U Srbiji svaki 25. polovnjak ima štelovanu kilometražu, svaki treći bio udaren pre uvoza
U Srbiji 4,1 odsto polovnih automobila, odnosno svaki 25. automobil na našim putevima ima falsifikovanu kilometražu, sa prosečnim vraćanjem brojčanika unazad od 80.405 kilometara.
Foto: 021.rs
To pokazuje istraživanje kompanije carVertical sprovedeno između oktobra 2023. i septembra 2024. godine.
Iako je stopa automobila sa štelovanom kilometražom pala za 5,3 odsto prošle godine, prosečna štelovana kilometraža se povećala.
Ovaj problem doprinosi padu Srbije na indeksu transparentnosti ove kompanije, pa se tako Srbija nalazi na 19. od 25 mesta na listi na kojoj se nalaze rizične zemlje za kupovinu automobila.
Kupci vozila uvezenih u Srbiju izloženi su najvećem riziku od kupovine automobila sa falsifikovanom kilometražom ili skrivenim oštećenjima.
Prema Matasu Buzelisu, stručnjaku za automobile i glavnom i odgovornom za komunikaciju u carVerticalu, vozila iz međunarodne trgovine čak četiri puta više su podložna prevarama sa vraćanjem kilometraže.
Stručnjak za automobile sa sajta Polovni automobili Petar Veličković rekao je za Novu ekonomiju da je problem vraćanja kilometraže prisutan i u Srbiji i u drugim zemljama sveta, pa samim tim ne treba "žmuriti" pred ovom činjenicom.
"Konkretno, u našu zemlju uveze se svake godine preko 120.000 polovnih vozila, a veliki broj tih automobila je stariji od 10, pa čak i 15 godina i samim tim su ti automobili već prešli (u najvećem broju slučajeva) veliki broj kilometara. Zato se pojedinci služe 'vraćanjem' kilometar sata, kako bi podigli cenu vozilu. Možda bi se situacija promenila kada bi se zabranio uvoz polovnjaka emisionog standarda Euro 3 i Euro 4, što su uradile odavno gotovo sve države u okruženju, osim Bugarske", kazao je Veličković.
Dodao je da se na domaćem tržištu itekako mogu naći polovnjaci sa verodostojnim podacima, počevši od kilometraže, preko servisne istorije, kao i da se za sve te važne podatke može dobiti pisana garancija od strane prodavaca.
"Tako da kupci u Srbiji mogu imati dozu sigurnosti kada kupuju polovan automobil. Takođe, treba reći da se vraćanje kilometraže radi godinama i u najrazvijenim zemljama Evrope, poput Nemačke ili Švajcarske, odnosno da to nije pojava koja se 'rodila' kod nas", dodao je on.
Kako je kazao, postoje načini i da se provere ove informacije, odnosno da se kupac informiše o stanju i istoriji vozila.
"Jedna od metoda su svakako ovlašćeni servisi gde se mogu uraditi provere, a tu su i internet platforme preko kojih se ukucavanjem broja šasije može proveriti istorija vozila", kazao je Veličković.
Podaci koje je carVertical predstavio ukazuju da je čak 77,6 odsto svih polovnih automobila u Srbiji uvezeno iz drugih zemalja, što je znatno iznad evropskog proseka.
Veličković kaže da je ekonomska kriza posebno pogodila automobilsku industriju i da su problemi počeli sa pandemijom virusa korona kada je došlo do ogromnih problema u snabdevanju fabrika i rokovima isporuke novih automobila, a dodatno su se produbili sukobima u Ukrajini i geopolitičkom situacijom u svetu.
"Naravno, ovaj trend se preneo i kod nas, jer smo poslednjih godina imali konstantan rast cene automobila, kao i slabije prodajne rezultate. Ipak, u ovoj godini primetne su naznake oporavka tržišta. U prilog tome govori i rast prodaje novih vozila, a i prosečne cene svih oglašenih putničkih automobila na našem sajtu u kategoriji vozila starosti od 11 do 15 (koja su najprodavanija) su u padu u odnosu na početak 2024", rekao je Veličković za Novu ekonomiju.
Dodao je da i da, kada je u pitanju uvoz vozila iz drugih zemalja u Srbiju, na prvom mestu je Italija, zatim Nemačka i Francuska, a da veliki broj polovnih vozila stiže iz Švajcarske (najčešće nešto noviji i skuplji modeli), a poslednjih godina sve više vozila stiže i iz skandinavskih zemalja poput Norveške.
Statistika o oštećenim automobilima takođe je zabrinjavajuća, pa je tako više od trećine (38,5 odsto) svih vozila proverenih na platformi carVertical u Srbiji učestvovalo u saobraćajnim nesrećama, sa prosečnom vrednošću štete od 363.000 dinara. Situacija je 2023. bila nešto bolja, sa 37,9 odsto oštećenih vozila. Međutim, prosečna vrednost štete je bila veća - čak 438.000 dinara.
Sa sajta carVertical upozoravaju da bi zbog ovakvih situacija trebalo da budemo oprezni pri kupovini uvoznih vozila zbog potencijalnih skrivenih nedostataka ili falsifikovanih dokumenata.
Prosečna starost kupljenih vozila u Srbiji iznosi 9,3 godine, što predstavlja relativno mlad vozni park u poređenju sa drugim istočnoevropskim zemljama, ali i dalje postoje problemi sa transparentnošću.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
Manje od 60.000 multimilionera kontroliše većinu bogatstva u svetu
10.12.2025.•
0
Manje od 60.000 multimilionera, odnosno 0,001 odsto stanovništva sveta, danas kontroliše tri puta veće bogatstvo od donje polovine čovečanstva.
Francuska kompanija Vansi više nije zainteresovana za banjalučki aerodrom
10.12.2025.•
0
Francuska kompanija Vansi Erports, jedan od najvećih aerodromskih operatera na svetu, više nije zainteresovana za koncesiju nad Aerodromom Banjaluka.
SAD produžio rok za pregovore o kupovini imovine Lukoila do 17. januara
10.12.2025.•
1
Sjedinjene Američke Države produžile su danas rok za pregovore o kupovini globalne imovine ruske naftne kompanije Lukoil za nešto više od mesec dana, odnosno do 17. januara.
Ko je Milan Nedeljković, budući šef BMW-a: Nemački mediji detaljno o "novom čoveku" iz Srbije
10.12.2025.•
1
Nemački mediji detaljno se bave novim šefom BMW-a Milanom Nedeljkovićem, koji je rođen u Srbiji, a odrastao u Nemačkoj.
Narodna banka Srbije: Nema nestašice evra, kazne svima koji izvlače korist iz trenutne situacije
10.12.2025.•
5
Narodna banka Srbije kaže da je preduzela mere iz svoje nadležnosti kako bi osigurala da kanali snabdevanja banaka i ovlašćenih menjača evrom i drugim stranim valutama i u danima povećane tražnje funkcionišu nesmetano.
Fajnenšel tajms: Arapski Adnok glavni kandidat za kupovinu NIS-a, a vlast Srbije sve nervoznija zbog Rusa
10.12.2025.•
10
Državna energetska kompanija UAE "Adnok" pojavila se kao glavni kandidat za kupovinu ruskog većinskog udela u jedinoj rafineriji nafte u Srbiji, dok Beograd postaje sve frustriraniji zbog odugovlačenja Moskve.
Koliki maksimalni kurs smeju da računaju menjačnice?
10.12.2025.•
23
U Bujanovcu se evro u utorak u menjačnicama prodavao i po 120 dinara, uz ocenu da će, zbog velike tražnje kurs biti još viši.
Srbin Milan Nedeljković preuzima čelo BMW-a od maja 2026. godine
09.12.2025.•
18
Inženjer dr Milan Nedeljković preuzeće funkciju predsednika Upravnog odbora BMW AG počevši od 14. maja 2026. godine.
Dug Srbije i precenjeni dinar: Skupo će nas koštati
09.12.2025.•
37
Aleksandar Vučić često ističe kako je javni dug Srbije iznosi 43 odsto BDP-a.
Mali: BDP po glavi stanovnika u Srbiji porastao sa 4.800 na 15.800 evra
09.12.2025.•
15
Ministar finansija Srbije, Siniša Mali izjavio je da je Srbija od 2012. godine do danas uvećala bruto domaći proizvod (BDP) po glavi stanovnika sa 4.800 na 15.800 evra, saopštilo je to Ministarstvo.
Vučić: Krajnji rok za rešavanje pitanja NIS-a 15. januar
09.12.2025.•
41
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas da su moguće tri opcije za rešenje situcije u kojoj se našla Naftna industrija Srbije (NIS) koja je pod američkim sankcijama.
Evro u Bujanovcu 120 dinara
09.12.2025.•
6
Jedan evro se u lokalnim menjačnicama u Bujanovcu prodaje za 120 dinara, ali menjači kažu da će zbog velike potražnje danas probiti ovu cifru, piše portal Bujanovačke.
Ekonomisti o tome zašto je došlo do nestašice evra u menjačnicama: Tri su razloga za to
09.12.2025.•
38
U poslednje dve nedelje došlo je do porasta tražnje evra u menjačnicama, a to je deličino rezultat objave informacija o Naftnoj industriji Srbije.
IBM preuzima platformu Konfluent za 11 milijardi dolara
09.12.2025.•
1
Američka kompanija IBM saopštila je da preuzima platformu za strimovanje podataka Konfluent za 11 milijardi dolara u gotovini.
Rakić: Niko ne postavlja pitanje šta se dešava sa naftom koja se crpi iz naftnih polja u Vojvodini
08.12.2025.•
26
Oko hiljadu privatnih pumpi u Srbiji mogu bez problema da obezbede snabdevanje tržišta naftnim derivatima, izjavio je predsednik Udruženja vlasnika privatnih benzinskih pumpi Milan Rakić.
Fiskalnih kasa neće biti na pijačnim tezgama ni naredne godine: Rok ponovo pomeren
08.12.2025.•
16
Prodavci na pijačnim tezgama ni sledeće godine neće morati da koriste fiskalne kase, pošto je Vlada Srbije usvojila izmenu uredbe koja to reguliše.
Zarobljeni ruski novac i Evropa: "Casus belli"
08.12.2025.•
3
Rat je skupa rabota, papreno košta i potrebne su velike svote novca kojima se finansiraju proizvodnja oružja i municije, a tu su i uvećana potrošnja goriva, energije, opreme...
Orban i Erdogan dogovorili nastavak dotoka ruskog gasa u Mađarsku
08.12.2025.•
2
Turski predsednik Redžep Tajip Erdogan i mađarski premijer Viktor Orban postigli su danas u Istanbulu dogovor da Turska garantuje nastavak tranzicije ruskog gasa ka Mađarskoj, preneo je Rojters.
NBS o nestašici evra u menjaničnicama: Došlo do rasta tražnje
08.12.2025.•
54
Narodna banka Srbije oglasila se povodom navoda o nestašici evra u pojedinim menjačnicima, poručujući da je došlo do rasta tražnje za ovom stranom valutom.
Raspisan program finansijske podrške za početnike i mlade preduzetnike
08.12.2025.•
0
Ministarstvo privrede Srbije raspisalo je program podsticanja razvoja preduzetništva kroz finansijsku podršku za početnike u poslovanju i mlade u ovoj godini.
Ako NBS bude na udaru sekundarnih sankcija: Ekonomista objašnjava koji su mogući scenariji
08.12.2025.•
14
Profesor na Ekonomskom fakultetu Veljko Mijušković rekao je da bi eventualne sekundarne sankcije Narodnoj banci Srbije mogle da izazovu širok spektar poremećaja.
Komentari 12
Milan
Duka
em
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar