Pašalić: Efikasnija uprava je cilj našeg rada

Zoranu Pašaliću, zaštitniku građana stiglo je od stupanja na tu dužnost, krajem jula, 2. 000 pritužbi, koje su se uglavnom odnosile na imovinsko-pravne odnose, a doneo je, kako kaže, oko 200 preporuka.
Pašalić: Efikasnija uprava je cilj našeg rada
Foto: Medija centar Beograd
Preporuke se odnose na sve institucije koje su napravile grešku, odnosno koje nisu postupale u zakonom predviđenom roku.
 
"To i jeste naša delatnost, da 'požurimo' institucije da u ostvarenju prava građana deluju adekvatno, brzo i da to bude na zakonu zasnovano. Efikasnija uprava je temelj našeg rada. Tragam za tim da li je u pitanju neznanje, lenjost ili nešto treće što je dovelo do toga da građani u ostvarenju svojih prava čekaju", naveo je Pašalić.
 
Ombudsmana sledeće godine očekuje izmena zakona o zaštitniku građana, a najpre - jačanje institucija. Priča da je ombudsman "tigar bez zuba" nije potekla iz Srbije, već iz EU, kaže Pašalić i podseća da ta institucija može da donosi preporuke, a nema mogućnost sankcija.
 
"U vrlo retkim situacijama ima mogućnost da predloži razrešenje nekog od funkcionera. Za deset godina postojanja ombudsmana bilo je samo četiri takva predloga. Postavlja se pitanje da li preporuka zaštitnika građana može imati neki efekat ako ne postoji sankcija", kaže on.
 
Primetio je da se može mnogo postići autoritetom zaštitnika građana, ali veruje da bi sve bilo delotvornije ukoliko se propiše mogućnost sankcije. Trenutno se, navodi, ozbiljno bave izmenama Zakona o zaštitniku građana. Kako kaže, konsultovano je deset evropskih zakona, detaljno, ne bi li se pronašlo najbolje rešenje.
 
Na pitanje kako vidi proširenje ovlašćenja u praksi, Pašalić objašnjava da je za četiri meseca koliko je na toj funkciji opazio da građanin treba da ima jednu adresu da se pravno konsultuje o svom problemu.
 
"Neki to tumače kao besplatnu pravnu pomoć. Nije to besplatna pravna pomoć, jer je ta vrsta kontakata ograničena savetima. Niko ne želi da uzima ingerencije besplatnoj pravnoj pomoći koja se nalazi u opštinama", kaže Pašalić.
 
Građani su se žalili, kako je saznao u ličnom razgovoru sa njima, da im se predmeti ne rešavaju u zakonom predviđenoj dinamici, a kada je to javno izneo, to je, kaže, doživljeno kao da zaštitnik građana hoće da kontroliše sudove, što, ističe, nije tačno.
 
"Sudovi su nezavisni, ali svakako na šta se građani žale to je sporost. To je ono što se odnosi na sudsku upravu i to je recimo jedan od segmenata na koji smo ukazivali", rekao je Pašalić i dodao i da u nekim drugim institucijama postoji sporost u radu i odnos prema građanima koji još nije na nivou na kome treba da bude.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Kamioni čekaju pet sati na Batrovcima

Prema informacijama iz Uprave granične policije, putnička vozila čekaju na izlazima iz zemlje na dva prelaza, pola sata na Gradini i 35 minuta na prelazu Preševo.