Gimnazijalci smatraju da uče besmislice

Svaki drugi gimnazijalac u Srbiji smatra da u školi uči puno bespotrebnih stvari, svaki treći da nastava nije ni malo zanimljiva.
Svaki drugi gimnazijalac u Srbiji smatra da u školi uči puno bespotrebnih stvari, svaki treći da nastava nije ni malo zanimljiva.

Prema istraživanju Ministarstva prosvete gimnazijalci školovanje nastavljaju jer sa srednjim obrazovanjem neće pronaći posao, istakla je danas pomoćnica ministra prosvete Zorana Lužanin.

Lužanin je predstavila podatke istraživanja koje je sprovelo Ministarstvo, prema kojima svaki drugi gimnazijalac misli da je delimično stekao znanje koje će mu biti potrebno u budućnosti, dok je svaki treći siguran da će mu stečno znanje koristiti.

Što se tiče prijemnog ispita, oko 40 odsto gimnazijalaca se priprema uz privatne časove, dok se 26 odsto đaka iz srednjih stručnih škola priprema na taj način. To, prema njenoj oceni, znači da gimnazijalci imaju bolje materijalne uslove.

Pomoćnica ministra je ukazala da je reč o istraživanju koje je obavljeno na osnovu ankete 7.500 srednjoškolaca iz 84 srednje škole, od čega je oko 30 odsto iz gimnazija, a oko 70 odsto iz srednjih stučnih škola iz svih delova zemlje.

Srednjoškolci bi voleli da fakultet upisuju preko završnog ispita i liste želja, kao što su upisivali srednju školu, dok veliki broj srednjoškolaca uopšte nije posetio fakultet koji bi želeo da upiše, pokazalo je istraživanje.

Kada treba da se informišu o fakultetu koji žele da upišu, najveći broj informacija dobijaju putem interneta ili putem starijih prijatelja koje su dosta nepouzdane jer je to subjektivni stav, istakla je pomoćnica ministra.

Gimnazijalci i srednjoškolci stručnog opredeljenja su saglasni da su u školi stekli puno prijatelja, kako je navela, dok samo oko 10 odsto smatra da je škola dosadna.

Stav da sa fakultetskom diplomom mogu da odu u inostranstvo ima 40 odsto gimnazijalaca dok se samo 68 odsto gimnazijalaca i 57 odsto iz srednjih stručnih škola raduje studentskom životu, rekla je Lužanin.

Na pitanje da li veruju u sebe, učenici su imali dominantan stav da veruju u sebe, ali da svaki drugi srednjoškolac oseća tremu pred prijemni ispit.

Lužanin je podvukla da je važno da se u Srbiji pokrene diskusija među srednjoškolcima i nastavnim kadrom o svim bitnim pitanjima koja se njih tiču, kao i da bi trebalo uvesti ocenjivanje rada nastavnika u srednjim školama.

  • Brus Vilis

    13.12.2014 08:02
    Riga mi se od srpskog obrazovnog sistema, duboko zaglavljenog u rane 80-e... Tone besmislenih, zastarelih i neupotrebljivih saznanja koja se turaju učenicima u glavu i od njih prave niškoristne nesposobnjakoviće. Još kad vidim profesorku koja je "podsetnik za rad" napisala pre 20 i kusur godina ali joj služi i dan danas... Srpski djaci ne da ne znaju da reše problem, već ne umeju ni da ga uoče. Izuzetaka je vrlo malo i nedovoljno. Srpsko obrazovanje danas je u potpunosti prilagodjeno Megatrend univerzitetima.
  • Damjan

    12.12.2014 23:30
    Anonimus
    Misliš da ih je previše? Pa pogledajte sve statistike na samom začelju smo po obrazovanosti nacije.
  • 12.12.2014 20:30
    Koliko ima gimnazijalaca? Koliko je to buducih fakutetlija? Previse vas je. Nema sistema koji to moze da izdrzi.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija