Naučnici ćelije raka pretvorili u salo

Stručnjaci sa Univerziteta u Bazelu uspeli su da nateraju ćelije raka dojke da se pretvore u salo i time postanu potpuno bezopasne.
Naučnici ćelije raka pretvorili u salo
Da bi postigli tako nešto naučni tim pratio je čudan put metastaziranja ćelija raka. Njihov uspeh je samo prvi korak, ali je napredak veoma obećavajuć.

Kada posečete prst ili kada fetus počne da formira organe, ćelije epitela počinju da se menjaju u jednu vrstu matičnih ćelija po imenu mezenhimske matične ćelije, koje se potom ponovo pretvaraju i formiraju ono tkivo koje je potrebno telu. Ovaj proces je poznat kao epitelno-mezenhimska tranzicija (EMT), a već neko vreme je poznato da ćelije raka ovim ili suprotnim procesom, mezenhimsko-epitelnom tranzicijom (MET), mogu da se šire kroz telo i metastaziraju.

Zbog toga su istraživači u miševe usadili agresivni oblik čovečjeg raka dojke, da bi onda miševe tretirali sa dva leka "rosiglitazone" i "trametinib". Zahvaljujući lekovima, ćelije raka su se, umesto da se prošire tokom procesa metastaziranja, pretvorile u masne ćelije, procesom koji se naziva adipogeneza.

"Rezultati pokazuju da je terapija indukovala adipogenezu u ćelijama raka", navodi se u studiji.

Uprkos tome što se nisu sve ćelije raka pretvorile u salo, one koje jesu ostale su takve.

"Maligne ćelije koje su prošle proces EMT potpuno su prestale da se šire. Ono što smo videli u dugoročnim eksperimentima jeste da ne postoji povratni proces nakon što se ćelije raka pretvore u masne ćelije", istakao je Gerhard Kristofori, biohemičar na Univerzitetu u Bazelu.
  • Salamander

22.08.2019 21:48
    zar ne znate?
    Da su naučnici u Novom Sadu elektromagnerskim modulissnim talasima izmenili ćelije raka (HELA) u zdrave fibroblaste. I to pre više od 3 godine.
    Uspeh daleko iznad svetskih standarda!
    O tome niko ne piše. Objavili su i rad:

Uspesi naše nauke, ostvareni pod izuzetno teškim uslovima vrede manje?

Ostalo iz kategorije Život - Zdravlje

Naučnici uspešno uklonili HIV iz ćelija

Tim naučnika Univerziteta u Amsterdamu predstavio je rane nalaze uspešnog uklanjanja HIV virusa iz zaraženih ćelija koristeći tehniku genetičkog inženjeringa CRISPR.

Muškarac u SAD umro od kuge

Jedna osoba iz Novog Meksika je preminula od kuge, što je prvi slučaj smrti od ove bolesti u toj američkoj saveznoj državi od 2020. godine, prenosi danas Radio slobodna Evropa (RSE).