CEP: U Srbiji potrošač ima prava samo na papiru
Potrošač u Srbiji prava najčešće ima samo na papiru, a da bi se to promenilo, potrebne su izmene Zakona o zaštiti potrošača i funkcionalnija rešenja, pokazuje istraživanje Centra za evropske politike (CEP).

Foto: Pixabay
Zakon, iako sličan nemačkom, na ovom prostoru se ispostavlja kao neefikasan zbog tromosti pravosudnog sistema, naveedno je u saopštenju.
Programski menadžer u CEP Dušan Protić smatra da postoje tri rešenja za nepravdu koju doživljavaju potrošači.
To bi bilo jačanje ili proširenje nadležnosti postojeće Komisije za zaštitu konkurencije, jačanja vansudskog rešavanja sporova ili osnivanje potrošačke arbitraže, dok je treći uvođenje potrošačkog ombudsmana, naglasio je Protić.
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.