Nešto "ubija" galaksije u našem komšiluku

Naučnici su ispitivali 11.000 galaksija u našem "komšiluku" i otkrili da se gasovi u ovoj oblasti, "krvotok" formiranja novih zvezda, iz nekog razloga gube.
U istraživanju, objavljenom 17. januara, naučnici zaključuju da gasove "gutaju" veliki "oblaci" tamne materije koji okružuju ove galaksije. Studija objavljena u stručnom časopisu "Monthly Notices of the Royal Astronomical Society" zasnovana je na podacima dobijenim iz Međunarodnog centra za radio-astronomska istraživanja (ICRAR) u Australiji.

Kad se u galaksijama ne nalazi dovoljno gasa, one ne mogu da stvaraju nove zvezde.

"Gasovi diktiraju život galaksije, jer se postojeće zvezde hlade i stare. Ako uklonite glavno gorivo za stvaranje novih zvezda, vi ubijate galaksiju i pretvarate je u mrtav objekat", kaže astronom Tobi Braun, vođa ove studije.

On je uporedio ovaj brzi proces sa još jednim načinom na koji izumiru galaksije, a koji je poznat kao gušenje.

"Do gušenja dolazi kada se gasovi potroše na formiranje novih zvezda i to pre nego što uspeju da se nadoknade. Tako galaksija sama sebe lišava novog života", kaže Braun dodajući da je razlika u tome što je ovo sporiji proces.
  • M

24.01.2017 15:19
    Šta se sve dešava u svemiru, a mi smo porobljeni od strane kompletnih idiota, bez vizije, snova, ičega.
  • Fantastična

24.01.2017 15:11
    Da nije ministar zdravlja?

VIDEO: Epl se izvinio zbog kontroverzne reklame

Američka tehnološka korporacija Epl izvinila se zbog reklamnog video snimka za novi tablet "ajped pro" (iPad Pro) sa čipom M4, nakon što se suočila sa oštrim kritikama na društvenim mrežama.