Mrkonjić: Uskoro rešenje za most kod Beške

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić rekao je da će vrlo brzo biti stavljena tačka na problem oko cene novog mosta preko Dunava kod Beške, koji se rešava arbitražom.
Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić rekao je da će vrlo brzo biti stavljena tačka na problem oko cene novog mosta preko Dunava kod Beške, koji se rešava arbitražom.

Novi most preko Dunava kod Beške biće plaćen najviše 62 miliona evra, rekao je ranije vršilac dužnosti generalnog direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak. "Most je jeftino pogođen i sada Alpina pokušava da podigne cenu", rekao je Drobnjak ističući da su zahtevi za povećanje cene neosnovani.

Pojedini mediji prenosili su da Alpina traži oko 100 miliona evra za izgradnju novog mosta kod Beške.

Čelnik "Puteva Srbije" je napomenuo da većina izvođača radova spusti cenu da bi dobila posao i kasnije pokušava to da promeni.

"Putevi Srbije" priznaju da je izvođač radova imao dodatne troškove koji su poskupeli prvobitno ugovorenu cenu za izgradnju mosta 2006. godine od 37 miliona evra.

Drobnjak je rekao da prema "Fidik" standardu može da se poveća cena kada je to opravdano, ali ne koliko Alpina traži.

Problem je u tome što se izgradnja započela na osnovu idejnog, a ne i glavnog projekta, koji je predvideo i dodatne radove. Ukoliko izvođač radova nije zadovoljan odlukom prva instanca je po ugovoru nezavisni "Fidik" inženjer koji donosi svoj stav, a ukoliko jedna od strana u postupku nije zadovoljna drugi učesnik može pokrenuti arbitražu, navode u "Putevima Srbije".

Ugovorom za izgradnju mosta Beška od samog starta bili su angažovani kao nadzor kompanije Skot Vilson sa podizvođačem "Mostprojektom", kao i kompanije BCOEM iz Francuske i Hil Int. iz SAD kao tehnička pomoć finansirana od strane EU.

Navedene kompanije su aktivno učestvovale na realizaciji kompletnog projekta, dok je periodično projekat kontrolisan i pregledan od strane konsultanata Evropske banke za obnovu i razvoj, istakli su u "Putevima Srbije".

To preduzeće ističe da bi primer mosta kod Beške trebalo da bude pouka za Srbiju da više nikada poslove ne ugovora po proceduri koja podrazumeva i projektovanje i izvođenje radova.

Novi most kod Beške je izgrađen pored starog mosta i s obzirom da je identičan starom nazvan je "Blizanac".

Ti mostovi su deo autoputa od Novoga Sada do Beograda odnosno deo Koridora 10. Novi most dužine 2,2 kilometra otvoren je za saobraćaj u oktobru 2011. godine.

  • Novosadjanka

    13.01.2013 00:50
    Evo samo sto nije. Ali lako ce te Vi resiti problem oko mosta - kao sto ste i do sada mnogo toga resavali, ali kako i kada ce mo se mi vas resiti???

  • Jazz

    12.01.2013 09:10
    Nije stigla Ana da vidi kakav bi ona ona most volela,koje boje i sl...
    A Mrki je Ana na prvom mestu a naš most je posle nje...
  • 12.01.2013 05:16

    I uopšte ga nije stamota!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Podmlađivanje vojnog vrha Srbije

Novim postavljenjima i unapređenjima Vojska Srbije (VS) podmladila je komandni kadar i generalski kor, prenosi danas portal Balkanska bezbednosna mreža.