodine je smanjenje budžeta, a opozicioni poslanici smatraju da sledi i politički revanšizam, odnosno da će se otkazi deliti službenicima koji su politički nepodobni.
Kako je "naduvana" cena radova na pruzi do Novog Sada: Zakup šest automobila za 720.000 dolara
16.10.2025.•
18
Infrastruktura železnice Srbije i ruska firma RDŽ internešnel u februaru 2017. potpisali su aneks kojim se cena radova na deonici od Stare Pazove do Novog Sada uvećava za skoro 800.000 dolara.
Direktor Jovine Radivoje P. Stojković u ličnom saopštenju: "Sudite mi po vašoj pravdi i po savesti"
16.10.2025.•
95
Posle višemesečne krize u Gimnaziji "Jovan Jovanović Zmaj", oglasio se i direktor škole Radivoje P. Stojković.
Roditelji: Jovinu gimnaziju napustilo 30 učenika, isto planira još jedno celo odeljenje
16.10.2025.•
30
Roditelji đaka Gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj" saopštili su da je više od 30 učenika napustilo tu školu, a da još jedno čitavo odeljenje želi da uradi isto to.
Iz srca Vojvodine: OmMade - mala fabrika najukusnijih zdravih užina
16.10.2025.•
0
Ako ste iz Siriga, onda najverovatnije već znate gde nastaju najukusnije zdrave užine. A ako se tek zateknete u ovom malom vojvođanskom mestu, put do OmMade fabrike lako ćete pronaći.
Zaseda Skupština Vojvodine: Odlučuje se o rebalansu budžeta i drugim tačkama
16.10.2025.•
1
Sednica Skupštine Vojvodine održava se danas, 16. oktobra.
U subotu "Marš slobode" u Novom Sadu: Kroz sedam raskrsnica do Železničke stanice
16.10.2025.•
14
"Marš slobode" održaće se u subotu, 18. oktobra u Novom Sadu i obuhvatiće sedam raskrsnica.
U Novom Sadu za jedan dan rođeno 14 beba
16.10.2025.•
0
U Novom Sadu je u protekla 24 časa rođeno 14 beba.
Bavi li se novosadsko tužilaštvo upotrebom opasnog CN gasa na građanima 5. septembra?
16.10.2025.•
7
Tvrdnje studenata u blokadi novosadskog PMF-a da je 5. septembra na protestu upotrebljen opasni CN suzavac, uz hemijske analize, Osnovno javno tužilaštvo u Novom Sadu nije dalje istraživalo.
Vozovi saobraćaju od Beograda i Petrovaradina do Budimpešte, uz dva presedanja, evo koliko su karte
16.10.2025.•
38
Uspostavljanjem saobraćaja na pruzi do Subotice otvorila se mogućnost putovanja do Budimpešte, koje se realizuje uz dva presedanja i to u stanicama Subotica i Segedin.
Danas malo vedrije i toplije u Novom Sadu
16.10.2025.•
0
Danas će u Novom Sadu biti malo vedrije i minimalno toplije.
Ekskurzija pomerena: Osnovci iz Vranja neće obilaziti Novi Sad 1. novembra
15.10.2025.•
5
Iako je prvobitno bio plan, ekskurzija maturanata iz Vranja neće biti 1. novembra u Novom Sadu, već je pomerena za kasnije.
Profesori Jovine i danas održali jednočasovni štrajk: "Ne može jedan čovek da pobedi sve ove Zmajeve!"
15.10.2025.•
7
Profesori Gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj" u Novom Sadu su i danas održali jednočasovni štrajk upozorenja, jer, kako kažu, direktor Radivoje P. Stojković uporno izbegava da odgovori na njihove zahteve.
Stiže četvrtak, pripremite se
15.10.2025.•
0
Četvrtak Novom Sadu donosi mnogo kulturnih događaja koje vredi posetiti.
Advokat osumnjičenog za napad na Kobre: "Ovde je jednostavno neko morao biti uhapšen"
15.10.2025.•
6
Marko Klipa, branilac Nikole Vujičića, jednog od osumnjičenih za napad na Kobre 13. avgusta kod prostorija SNS na Bulevaru oslobođenja kaže da je njegov klijent pušten iz zatvora u kućni pritvor.
Komentari 40
Putnik
Ana
Nisam robot
Zato što želim slobodu izbora. Podjednaka prava za obe strane, a ne da se jadna šikanira i svesno i namerno gura u određenom pravcu. Sličan primer smo imali i pre tri godine kada se vršio nenormalan pritisak na one koji nisu želeli ‘lekovitu’ u sebi i koji su uprkos svemu rekli ne. Pa smo videli i vidimo danas koliko je sve to bilo besmisleno i suprotno zdravom razumu. Sloboda izbora prijatelju a ne nametanje jednog.
Kapiraš!
Samo je potrebno vreme da prođe, onda se sve jasno vidi. I šta je bio cilj, i koja namera, i zašto je kreiran problem, i koje je rešenje smišljeno za isti.
Cui bono, uvek.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar