
O "spuštanju na zemlju" (aviona) Željka Mitrovića: Može li EU da oduzme dozvolu srpskoj kompaniji?
Tehnički je nemoguće da Evropska unija uzme dozvolu srpskoj kompaniji. Avioni nisu prizemljeni, oni mogu da lete kad god požele, samo kompanija te avione ne može da iznajmljuje za prihod.

Foto: Pixabay
"Ovo onda efektivno znači da će najverovatnije da prestanu sa poslovanjem", kaže za Danas urednik vazuhoplovnog portala Tango Six Petar Vojinović, komentarišući navode da je EU tražila da Željko Mitrović vrati dozvole za letenje.
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera skinuo dve avio-kompanije u suvlasništvu Željka Mitrovića i jednu u vlasništvu Nikole Petrovića.
Prethodno je nedeljnik Radar je objavio da je telo Evropske unije za civilni saobraćaj prizemljilo avione Mitrovićeve kompanije, čime je njen rad obustavljen.
Mitrović je u izjavi za Danas potvrdio da su avio-kompanije, čiji je suvlasnik, izbrisane sa registra ovlašćenih vazduhoplovnih operatera, ali da je to urađeno na njihov zahtev.
Upitan kako, kada su im već oduzete dozvole za letenje, kratko je odgovorio: "To nije tačno", piše N1.
Vojinović nije hteo da komentariše ovu izjavu i da tumači zašto bi Mitrović zahtevao da se njegove kompanije skinu sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera, ali se osvrnuo na informaciju do koje je došao nedeljnik Radar, rekavši da je ona pogrešno interpretirana.
Prema pisanju Radara, telo EU za civilni saobraćaj je tražilo da avio kompanija Er Pink, čiji je suvlasnik Željko Mitrović, vrati tri AOC dozvole za letenje, što praktično znači da su svi njihovi avioni prizemljeni i da je rad te avio kompanije obustavljen.
"Ono što se desilo je da je evropsko telo vršilo provere i da su ustanovili brojne nepravilnosti, obavestili su Direktorat i te dozvole koje je imao Er Pink i povezana preduzeća su zapravo samo predate Evropskoj uniji", navodi za N1 novinar Radara Vuk Cvijić.
Tako su pomenute tri kompanije nestale sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera.
"Znamo da su ti avioni ne samo vlasništvo delom Željka Mitrovića vlasnika Pinka, nego i mnogih biznismena vezanih za ovu vlast, kuma predsednika Srbije Nikole Petrovića. Na tim letovima se pojavljuje Zvonko Veselinović, a tu su i neki biznismeni poznati od ranije", ističe Cvijić.
Izvesno je da više ne lete, ali Petar Vojinović sa portala Tango six kaže za N1 da ne zna da li su evropske kolege izvršile pritisak na srpski direktorat.
"Jedino srpski vazduhoplovni regulator, odnosno Direktorat civilnog vazduhoplovstva, može da suspenduje AOC, odnosno sertifikat za komercijalan prevoz putnika. Ovde još nemamo objašnjenje zbog čega je naš Direktorat to i uradio", navodi urednik Tango Six Petar Vojinović.
Direktorat je, navodi Cvijić, nezavisno telo koliko su nezavisne i druge institucije u Srbiji, zapravo nimalo. Ali to nije sve, dodaju iz Radara jer se mnogo toga se još krije u "radarima" aviona Mitrovića i Petrovića.
Povodom navodnog prizmeljenja aviona Er Pink od strane EU oglasio se i predsednik beogradskog odbora stranke Zajedno Đorđe Miketić.
On je u pisanoj izjavi naveo da je, prema nezvaničnim informacijama iz Brisela, povod za obustavu dozvola Er Pinku prevoz osoba čija su imena sakrivena od policije, jer su pod međunarodnim sankcijama.
Dodao je i da je ustanovljeno nekoliko teških prestupa protiv bezbednosti saobraćaja, jer se sumnja da je štelovano vreme letenja na avionima ove kompanije.
Vojinović za Danas naglašava da Evropska unija kao političko telo ne može da instruiše evropsko regulatorno vazduhoplovno telo da nešto uradi, iako ga je osnovala.
"To je moguće samo u situacijama kao što su sankcije Rusiji, ali to je potpuno druga stvar", napominje Vojinović.
Najčešći razlozi za ovakvo oduzimanje sertifikata i dozvola, kako objašnjava naš sagovornik, uglavnom imaju veze sa standardima bezbednosti.
"Bezbednost letenja i sve tehničke i ljudske stvari spadaju pod to. U pitanju mogu biti i neke interne administrativne nepravilnosti, jer vazduhoplovno regulatorno telo pazi na aviokompanije do najsitnijeg detalja. One prevoze putnike i zbog toga su kontrole posebno striktne", kaže Vojinović.
Pored Er Srbije, preostale su još tri privatne avio-kompanije koje imaju dozvolu za obavljenje letova na teritoriji Evropske unije i nalaze se na listi ovlaćenih operatera Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
Javni dug Srbije 38,29 milijardi evra, deficit budžeta skoro 23 milijarde dinara
04.09.2025.•
4
Javni dug Srbije je na kraju jula ove godine bio 38,29 milijardi evra, odnosno 43,4 odsto bruto domaćeg proizvoda (BDP), objavilo je Ministarstvo finansija.
Open AI kupuje startap Statsig za 1,1 milijardu dolara
04.09.2025.•
0
Kompanija za razvoj veštačke inteligencije Open AI najavila je da će kupiti startap firmu za testiranje proizvoda Statsig za 1,1 milijardu dolara, u transakciji koja će u potpunosti biti plaćena akcijama.
EU pozvala članice da usvoje trgovinski sporazum s latinoameričkim državama
03.09.2025.•
1
Evropska komisija je pozvala članice Evropske unije da usvoje trgovinski sporazum sa latinoameričkim državama, članicama asocijacije Merkosur, obećavajući čvrste garancije za poljoprivrednike.
Ekonomski tigar u srpskoj verziji: "Privredni rast koji ostavlja buduće generacije bez budućnosti"
03.09.2025.•
15
"Ograničavanje trgovačkih marži može da se posmatra kao priprema za vanredne izbore i kupovina vremena", kaže profesor Filozofskog fakulteta u Beogradu Ognjen Radonjić i naglašava da je ta mera države kratkog daha.
Evropska komisija će 10. septembra objaviti rešenje za sve kamiondžije sa Balkana
03.09.2025.•
1
Francuska novinska agencija AFP je prenela da se očekuje da će Evropska komisija 10. septembra na sastanku u Srbiji objaviti "rešenje za sve kamiondžije u regionu Balkana".
Banke će do 15. septembra uvrstiti u ponudu kredite sa nižom kamatom
02.09.2025.•
3
Banke će do 15. septembra uvrstiti u svoje ponude, u periodu od najmanje 12 meseci, posebne kredite namenjene zaposlenima s redovnim mesečnim primanjima do 100.000 dinara i penzionerima, objavila je Narodna banka Srbije.
Profesor Radosavljević: Građani sve siromašniji, iako se u nominalnim iznosima čini da imaju više novca
02.09.2025.•
7
Planirani rast BDP-a ove godine od 3,5 odsto nije nemoguće dostići ako, umesto oko 2 odsto, kao u prvoj polovini godine, u drugoj, nekim čudom, dostigne oko 4 odsto, kaže profesor na fakultetu FEFA Goran Radosavljević.
Ministarstvo: Pratimo kretanje cena u trgovinskim lancima, kao i primedbe građana
01.09.2025.•
10
Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine će danas i sutra nadgledati cene u trgovinskim lancima i usklađivanje sa Uredbom o ograničenju marži i ispratiti sve primedbe i opažanja građana.
Ograničene marže - populistički, ali neophodan potez
01.09.2025.•
43
Republička vlast je 24. avgusta najavila uredbu kojom od 1. septembra ograničava trgovačke marže na 20 odsto.
Srbija korak bliže uvođenju 5G mreže: Raspisan prvi oglas za prodaju frekvencija
01.09.2025.•
8
Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) objavilo je javni oglas za aukciju frekvencija za 5G mrežu.
Ministarstvo: Trećina objekata nije ispunila uslove u vezi sa prozvodima koji sadrže biljna ulja
31.08.2025.•
4
Ministarstvo poljoprivrede utvrdilo je da skoro trećina objekata koji posluju hranom nije u potpunosti poštovala propisane uslove u vezi sa prozvodima koji sadrže palmino ulje ili druga biljna ulja.
Zašto pošiljke iz Srbije ne idu za SAD: Naša zemlja među više od 25 onih koje su stopirale isporuke
31.08.2025.•
7
Slanje paketa iz Srbije u SAD privremeno je obustavljeno, a razlog je nova američka carinska politika.
Prodaja Teslinih vozila u Evropi pala za 40 odsto, a kineski BYD porasla 225 odsto
31.08.2025.•
1
Američki proizvođač električnih automobila Tesla je u julu zabeležio sedmi uzastopni mesec pada prodaje svojih vozila u Evropi.
Nije loše znati: Kako se dokazuje poreklo novca?
31.08.2025.•
12
Zamislite situaciju: godinama ste štedeli, prodali ste nekretninu u inostranstvu ili ste možda primili nasledstvo. Sada želite da tim novcem kupite stan.
Ford opozvao vozila: Problemi sa kočionim sistemom, zadnjim svetlima i vazdušnim jastukom
31.08.2025.•
0
Američki proizvođač automobila Ford opozvao je skoro 500.000 vozila u SAD zbog problema sa kočionim sistemom, saopštila je tamošnja Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja (NHTSA).
Ministarka trgovine: Snižene cene i do 12.000 proizvoda, od ponedeljka
30.08.2025.•
14
Od ponedeljka 1. septembra na snagu stupa vladina Uredba o ograničavanju cena trgovinskih marži na 20 odsto.
Bogatiji nego ikad: Kako Tramp zarađuje iz Bele kuće
30.08.2025.•
2
Američki predsednik Donald Tramp od početka svog drugog mandata uložio je ogroman novac u različite sektore. Kritičari mu zameraju da koristi svoj položaj – i to prilično otvoreno – kako bi uvećao lično bogatstvo.
Guverner FED-a kaže da očekuje smanjenje kamata
30.08.2025.•
0
Guverner američkih Federalnih rezervi Kristofer Voler izjavio je da želi da počne sa smanjenjem kamatnih stopa u SAD sledećeg meseca.
Spoljnotrgovinska razmena Srbije za sedam meseci viša za 9,5 odsto
29.08.2025.•
2
Spoljnotrgovinska robna razmena Srbije za period januar-jul ove godine iznosila je 43,7 milijardi evra, što je rast od 9,5 odsto u odnosu na isti period prethodne godine, objavio je danas Republički zavod za statistiku.
Objavljene nove cene goriva
29.08.2025.•
10
Objavljene su nove cene goriva koje će važiti od danas u 15 sati.
Vlada menja uredbu o maržama i pre nego što je zaživela, kažu da trgovci pritiskaju proizvođače
29.08.2025.•
12
Ministarka unutrašnje i spoljne trgovine Jagoda Lazarević najavila je da će Vlada Srbije danas korigovati uredbu o ograničavanju marži.
Komentari 6
w/e
Darkoni
Joca
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar