Menu 021

Ovo su znaci da vaše telo traži određene vitamine

Prerađena hrana sa malo hranljivih materija, brzinsko kuvanje ili konzumacija gotove hrane je drastično smanjila unos vitamina u organizam. Obično ljudi saznaju za nedostatak nekog vitamina ili minerala u telu kad je situacija već dramatična, a simptomi su i više nego vidljivi.
Život 23.04.2017. | 13:42
Ovo su znaci da vaše telo traži određene vitamine
Foto: Pixabay

Donosimo listu vitamina, njihove karakteristike i način na koji utiču na zdravlje, zatim prve simptome, kao i hranu koja će povećati potrebne vrednosti. Bitno je napomenuti da niko ne može sam sebi da postavi dijagnozu. U slučaju da osoba primeti neki od simptoma, savetuje se da ide kod doktora na detaljne pretrage.

B12

Igra važnu ulogu u proizvodnji DNA te da pomaže i stvaranje novih neurotransmitera u mozgu. Najčešći simptomi nedostatka vitamina B12 uključuju: obamrlost u rukama, stopalima i/ili nogama, poteškoće s hodanjem i ravnotežom, anemija, umor, slabost, oticanje jezika, gubitak pamćenja, paranoja i halucinacije. Doktori objašnjavaju da je u porastu nedostatak vitamina B12 jer sve više ljudi postaju vegani. B12 se uglavnom nalazi u mesu pa se ljudima s nedostatkom ovog vitamina preporučuje da uvedu u ishranu više mesa - pogotovo pernatih životinja, ribe i mlečnih proizvoda.

Magnezijum

Pomaže u čišćenju tela od toksina i sprečava migrenu i pojavu kardiovaskularnih bolesti. Određena istraživanja pokazuju da čak može smanjiti rizik od razvoja dijabetesa za one koji su visoko rizični. Uprkos neverovatnim prednosti za telo, 80 posto ljudi ima manjak magnezijuma u organizmu. Simptomi nedostatka magnezijuma su: smanjenje apetita, mučnina i povraćanje, umor i slabost. Veliki nedostatak može uzrokovati ukočenost, grčenje mišića, konvulzije, abnormalan srčani ritam, promene u ličnosti i nizak nivo kalijuma ili kalcijuma. Da bi dobili potreban magnezijum, ljudi ne moraju posezati za raznim dodacima za prehranu. Bolje je konzumirati tamno zeleno lisnato povrće kao što su spanać ili blitva. Neke vrste pasulja, oraha i semenki - poput bundeve, suncokreta i susama - takođe su veliki izvor magnezijuma, kao i avokado.

Vitamin D

Najbolji izvor vitamina D je sunce, pa nije loše iskoristiti priliku preko leta i malo se osunčati (naravno, namazani kremama sa zaštitnim faktorom), ali prednosti ovog vitamina su mnogo ozbiljnije od lepog preplanulog tena. Vitamin D je ključan za zdravlje kostiju, a nedostatak može uzrokovati osteoporozu. Simptomi nedostatka vitamina D uključuju: umor i bolove u mišićima ili slabost, a kod pedesetogodišnjaka i starijih simptomi su i gojaznost, depresija, znojenje glave i slab imunitet. Da biste dobili vitamin D, potrebno je osunčati se toliko da koža bude za nijansu tamnija. Više od toga je štetno za telo i neće uticati na proizvodnju više vitamina D. Ishranom se može povećati količina vitamina D ako konzumirate: više masne ribe, a mleko s dodatkom vitamina D i jogurt jedete svaki dan.

Gvožđe

Veoma je važno za zdravlje, jer pomaže telu da proizvede crvena krvna zrnca. Kad je nivo gvožđa suviše nizak, krv u telu ne može da prenosi dovoljno kiseonika, što može da izazove ozbiljne probleme. Simptomi niskog gvožđa uključuju: umor, bledu kožu i tanku, retku kosu. Namirnice koje sadrže velike količine gvožđa su: govedina, školjke, spanać, sočivo, pasulj i leblebija.

Kalcijum

Najbolji i najveći izvor kalcijuma je u mleku! Kalcijum je ključan za zdravlje kostiju. Ali on takođe kontroliše i funkcije mišića i nerava. Uobičajeni simptomi nedostatka kalcijuma su: umor, grčevi u mišićima, nenormalan srčani ritam i slab apetit. Kalcijum možete da se nadoknadi komzumacijom sirovih celovitih namirnica koje maksimalno povećavaju prirodne minerale, kao što su lisnato povrće. Jogurt, agrumi, rogač i pšenična trava takođe su veliki izvor kalcijuma. Kod kalcijuma je veoma bitno savetovati se s doktorom jer je njegov nivo usko vezan za vitamin D, K2 i magnezijum, a previše kalcijuma može povećati rizik od srčanog ili moždanog udara.

Vitamin E

Neophodan je za zdravo funkcionisanje mozga, štiti od starenja i održava normalan nivo holesterola. Manjak vitamina E se može prepoznati po ovim simptomima: slabost mišića, gubitak mišićne mase, abnormalni pokreti očiju, smetnje vida i nestabilan hod. Najbolji izvor vitamina E su: orašasti plodovi, poput lešnika, badema, oraha, i pekan oraha, zatim semenke, maslinovo ulje, mahunarke i zeleno povrće.

Folna kiselina

Uzimanje dodatka folne kiseline ginekolozi obično preporučuju trudnicama jer ona drži pod kontrolom crvene krvne ćelije, a smanjenje folne kiseline može uzrokovati oštećenje neuralne cevi kod nerođene dece. Simptomi nedostatka folne kiseline su: umor, pojava sedih, čirevi u ustima, i oticanje jezika. Kroz ishranu folnu kiselinu možete nadoknaditi konzumacijom: tvrdih žitarica, pasuljem, sočivom, spanaćem, blitvom, raštikom i narandžama.

Autor: Dnevnik
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Čaj od maka
    24.04.2017 09:00
    Горд човек никада не може да буде ни миран ни срећан. Горди човек се налази у конфликту са целим светом који га окружује, јер сматра да је управо он центар света, а пошто је немогуће да натера друге да верују у то, он се изнутра осећа увређеним и погођеним. Надмен човек не може имати ни мира ни спокоја. Он је стално нерасположен, стално је раздражен, никад није задовољан.
    Горд човек није у стању да поштује другог човека, јер је гордост лажна свест о свом умишљеном превасходству. Горд човек у дубини душе сматра да сви остали могу да буду само његови робови и да врше његову вољу. Горди људи су увек насилни према другима. Ово насиље може да се испољава у различитим облицима и различитим размерама.
  • Veganka
    23.04.2017 23:50
    "B12

    Igra važnu ulogu u proizvodnji DNA te da pomaže i stvaranje novih neurotransmitera u mozgu. Najčešći simptomi nedostatka vitamina B12 uključuju: obamrlost u rukama, stopalima i/ili nogama, poteškoće s hodanjem i ravnotežom, anemija, umor, slabost, oticanje jezika, gubitak pamćenja, paranoja i halucinacije. Doktori objašnjavaju da je u porastu nedostatak vitamina B12 jer sve više ljudi postaju vegani. B12 se uglavnom nalazi u mesu pa se ljudima s nedostatkom ovog vitamina preporučuje da uvedu u ishranu više mesa - pogotovo pernatih životinja, ribe i mlečnih proizvoda."


    Doktori koje industrija mesa, mleka i jaja drzi u zadjem dzepu, pa ih po potrebi koristi za pisanje ovakvih propagandnih budalastina za debele pare. Korumpirani, svirepi olos koji je pogazio i Hipokratovu zakletvu i profesioonalnu etiku.
    Cekaju vas na onkologiji i kardiologiji, gde garantovano zavrsavate hraneci se po njihovim savetima. Posle vas proslede njihovim kolegama pogrebnicima nakon sto su vama i vasima izmuzli i zadnji dinar na lecenje bolesti koju ste dobili slusajuci njihove savete.

    Videste li nekad gorilu sa navedenim simptomima?
    Imate li mozak ili gutate servirano bez razmisljanja?
    Jeste li culi za narod Hunza, znate li cime se hrane?
    http://www.b92.net/putovanja/vesti.php?yyyy=2015&mm=08&dd=17&nav_id=1028206

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest