Vesić: Odgovorne za tragediju u Novom Sadu tražiti među investitorima i projektantima

Goran Vesić je rekao da odgovorne za tragediju u Novom Sadu treba tražiti među investitorima i projektantima, ali i onima koji su izvodili radove i vršili nadzor na rekonstrukciji železničke stanice.
Vesić: Odgovorne za tragediju u Novom Sadu tražiti među investitorima i projektantima
Foto: 021.rs
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u ostavci navodi da prema Zakonu o planiranju i izgradnji nadležni za izdavanje građevinskih dozvola ne ulaze u tehničku specifikaciju, već proveravaju da li su ispunjeni svi uslovi, odnosno da li je ispoštovan zakon.
 
"To je uradilo ministarstvo i s te strane niko od mojih prethodnika ni na koji način nije mogao da bude uključen u projektovanje i izvođenje radova, jer to je posao investitora. U mom mandatu je izdat samo jedan dokument - konačni projekat za izvođenje radova, koji čak ni ne odobrava ministarstvo i odobren je kompletan projekat, što takođe nije u nadležnosti ministarstva", rekao je Vesić za Juronjuz.
Na pitanje ko je odgovoran za izbor kompanija koje su radile na projektu, Vesić navodi konzorcijum kineskih kompanija - China Railway International Company i China Communications Construction Company.
 
"One su prema ugovoru iz 2017. godine izvođači radova, investitor je Infrastruktura železnice Srbije, a finansijer je resorno ministarstvo. Prema tom ugovoru, oni biraju podizvođače", rekao je Vesić.
Konzorcijum kineskih kompanija izabran je 2017. na osnovu međudržavnog ugovora, a Vesić kaže da je China Railway International Company svetski lider u izgradnji železničke infrastrukture.
 
Kako dodaje, "projektant nikada ne može predvideti sve, pogotovu kada su u pitanju stari objekti".
 
"Kada izvođač, radeći na terenu, vidi da je situacija drugačija nego što je u projektu, on ima obavezu da zaustavi radove i obavesti nadzor, a onda nadzor mora da pozove projektanta da se uradi dodatni projekat", kazao je Vesić.
 
Vesić ističe da Srbija nedovoljno održava javne objekte, ali da je posao Infrastrukture železnice Srbije bio da nagleda rad Železničke stanice u Novom Sadu još od 1964. kada je ona izgrađena.
 
Novosadska železnička stanica je trenutno zatvorena, a prema rečima Vesića u toku je provera kompletne statike celog objekta.
 
Zbog urušavanja nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu 1. novembra poginulo je 14 osoba, a teško povređeno još tri.
 
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić podneo je u utorak ostavku na tu funkciju.
  • Miodrag

    09.11.2024 12:05
    Investitor?
    Pa ko je investitor ako ne neki od državnih jedinica grad, pokrajina republika? Zlo udbaško reci ko je investitor
  • Vera

    09.11.2024 09:35
    Ugadivanje
    Posaljite komentar. Istina je.
  • Куп је битан

    09.11.2024 08:21
    Онај ко има апсолутну власт, има и апсолутну одговорност.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Otvoren Mega Maxi u Novom Sadu

Na mestu nekadašnjeg Tempa u Novom Sadu, u Tekelijinoj bb, nakon tri godine ponovo je otvoren hipermarket trgovinskog lanca Delez Srbija, pod brendom - MEGA MAXI.