Tri jednostavna saveta kako da postanete sjajan copywriter

Sve više preduzeća u Srbiji se odlučuje za prezentaciju na internetu u vidu web sajta koji sadrži blog.
Tri jednostavna saveta kako da postanete sjajan copywriter
Foto: 021
Međutim, nije lako napisati kvalitetan sadržaj koji će prodati neki proizvod ili uslugu. Zbog toga se firme odlučuju da ovaj posao povere agencijama ili da se edukuju u tom pravcu. 
 
Jedna od tih agencija koje pružaju ovakve usluge jeste kreativni studio Default Design iz Novog Sada. Ova agencija, između ostalog, drži i edukacije u vezi sa copywritingom. 
 
Copywriting je umetnost korišćenja reči kako bi se uticalo na nečiju odluku ili ubedio neko da kupi proizvod ili uslugu. On se koristi za motivisanje klijenta da preuzme određene akcije. Treba da bude pravilno struktuiran, jasan i pregledan. Kako ljudi nemaju vremena dok su na internetu, treba da im napravite strukturu koja će im biti jasna, pregledna i laka za čitanje. 
 
Ovo su tri saveta tima Default Design-a za dobar copy. 
 
1. Naslov je najbitniji deo celog kopija
 
Naslov predstavlja 80 odsto uspeha teksta, posle toga po vrednosti idu podnaslovi, osnovni podaci, nabrajanja, grafičke predstave, ko je autor, video, garancije, pozivi na akciju... On treba da inspiriše i privuče pažnju čitaoca i za to ima samo pet sekundi. Zbog toga se koriste "Power words" (snažne reči) koje pomažu u privlačenju pažnje kao što su:
 
Besplatno, gratis
Novo
Lako, brzo
Kako da
Otkrijte (dokazano je da više privlači pažnju od reči naučite, jer otkrijte govori publici da će lako doći do onoga što što ih zanima)
Garantovano
 
Kako do kvalitetnog naslova?
 
Već u samom naslovu se fokusirajte na koristi za čitaoca. Ukoliko je osnovni benefit, na primer, više slobodnog vremena, fokusirajte se na to. 
 
Budite precizni, tako što ćete umesto "više od 1.000" napisati tačnu cifru "1.362", jer će vam publika tako više verovati. 
 
Uključite garanciju "Probajte naš proizvod 30 dana, ukoliko vam se ne svidi vraćamo vam novac".
 
Vežite naslov i temu za određeni aktuelni događaj.
 
Uključite svoj jednistveni proizvod u sam naslov.
 
Odgovorite na pitanja: zašto, kako i šta ako.
 
Uključite neki broj (jednocifreni i neparni brojevi privlače veću pažnju: "3 načina da..." "7 razloga..." "5 najboljih..."
 
Dodajte vremensko ograničenje (samo sedam dana).
 
Kreirajte sliku krajnjeg rezultata (zamislite šta možete da postignete...).
 
Identifikujte se sa vašom ciljnom grupom (ako pričate o računovođstvu pomenite računovođe).
 
2. Tekst kopija
 
Trudite se da sve vizuelno bude pregledno i jasno, a u tome će vam pomoći pasusi i podnaslovi. Prvo što čitaoci urade kada dođu na neki sajt jeste da skeniraju tekst i obraćaju pažnju na podnaslove ukoliko su im zanimljivi. Oni čine neki tekst čitljivijim. Podnaslovi treba da budu napisani u aktivu. Kada se čitaju zajedno moraju da ispričaju kompletnu priču. Zato se pišu tako da budu u skladu sa osnovnim benefitom koji se pominje u tekstu. 
 
3. Moć broja tri
 
Naš mozak razume, pamti i ima osećaj kompletne priče kada stvari idu u grupi od po tri. Zbog toga su za svako pričanje priče važni početak, sredina i kraj. U pitanju je šema koja se stalno ponavlja, kao na semaforu: crveno, žuto, zeleno, ili u vremenskoj liniji: prošlost, sadašnjost, budućnost. Publika ima osećaj kada neko kaže ove tri stvari da je to zatvoren krug, odnosno jedna celina. 
 
Gde i kada možete koristiti ovo pravilo? 
 
Fraze koje imaju element broja tri kao što su: "elite više vremena, energije i rezultata?", "Bolje ćete spavati, imaćete bolji fokus i postićete mnogo više tokom dana."
 
Upotrebite broj tri u elemente kopija ("Tri razloga za kupovinu...,"Tri osnovna benefita...").
 
Ispričajte priče koje će imati početak, sredinu i kraj. 
 
Ukoliko vas zanimaju ovakve teme prijavite se na prvu online konferenciju LeadCon putem ovog linka: www.leadcon.net

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Miruju i dizel i benzin

Benzin i dizel će se u Srbiji od danas u 15 sati do 30. aprila, na pumpama prodavati po istim cenama.