Info
02.11.2012.
07:43 > 08:30
Mogućnost da se učenici i njihovi roditelji opredeljuju za neki od izbornih predmeta u mnogim osnovnim školama praktično ne postoji.
  • ГРБАВИЦА

    03.11.2012 07:08
    ГРБАВИЦА
    То око изборних предмета је само један сегмент који одсликава какво нам је школство.
    На пример у Гимназији "Светозар Марковић" у Новом Саду, пре неки дан, од 30-так ученика, из контролног из физике њих 26 је добило 1, а само 4 ученика су добили 2. Професор физике ни мало се због тога не осећа одговорним и не пада му на памет да понови контролни. А да ли је дужан тако нешто да уради - питање је за просветну инспекцију.
    Или на пример, у истој Гимназији у једном дану ученици имају 2 контролна и 2 усмена испитивања, те се питам да ли је и то у складу са законском регулативом.
  • nazovimo "krivce" po imenu ond

    02.11.2012 19:03
    ima ovakvih i onakvih skola
    Bilo bi lepo kada komentarisemo da komentarisemo osnovano i "direktno upereno" inace se javljaju komentarom osobe koje se osecaju krivom a ustvari sve rade po PS-u.
    Evo lepog primera - osnovna skola "Vasa Stajic" u Vojvode Knicanina u Novom Sadu pred kraj svake skolske godine podeli listice sa izbornim predetima : gradjansko ili veronauka, i 4-5 izbornih. Roditelji se tada izjasnjavaju i potpisuju svoj izbor i na osnovu toga se prave grupe i postojecem nastavnom osoblju dodaju i te obaveze za narednu skolsku godinu.
    Jedino ogranicenje postavlja Srbijansko Ministarstvo prosvete a to je da po grupi mora da bude minimum 15 ucenika inace odbija da placa onog ko izvodi nastavu sa manjom grupom.
  • Virvirak

    02.11.2012 18:17
    @Limanka
    ''Može li neko da mi objasni šta znači "obavezni izborni predmet"?''

    Aman ženo nisi valjda toliko tupava?! OBAVEZNI IZBORNI, OBAVEZAN, ne fakultativan. To znači da je obavezan ali da se iz te plejade može birati između dva ili više predmeta ALI se svakako MORA izabrati jedan.
  • hahahaha

    02.11.2012 17:08
    Sloboda izbora, kako da ne!
    To su časovi kojima neki nastavnici dopunjuju normu ili što je još gore, služe da bi se otvorilo novo radno mesto. Čak i kad roditelji potpišu ankete, dođe zamenica direktorice i uzme sebi te časove, jer njoj trebaju, bez obzira što se niko od roditelja nije izjasnio za taj predmet.
  • sekretar škole

    02.11.2012 15:32
    Ovo ili ono
    Možda je veći problem od otvorenog favorizovanja nekog predmeta - kroz nametanje izbora između samo dva umesto 4-5 predmeta, to što je prema zakonu, za formiranje grupe potrebno najmanje 15 učenika. E sad, u manjim sredinama imamo razred sa dva odeljenja od po 17 - 18 učenika. sada imamo sledeću situaciju, 12 učenika napr 5-1 opredeli se za slikanje, crtanje, vajanje a ostatak za još tri izborna predmeta. Učenici 5-2 se opredeli na sličan način, 12-toro njih za hor i orkestar a ostatak za 2-3 ostala predmeta. Budući da je najmanje 15 učenika potrebno za formiranje grupe to znači da ovde ne mogu biti zadovoljene želje svih učenika nego će oni biti priključeni ovim na horu ili slikanju. Pitam se kakav je sad izbor ovih 11 učenika 5 razreda koji ne žele da idu ni na slikanje ni na hor ali ih nema dovoljno (15) za neki novi predmet. Znam da nije moguće platiti nastavnika da drži nastavu za 3-4 učenika tako da mislim da su izborni predmeti obesmislili sami sebe i da ih treba ukunuti. Još frapantniji primer je građansko i veronauka. 21 učenik od 35 učenika koliko ih ima u 6. razredu se opredeli za veronauku i samim tim i onih 14 koji su se izjasnili za građansko vaspitanje moraju pohađati veronauku jer ih nema dovoljno (15) za posebnu grupu građanskog vaspitanja.
  • Limanka

    02.11.2012 12:58
    Izborni predmeti, ali obavezni
    Može li neko da mi objasni šta znači "obavezni izborni predmet"? Koliko ja znam, ako je nešto izborno ne može biti obavezno ili obrnuto. Elem, i ovako preopterećenoj deci se nameću još neki, po meni bespotrebni predmeti. Mislim konkretno na veronauku, građansko, čuvare prirode i "od igračke do računara". Sve ovo deca mogu naučiti u porodici, samo ako roditelji dovoljno razgovaraju sa njima i ako im se posvete. Bezveze je i što se jednom odabrani predmet ne može promeniti do 4. osnovne, bar su nama tako rekli u O.Š. "Žarko Zrenjanin". I ne znam kojih je to 5-6 izbornih predmeta bilo i za koje prvake u ovoj školi Roditelji čija su deca prošle godine krenula u školu su imali da biraju između veronauke i građanskog i čuvara prirode i od igračke do računara.
  • Informatika ali kakva?

    02.11.2012 10:12
    Svakako da decu treba obucavati u informatici.U tome je buducnost.Samo,ovi sto ih sada uce i programi koji se koriste ne sluze skoro nicemu.Deca ne razumeju gradivo koje kao da je podeseno za nivo fakulteta a ni nastavnike koji su udenuti da predaju informatiku zato sto za njih nije bilo drugog mesta.Ovo znam iz licnog iskustva - skola nije bila odgovarajuce opremljena i nastavnica je moje dete terorisala 2-3 godine u osnovnoj skoli i pretnjama terala na ucenje napamet a dete nista od toga nije ni razumelo ni moglo da iskoristi.Tek u srednjoj skoli je poceo kakav-takav pravi rad na ovom predmetu.
  • boco

    02.11.2012 10:07
    Sa izbornim predmetima i nastavom nema problema, to se lako resava, probelem su ekskurzije i skole u prirodi gde se otimaju veliki novci deci i roditeljima od strane direktora i nastavnika i o tome bi trebali malo progovoriti. Nastavnik po danu dobije po 10-ak hiljada sto vodi decu i zato vrse toliki pritisak i na decu i na roditelje da se ide po nekim nebuloznim cenama, a znaju svi da smo najranajviji na deci to tako prolazi. Sramota
  • zoe

    02.11.2012 09:54
    Uze mi čovek reči iz usta
    "Škole smo osiromašili, obezglavili, oduzeli im svaku samostalnost u radu, ostavili ih bez biblioteka, učila i bez dobrih nastavnika, nametnuli im izrazito loše programe i udžbenike i rezultat je jasan",
    Vigor Majic-moj idol
  • Mama

    02.11.2012 09:49
    baš tako kako piše
    sugeriše se koji predmet da se zaokruži
    preti se minimalnim brojem đaka na fakultativnom predmetu - mada to nigde ne postoji u zakonu
    ono što se radi na informatici i računarstvu se u potpunosti poklapa sa onim što se pređe iz tehničkog obrazovanja u toku V i VI razreda
    građansko i veronaka = maltertiranje dece
    učiteljice izbegavaju fizičko da drže, ukidaju ga ako deca pricaju na casu koji prethodi casu fizickog
    i jos mnogo interesntnih momenata
  • mama

    02.11.2012 08:48
    pa ne znam baš
    Moje dete ide u školu "Žarko Zrenjanin" i mi smo na početku školske godine mogli da se opredelimo za građansko ili veronauku-to su obavezni izborni predmeti, a na drugom papiru smo dobili druge izborne predmete i bilo ih je pet, šest, naša učiteljica nije pritiskala niti sugerisala bilo kome za šta deca treba da se opredele. Doduše to je primer u ovoj školi, a za ostale ne znam.
  • novosadjan

    02.11.2012 08:45
    pa kod nas je sve tako moze ali nema pa uzmi ili ostavi glavno je da je formalno ispostovano pravo izbora zbog sveta

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna