Svi proizvođači dizel motora varaju s emisijima ugljen dioksida
Ova organizacija je merila emisije u 230 modela automobila s dizel motorom, a rezultati su poražavajući: četiri petine tih automobila prodatih od 2010. do 2014. koji u laboratorijima pokazuju da su u skladu s normom Euro 5 (180 g/1000 km), zagadjuju u stvarnosti tri puta više od dopuštene norme. Slično važi i za normu Euro 6 (80g/1000 km) dve trećine automobila prodatih od početka 2015. godine prelazi gornju dopuštenu granicu.
Reno je najveći zagađivač i automobili tog proizvođača čak osam puta premašuju normu Euro 5. Slede Land rover (Land Rover), Hjundai (Hyndai) i Opel/Voksol (Opel/Vauxhall), a najmanji zagađivači prema Euro 5 su Seat, Honda, BMW, Ford i Pežo (Peugeot).
U kategoriji norme Euro 6, najveći zagađivači su Fijat i Suzuki, čiji motori ispuštaju 15 puta više od dopuštenog nivoa, a slede Reno-Nisan i Opel/Voksol.
Folksvagen u pogledu norme Euro 6 ima najbolje rezultate, ali i dalje njegovi automobili ispuštaju dva puta više od dopuštenog nivoa.
Ukupno, oko 29 miliona tih "prljavih" automobila voze po evropskim putevima, a najviše ih je u Francuskoj 5,5 miliona, zatim u Velikoj Britaniji 4,3 miliona i u Italiji 3,1 miliona.
Povećani nivo ugljen dioksida u urbanim sredinama u Evropi dovode do prerane smrti čak 72.000 ljudi godišnje, navodi se u studiji.
Nemački proizvođač Folkswagen u septembru prošle godine je priznao da je u 11 miliona svojih dizel motora ugradio uređaje koji su omogućili da na testovima ti automobili pokazuju manju emisiju od stvarne.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 1
Vozač
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar