Zašto Amerikanci jedu sirovo testo za kolače i u čemu je tačno fazon

Sirovo, jestivo testo za kolače je poslednjih godina postalo toliko popularno među potrošačima u SAD-u da se danas radi o jednoj od najpopularnijih poslastica.
Zašto Amerikanci jedu sirovo testo za kolače i u čemu je tačno fazon
Foto: Pixabay
Ukus "testa za kekse s komadićima čokolade" pojavio se kao ukus sladoleda oko 1984. godine u SAD-u, a danas se navodi kao jedan od pet najpopularnijih ukusa sladoleda na svetu.
Deca obično žele da probaju malo testa iz činije pre nego što je kolač gotov, ali nekada je i onima koji kolače pripremaju teško odoleti. Međutim, malo ko je mogao predvideti da će se sirovo testo prodavati kao gotov slatkiš, a kamoli da će biti toliko popularno.
Koliko je to bezbedno za jelo?
 
Većina testa za kekse i kolače se ne smatra sigurnim za jelo jer sadrže sirova jaja i brašno. Kada je u pitanju sirovo testo, jaja nisu jedini potencijalni krivac za bolesti koje se prenose hranom, sirovo brašno takođe može sadržati bakterije poput E. coli. Međutim, danas se, zahvaljujući pasterizaciji i termičkoj obradi sastojaka može sigurno uživati u ovoj poslastici.
 
Recepti za domaće verzije jestivog testa za kekse uglavnom ne koriste jaja, a brašno je potrebno termički obraditi kako bi se ubile zaostale bakterije. Komercijalni proizvođači koriste različite tehnike kako bi sirovo testo učinili sigurnim za jelo, a dostupno je u verzijama od kojih je moguće ispeći kekse, ali i onima koje su namenjene samo za konzumaciju u sirovom obliku.
 
Zabranjeni zalogaj
 
Neki smatraju kako je jedan od razloga zašto je ovaj trend postao toliko popularan upravo činjenica da nekima nikada nije bilo dopušteno da oližu kašiku/varjaču dok su mame i bake pekle kolače.
 
Kada odrastu, mnogi ljudi se upuštaju u stvari koje su im bile zabranjene dok su bili deca. Oni kojima je pak bilo dopušteno da oližu priznaju kako im ova poslastica sada vraća lepa sećanja na lepe prizore i mirise detinjstva.
 
Milenijalci su pogurali ideju
 
Još od generacije "baby boomera" nijedna grupa potrošača nije imala toliki uticaj na industriju kao što imaju milenijalci. Promenili su lice današnjeg poslovanja, šireći svoj uticaj na razvoj tehnologije i pitanja zaštite životne sredine, a svakako su i glavni pokretači trendova kada je u pitanju prehrambena industrija. Milenijalci su uvek u potrazi za sledećom novom stvari, a pre nekoliko godina je to bila ideja o sirovom testu za kekse koje se može kupiti u prodavnici ili naručiti kao desert uz kafu ili sok.
 
Studenti ga obožavaju
 
U Americi je prodaja jestivog, sirovog testa za kekse u kampusima čak tri puta veća od prodaje u gradovima koji nisu univerzitetski centri. Većina studentskih soba nema rernu i sigurno se više od jednog kasnonoćnog prežderavanja završilo napola pojedenom kutijom kupovnog testa za kekse, tako da je začetak ovog trenda sigurno vezan i uz impulsivne prehrambene navike američkih studenata.

Teme

testo
  • Сеновић

    21.11.2022 20:51
    Зато седе на два седишта на утакмицама.
  • Marina

    21.11.2022 18:53
    Fazon je u tome...
    ... Da nema fazona... odlepili k'o slicica.
  • pera

    21.11.2022 16:04
    ..
    "Milenijalci" - reci mi da si amerikanac bez da mi kazes da si amerikanac.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Hrana i piće

Zašto su kutije za picu četvrtaste a ne okrugle?

Posude za isporuku sveže pečene pice postoje najmanje od 19. veka, kada su napuljski pekari stavljali svoje proizvode u višeslojne metalne stvari poznate kao stufe, a zatim ih slali uličnim prodavcima