Naučnici: Maratoni loši po zdravlje

Maratoni mogu biti loši za zdravlje, upozorili su naučnici nakon studije koja je pokazala da 80 odsto učesnika pretrpi neki vid oštećenja bubrega zbog dehidracije.
Rezultate je objavio magazin "American Journal of Kidney Diseases" uoči maratona u Londonu koji se održava sledeći mesec, a za koji se priprema hiljade ljudi.

Ranija istraživanja su pokazala da učestvovanje u nesvakidašnje energičnim aktivnostima, kao što je vojna obuka, na višim temperaturama može oštetiti bubrege, ali o efektima trčanja na maratonima nije bilo informacija.

Tim istraživača pod vođstvom profesora Čiraga Parika na Jejl univerzitetu istraživao je malu grupu učesnika na Hartford maratonu 2015. godine. Od takmičara su pre i posle maratona uzimali uzorke krvi i urina i analizirali nivo serumskog kreatinina, bubrežnih ćelija i proteina u urinu.

Otkrili su da je kod 82 odsto trkača ustanovljena prva faza akutne povrede bubrega ubrzo nakon trke. Reč je o stanju u kojem bubrezi ne filtriraju otpad iz krvi.

"Bubreg na fizički napor tokom trčanja maratona odgovara kao da je povređen, slično onome što se dešava hospitalizovanim bolesnicima tokom medicinskih i hirurških komplikacija", kazao je Parik.

Istraživači su kazali da potencijalni uzroci oštećenja bubrega tokom maratona mogu biti konstantan porast temperature, dehidracija ili smanjen protok krvi u bubrezima.

Parikh dodaje da je istraživanje pokazalo i promene na srcu povezane s trčanjem maratona.
  • neprilagodjena

31.03.2017 19:14
    Ja samo znam da mi kad trcim bubrezi "otpadaju":))
  • Ja

30.03.2017 09:52
    To sam ja znao odranije, baba mi pričala. Zato ja i ne trčim nikako. Čuvam bubbrege.

Ostalo iz kategorije Život - Zdravlje

Naučnici uspešno uklonili HIV iz ćelija

Tim naučnika Univerziteta u Amsterdamu predstavio je rane nalaze uspešnog uklanjanja HIV virusa iz zaraženih ćelija koristeći tehniku genetičkog inženjeringa CRISPR.

Muškarac u SAD umro od kuge

Jedna osoba iz Novog Meksika je preminula od kuge, što je prvi slučaj smrti od ove bolesti u toj američkoj saveznoj državi od 2020. godine, prenosi danas Radio slobodna Evropa (RSE).