Održan još jedan Biznis kafe

Na temu "Novac i/li zadovoljstvo", govorilo se na Biznis kafeu održanom u Gerili.
Iskustva su sa preduzetnicama, preduzetnicima, ali i oni koji se pripremaju da to postanu, podelili marketing konsultantkinja Jovana Miljanović, jedan od najčitanijih blogera na ovim prostorima Bogdan Stevanović Blogdan, kao i blogerka i internacionalna strateškinja i predavačica iz oblasti poslovne primene interneta Dragana Đermanović.
 
Raditi mnogo i sa ljudima koje izabere, umesto da drugi donose odluke za nju, neki su od motiva zbog kojih je Jovana Miljanović oduvek htela da bude preduzetnica. Za nju je presudno važno to da radi ono što je ispunjava i da neprestano uči. Kaže da kada piše i deli svoja iskustva, pokazuje ih onakvima kakva jesu sa svim problemima sa kojima se suočava, jer smatra važnim da njeni čitaoci razumeju da ništa nije dobila lako. Nakon što je radila u pet različitih zemalja, primetila je da u Srbiji ljudi često nemaju snage da nešto preseku u svom životu i promene. Ne misli da im nedostaje pozitivan stav, nego razlog zbog kojeg nešto rade. Nedostaje im motivacije. Smatra da nakon posla treba da budeš umoran, ali srećan. Da bi tako bilo, nije dovoljno imati samo novac, ili samo emociju, potreban je miks, odnosno: i posao i zadovoljstvo. Zato bi mladim ljudima preporučila da nije teško početi ispočetka i da nastave da traže sve dok to ne pođe za rukom.
 
I Bogdan Stevanović, čuveni Blogdan, smatra da je najbolja kombinacija koja podrazumeva i novac i zadovoljstvo. Međutim, on je predočio i da novac bez zadovoljstva nije dovoljan, a zadovoljstvo zbog nekog posla je nekada značajnije bez obzira i na manju zaradu. Nemoguće je izostaviti emociju iz nečega što radiš, jednostavno zato što te ona ili sputava ili motiviše i zato je ona važan element u preduzetništvu. Blogdan je poručio mladima i da se treba stideti nerada, a ne rada, ali i da ne brinu.
 
U prvih nekoliko godina kada je počeo da piše, broj njegovih čitalaca je bio mali. Uprkos tome je istrajao i jednom je naišao kanal kojim to treba da ide. Kada je poslednji put pogledao, njegov blog je čitalo 1.000 ljudi na sat, a na Fejsbuku ga pratilo oko 100 hiljada ljudi. Danas kaže da ga ne interesuje statistika i brojke, nego reakcije njegovih čitalaca. Smatra da bi od pisanja bloga moglo da se živi u Srbiji, jer ljudi traže nove sadržaje, bez obzira na to da li je u pitanju voda, pekmez ili sadržaj na webu. 
 
Kada se zna da je u konkurenciji od 20 hiljada žena izabrana u top 100 preduzetnica Evrope, da joj je u Nju Delhiju dodeljeno priznanje za ženu decenije u oblasti društvenih mreža, a da je od Poslovnog udruženja žena Srbije dobila priznanje "Žena zmaj", kao i da je to samo deo priznanja koje je Dragana Đermanović zaradila širom sveta, potpuno je razumljivo veliko interesovanje za njen nastup. 
 
Ova poslovna žena podsetila je sve preduzetnice i preduzetnike, a naročito one koji bi to hteli da budu da preduzetništvo znači nešto preduzeti, te da je razlika između hrabrih ljudi i kukavica u tome što će hrabri uprkos strahu pokušati nešto da urade, naći načine i rešenja, a ne samo izgovore.  
 
"Skoči vodu i to je to. Skoči", poručila je, objasnivši da je i sama tako krenula i da je vreme u početku kada nije imala klijenata trošila na to da radi kampanje i osmišljava poteze kao da je angažovana. 
 
Ona je zatim objasnila i da je važno dobro odabrati krajnji, najvišlji cilj, a zatim koračati ka njemu, razmisliti da li nas ono što radimo čini boljim ljudima i boljim svet oko nas, ali i biti u stanju da se materijalizuje kvalitetan rad. "Sasvim je u redu da budete dobro plaćeni, ako ste radili izuzetne stvari i nemojte pristajati na tvrdnje da ovde mnogi ljudi rade za manje", istakla je ona. Takođe, sugerisala je i da treba putovati i proveravati u svetu da li ste dobri koliko mislite i da li su oni koji su najbolji, zaista toliko dobri.
 
"Na sve što radimo utiču tri stvari – mi, drugi ljudi i okolnosti. Dakle, svega jedna trećina zavisi od nas", predočila je i objasnila da zato treba dati stoprocentno sve od sebe da neki posao uspe, a zatim uticati i na druge sa kojima se posao radi, jer to povećava šanse za uspeh. 
 
Događaj je vodila vlasnica franšize za Vojvodinu Marija Radojčić, i sama preduzetnica koja razvija porodični biznis ,"Friški jazački sirevi", po tradicionalnoj recepturi i na sopstvenoj farmi. Binis kafe je najpopularnije okupljanje malih preduzetnika u regionu. Medijski partneri su Radio 021, Nova ekonomija i Kuća dobrih vesti. Regionalni medijski partneri su Media Marketing, In magazin i Samo pozitivno.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija