Za pun rezervoar u Srbiji se radi četiri dana, a u Sloveniji četiri sata

Za pun rezervoar goriva u automobilu u Sloveniji treba da se radi četiri sata, a u Srbiji - četiri dana. Analizu su sprovele crnogorske Dnevne novine, podstaknute najnovijim cenama goriva koje su danas stupile na snagu u gotovo svim zemljama koje su činile bivšu Jugoslaviju.

Za pun rezervoar goriva u automobilu u Sloveniji treba da se radi četiri sata, a u Srbiji - četiri dana.

Analizu su sprovele crnogorske Dnevne novine, podstaknute najnovijim cenama goriva koje su danas stupile na snagu u gotovo svim zemljama koje su činile bivšu Jugoslaviju.

Za pun rezervoar (50 litara) benzina BMB 98 građani Crne Gore treba da izdvoje 69 evra, a 67 evra ako u vozilo toče BMB 95, odnosno 59,5 evra za automobile koji koriste eurodizel. S obzirom na to da crnogorski građani sa prosečnom platom od oko 480 evra i osmočasovnim radnim vremenom za sat zarade 2,7 evra, da bi napunili pun rezervoar moraju da rade puna tri dana, navedeno je u tekstu. Prevedeno u sate, za rezervoar benzina Crnogorci rade 25 časova, a oko 23 časa za 50 litara evrodizela.

Uporedna analiza cene naftnih derivata sa prosečnom zaradom po satu, pokazala je da se u najboljem položaju od država regiona nalazi Slovenija. Građani te države po satu zarađuju 15,6 evra, pa za pun rezervoar benzina moraju da rade nešto više od četiri časa ili skoro četiri sata kada je u pitanju eurodizel. Na drugom mestu je Hrvatska čiji građani toče najskuplje gorivo od svih država regiona. Ipak, s obzirom na to da za radni sat Hrvati u proseku zarade 9,4 evra, za pun rezervoar benzina moraju da rade jedan radni dan, odnosno šest i po sati za 50 litara eurodizela.

U Bosni i Hercegovini litar benzina košta 1,15 evra, dok je dizel 1,07 evra. Posmatrajući ovo kroz cene radnog sata (2,4 evra), građani BiH skoro identično kao i Crnogorci moraju tri dana da rade za rezervoar benzina. Međutim, da bi natočili pun rezervoar eurodizela vozači u BiH moraju da rade 22 sata neprekidno.

U Srbiji građani rade tri i po dana za pun rezervoar benzina, a skoro četiri dana za 50 litara dizela. Od država bivše Jugoslavije, najmanja satnica je u Makedoniji čiji građani za osam sata zarade u proseku 16 evra. Cene goriva, međutim, znatno su niže od ostalih država SFRJ. Litar BMB 98 u Makedoniji je 1,17 eura, dok je dizel ubedljivo najjeftiniji, 0,93 evra. I pored jako niskih cena goriva, Makedonci za rezervoar dizela rade tri dana, dok im je skoro 30 sati rada potrebno za rezervoar eurodizela.

  • ovaj

    16.06.2015 16:19
    xx
    mora da veliki poznavao ljiga,obicno se to uci iz blize okoline
  • crkveni miš

    16.06.2015 15:56
    eeeeeeeeeej
    Navoj - još malo dotegni!
    Mi smo daleko od zdravog razuma taman koliko i Srbija od normalnog sveta! Slovenija je raj kao što je uvek i bila a mi smo tu gde jesmo...ovde je super za tajkune,muljatore i političare! ostali nek beže samo ako mogu!
  • xx

    16.06.2015 15:40
    Zato je prosecan slovenac ljiga od coveka...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Kamioni čekaju pet sati na Batrovcima

Prema informacijama iz Uprave granične policije, putnička vozila čekaju na izlazima iz zemlje na dva prelaza, pola sata na Gradini i 35 minuta na prelazu Preševo.