O "spuštanju na zemlju" (aviona) Željka Mitrovića: Može li EU da oduzme dozvolu srpskoj kompaniji?

Tehnički je nemoguće da Evropska unija uzme dozvolu srpskoj kompaniji. Avioni nisu prizemljeni, oni mogu da lete kad god požele, samo kompanija te avione ne može da iznajmljuje za prihod.
O "spuštanju na zemlju" (aviona) Željka Mitrovića: Može li EU da oduzme dozvolu srpskoj kompaniji?
Foto: Pixabay
"Ovo onda efektivno znači da će najverovatnije da prestanu sa poslovanjem", kaže za Danas urednik vazuhoplovnog portala Tango Six Petar Vojinović, komentarišući navode da je EU tražila da Željko Mitrović vrati dozvole za letenje.
 
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera skinuo dve avio-kompanije u suvlasništvu Željka Mitrovića i jednu u vlasništvu Nikole Petrovića.
Prethodno je nedeljnik Radar je objavio da je telo Evropske unije za civilni saobraćaj prizemljilo avione Mitrovićeve kompanije, čime je njen rad obustavljen.
 
Mitrović je u izjavi za Danas potvrdio da su avio-kompanije, čiji je suvlasnik, izbrisane sa registra ovlašćenih vazduhoplovnih operatera, ali da je to urađeno na njihov zahtev.
 
Upitan kako, kada su im već oduzete dozvole za letenje, kratko je odgovorio: "To nije tačno", piše N1.
Vojinović nije hteo da komentariše ovu izjavu i da tumači zašto bi Mitrović zahtevao da se njegove kompanije skinu sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera, ali se osvrnuo na informaciju do koje je došao nedeljnik Radar, rekavši da je ona pogrešno interpretirana.
 
Prema pisanju Radara, telo EU za civilni saobraćaj je tražilo da avio kompanija Er Pink, čiji je suvlasnik Željko Mitrović, vrati tri AOC dozvole za letenje, što praktično znači da su svi njihovi avioni prizemljeni i da je rad te avio kompanije obustavljen.
 
"Ono što se desilo je da je evropsko telo vršilo provere i da su ustanovili brojne nepravilnosti, obavestili su Direktorat i te dozvole koje je imao Er Pink i povezana preduzeća su zapravo samo predate Evropskoj uniji", navodi za N1 novinar Radara Vuk Cvijić.
 
Tako su pomenute tri kompanije nestale sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera.
 
"Znamo da su ti avioni ne samo vlasništvo delom Željka Mitrovića vlasnika Pinka, nego i mnogih biznismena vezanih za ovu vlast, kuma predsednika Srbije Nikole Petrovića. Na tim letovima se pojavljuje Zvonko Veselinović, a tu su i neki biznismeni poznati od ranije", ističe Cvijić.
 
Izvesno je da više ne lete, ali Petar Vojinović sa portala Tango six kaže za N1 da ne zna da li su evropske kolege izvršile pritisak na srpski direktorat.
 
"Jedino srpski vazduhoplovni regulator, odnosno Direktorat civilnog vazduhoplovstva, može da suspenduje AOC, odnosno sertifikat za komercijalan prevoz putnika. Ovde još nemamo objašnjenje zbog čega je naš Direktorat to i uradio", navodi urednik Tango Six Petar Vojinović.
 
Direktorat je, navodi Cvijić, nezavisno telo koliko su nezavisne i druge institucije u Srbiji, zapravo nimalo. Ali to nije sve, dodaju iz Radara jer se mnogo toga se još krije u "radarima" aviona Mitrovića i Petrovića.
 
Povodom navodnog prizmeljenja aviona Er Pink od strane EU oglasio se i predsednik beogradskog odbora stranke Zajedno Đorđe Miketić.
 
On je u pisanoj izjavi naveo da je, prema nezvaničnim informacijama iz Brisela, povod za obustavu dozvola Er Pinku prevoz osoba čija su imena sakrivena od policije, jer su pod međunarodnim sankcijama.
 
Dodao je i da je ustanovljeno nekoliko teških prestupa protiv bezbednosti saobraćaja, jer se sumnja da je štelovano vreme letenja na avionima ove kompanije.
Vojinović za Danas naglašava da Evropska unija kao političko telo ne može da instruiše evropsko regulatorno vazduhoplovno telo da nešto uradi, iako ga je osnovala.
 
"To je moguće samo u situacijama kao što su sankcije Rusiji, ali to je potpuno druga stvar", napominje Vojinović.
 
Najčešći razlozi za ovakvo oduzimanje sertifikata i dozvola, kako objašnjava naš sagovornik, uglavnom imaju veze sa standardima bezbednosti.
 
"Bezbednost letenja i sve tehničke i ljudske stvari spadaju pod to. U pitanju mogu biti i neke interne administrativne nepravilnosti, jer vazduhoplovno regulatorno telo pazi na aviokompanije do najsitnijeg detalja. One prevoze putnike i zbog toga su kontrole posebno striktne", kaže Vojinović.
 
Pored Er Srbije, preostale su još tri privatne avio-kompanije koje imaju dozvolu za obavljenje letova na teritoriji Evropske unije i nalaze se na listi ovlaćenih operatera Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije.
  • w/e

    02.03.2024 02:47
    cool
    Odjednom se svi brinu za firmu Zeljka Mitrovica i mole boga da propadne. Pritom se obavezno EU predstavlja kao neko sveopste rajsko dobro koje je tu da spasi obican narod. Ne nasedajte na gluposti.
  • Darkoni

    01.03.2024 21:22
    Građani Srbije da se odluče da li će kao Evrposka zemlja živeti zajedno sa svim ostalim narodima Evrope u EU ili će živeti poput Kube na ovom pustom ostrvu izolovani od Evrope i sveta. Sa radikalima i Vučićem se ne može u Evropu.
  • Joca

    01.03.2024 13:09
    Regulativa
    Zasto se ovakve dozvole ne izdaju za taxi i druge prevoznike. Tako bi bilo vise reda u poslovanju.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija