Google će pratiti koliko trošite na karticama i to deliti s oglašivačima

Google je u drugoj polovini devedesetih pokrenut kao web pretraživač, a tokom godina ova kompanija je zavladala internetom i danas njeni servisi poput Gmaila, YouTubea, Chrome, Google Mapsa i drugih imaju više od milijardu korisnika.
Google će pratiti koliko trošite na karticama i to deliti s oglašivačima
Foto: Pixabay

Takođe, Google dominira i mobilnim tržištem gde je njegov mobilni operativni sistem Android instaliran na više od dve milijarde uređaja, a veliki novac ulažu i u projekte budućnosti poput autonomna vozila.

Google već prati kartične transakcije

Taktika ove kompanije, koju dugo godina uspešno primenjuje, jeste da korisnicima omogući besplatan pristup uslugama i proizvodima, ali im uz njih prikazuje i reklame te upravo od oglašavanja zarađuje najveći deo novca.

Kako bi kompanijama koje ulažu milijarde dolara u oglašavanje na Googleovim servisima pokazao koliko su oglašivačke kompanije na internetu uspešne i kako se odražavaju na prodaju u offline svetu, ova kompanija će koristiti veštačku inteligenciju za praćenje potrošnje putem bankovnih kartica korisnika u prodavnicama.

Zahvaljujući ovim podacima koje Google prati i koje će deliti s oglašivačima, oni bi napokon mogli saznati koliko su zaista uspešne njihove kampanje na internetu i koliko te kampanje utiču na prodaju u (offline) prodavnicama, a Google već sada prati skoro sedamdeset odsto svih transakcija putem kartica u SAD-u.

Ovo je prvi put da je Google omogućio svakom oglašivaču praćenje uticaja marketinških akcija na svim uređajima i putem svih kanala na samo jednom mestu, objavili su na Googleovom blogu. Google, zahvaljujući servisima poput AdWordsa, Analyticsa i DoubleClicka, već ima brojne informacije o korisnicima te ih kombinuje s informacijama o tome šta su korisnici pretraživali i koji su im se oglasi prikazivali, a takođe poseduju informacije o lokacijama s pametnih telefona tako da Google zna kada su korisnici pregledali oglase i da li su nakon toga proizvode koje su videli u oglasima pretraživali na internetu, odnosno da li su ih kupili u prodavnici.

Udar na privatnost

Praćenje potrošnje na karticama korisnika samo je još jedan udar na privatnost, preneli su na BBC-u mišljenje nekih kritičara ove kompanije.

"Ono što mi je zaista fascinantno jeste da su kompanije postale veoma nametljive kada je u pitanju prikupljanje podataka a postale su i još tajnovitije", komentarisao je Mark Rotenberg iz Electronic Privacy Information Centera.

Ipak, treba napomenuti kako Google neće imati pristup detaljima o proizvodima koje su korisnici kupili, već samo o vrednosti kupovine ostvarene u određenom periodu. Takođe, korisnici će moći da ograniče mogućnost praćenja potrošnje, a Googleovci kažu kako će sve podatke koje korisnike povezuju s potrošnjom kriptovati kako bi bili sigurni u slučaju hakerskih napada i krađe podataka.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

VIDEO: Epl se izvinio zbog kontroverzne reklame

Američka tehnološka korporacija Epl izvinila se zbog reklamnog video snimka za novi tablet "ajped pro" (iPad Pro) sa čipom M4, nakon što se suočila sa oštrim kritikama na društvenim mrežama.