Poslovni saveti od pre 20 godina, a koji važe i danas

Čak i 20 godina kasnije neki poslovni saveti zlata vrede.
Poslovni saveti od pre  20 godina, a koji važe i danas
Foto: Pixabay
Mashable donosi dobre stare savete koji vrede i danas. Možda vam se neki od njih ne čini aktualnim, ali verujte da nije tako. Samo dobro čitajte "između redova":
 
1) Vrata se otvaraju zavisno od toga koga poznajete 
 
Kasnih devedesetih možda smo govorili doslovno o vratima, ali u modernom virtuelnom svetu princip je ostao isti. Kada se prijavljujete na oglas za posao ili razmišljate o tome s kojim ljudima želite da se povežete, zajednički poznanici ili saradnici mogu da odigraju veliku ulogu. 
 
Iako putem društvenih mreža možemo da kreiramo velike grupe kontakata, još uvek će prednost da imaju kontakti koje ste stvorili uživo. 
 
2) Dobro je imati kontakte, ali važno je i da ih održite 
 
Upoznati neku osobu je gubitak vremena ako ne planirate da uložite dodatni trud kako biste tu osobu s vremena na vreme podsetili na to da ste se upoznali ili joj dali uvid u svoj razvoj karijere održavanjem kontakta. Podignite slušalicu s vremena na vreme, javite se bivšim kolegama i čestitajte praznike poslovnim partnerima. Mali gestovi jednog dana mogu biti od velike važnosti. 
 
3) Pokušajte da se prilagodite u novoj situaciji 
 
Korporativna kultura nekad se vodila pravilom "jedna veličina pristaje svima". Ukoliko ste imali priliku da radite bilo koji kancelarijski posao bilo gde, od vas se očekivalo da se ponašate profesionalno, da poštujete hijerarhiju i radite ono što vam se kaže, bez previše negodovanja. Individualne organizacione kulture danas su možda nešto drugačije, ali potreba da se testira 'možete li da se uklopite u postojeći tim' uvek će postojati. 
 
4) Obucite se za posao koji želite da radite 
 
Kao i poslovna kultura, poslovno oblačenje nekada je slalo vrlo jasnu poruku. Tokom 90-ih, kao junior ste mogli biti obučeni poslovno ležerno, na primer, u polo majicu i pantalone ili suknju i lepu bluzu. Do trenutka kada ste dogurali do seniorske pozicije, savetovali su vas da potražite odelo, pristojne cipele i modne dodatke. Na osnovu vašeg izgleda nadređeni su dobili jasnu poruku da imate ambiciju da napredujete. A to pravilo važi i danas - bez obzira što vaš šef danas možda nosi farmerke i jednostavnu crnu majicu. 
 
5) Budite skromni i voljni da učite kroz svaki zadatak 
 
Tokom 90-ih, ako vam je šef tražio da mu donesete kafu i 10 kopija ugovora, učinili ste to s osmehom. Shvatali ste da ste plaćeni za posao koji vam daje direktan uvid u ponašanje nadređenih, kontakt sa njima i učenje od njih. Danas, oni s malo iskustva mogu doći u iskušenje i da odbiju nešto što smatraju 'beskorisnim poslom', ali to ne znači da je odbijanje dobra ideja. Ljudska priroda nije se previše promenila: skromnost će uvek biti na ceni. 
 
6) Uspeh ne zavisi od truda, već od vidljivosti i vrednosti 
 
Na početku karijere ljudi se jako trude i beskrajne radne sate ulažu u zadatke koje niko ne vidi. Teško da ćete da napredujete ako se ne pobrinete da menadžeri budu svesni vašeg doprinosa i njegovog uticaja. Današnje stavljanje timova u fokuse i produktivnost znače da je stvaranje vidljive dodate vrednosti važnije nego ikad. 
 
7) Loše ponašanje utiče na vaš ugled 
 
Izgubiti živce na poslu nikada nije bilo poželjno, čak ni danas, uprkos nešto ležernijim pravilima i prijateljskoj radnoj atmosferi na poslu. Upravo suprotno, danas su rizici i veći jer vaš ispad neće biti samo nešto što se prepričava među kolegama ili kruži kao urbana legenda među novim radnicima, već je velika verovatnoća da ćete završiti na nekoj društvenoj mreži. Iste sekunde. 
 
8) Iskoristite sve blagodati edukacija koju vam poslodavac plaća 
 
Koncept 'zaposleni se moraju usavršavati kako bi ostali konkurentni' postoji već nekoliko decenija, a poslednjih godina 20. veka firme nistu štedele na tome. Danas, mogućnosti su još veće, posebno zahvaljujući (besplatnim) online edukacijama. Iako kompanije još uvek ulažu novac u edukaciju zaposlenih, pitanje je vremena kada će odgovornost dodatnog učenja i usavršavanja biti u potpunosti na samim radnicima. 
 
9) Ako želite da sačuvate tajnu, nemojte nikome da je otkrijete 
 
Tračanje na poslu postoji oduvek, a 1996. glavna briga bila je: šta ako kolegi poverite trač, a to dođe do pogrešne osobe. Danas je ovo posebno rizično jer će, zahvaljujući svim sredstvima komunikacije i društvenim mrežama, vaša tajna garantovano biti otkrivena ili doći do pogrešne osobe. 
 
10) Poštovanje tuđeg vremena je bitno 
 
Poslovna kultura 90-ih nije poznavala kašnjenje i remećenje tuđeg rasporeda. Mislili smo da su ljudi tada zaposleni, ali danas je ta zaposlenost otišla korak dalje. S obzirom na opterećene rasporede modernog doba, kašnjenje nije samo nepristojno, već možete nepovratno izgubiti priliku za sklapanje dobrog posla.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Ruski sud zaplenio imovinu tri banke

Ruski sud naredio je da imovina, računi, nekretnine i akcije Dojče banke i Komercbanke budu zaplenjene u Rusiji, kao deo tužbe protiv nemačkih banaka, navodi se u sudskim dokumentima.

"Esprit" bankrotirao u Nemačkoj

Poznati trgovački lanac Esprit podneo je zahtev za bankrot na sudu u Diseldorfu, javlja časopis TextilWirtschaft, prenosi Slobodna Dalmacija.

Povećane devizne rezerve Srbije

Bruto devizne rezerve zemlje su na kraju aprila iznosile 25,1 milijardu evra, što je najviši nivo krajem meseca od 2000. godine, od kada se prate podaci na taj način.