Šta donose stroži tehnički pregledi vozila

Ako poslanici Skupštine u javnoj raspravi usvoje Predlog zakona o bezbednosti saobraćaja, tehnički pregledi za vlasnike automobila starijih od 15 godina od radiće se dva puta godišnje.
Šta donose stroži tehnički pregledi vozila
Foto: Pixabay
Takođe, prvi put vozila bi se fotografisala na liniji tehničkog pregleda, a biće merena i emisija izduvnih gasova. To bi ukinulo dosadašnju praksu da agencije bez odvoženja automobila na tehnički pregled mogu da produže registraciju, piše RTS.
 
U Srbiji postoje propisani normativi za zagađenje, ali na tehničkim pregledima nije praksa da se koristi sonda prilikom pregleda auspuha. Mnogi vozači su skinuli katalizator na nagovor majstora kako bi uštedeli gorivo. Ubuduće, ako ne budu imali katalizator neće moći da registruju vozilo.
 
Od Nove godine, neće moći da se registruje vozilo koje ima plin, a da nije upisano u saobraćajnu dozvolu. Biće zabranjena i vožnja automobila kome je vidno oštećena šoferšajbna. Gume moraju da imaju propisnu šaru, a neće se tolerisati ni nekompletan pribor i prva pomoć.
 
Koliko automobila stvarno bude pregledano na tehničkom pregledu, a koliko prođe bez provere teško je reći, ali stručnjaci kažu da oko 30 odsto vozila ne stigne do linije tehničkog pregleda.
 
"Uvođenje video-nadzora na tehnički pregled je veoma bitno, da se već jednom reši misterija da li je vozilo uopšte bilo na tehničkom pregledu i da li je on napravljen po propisu", rekao je Boris Borović iz jedne firme za tehnički pregled.
 
Takođe se upozorava da se moraju zaoštriti uslovi tehničkog pregleda jer dva puta godišnje na besplatnim i dobrovoljnim proverama ispravnosti vozila, koje organizuje Auto-moto savez Srbije, preko 45 odsto vozila bude neispravno.
 
"Onda će rezultati biti realni, odnosno biće smanjen broj manipulacija. Takva varijanta je uvedena samo u tom cilju, jer u protivnom, da verujemo tehničkom pregledu, ne bi nam bila potrebna takva provera", rekao je prof. Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
 
Dva puta na tehnički pregled za vozila starija od 15 godina znači i dva puta po 1.500 dinara. Ako se utvrdi neka nepravilnost, popravke će doneti naknadne troškove, što je zanemarivo u poređenju sa rizikom koji donosi neispravno vozilo.
 
"Suočeni smo sa raznim problemima danas tako da je velika verovatnoća da su takva vozila tehnički više neispravna nego novija vozila", kaže prof. Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.
 
Još neke od novina su da svaka naknadna prepravka ili preinačenje namene vozila, na primer iz teretnog u putničko i obrnuto, moraće da ima određeni atest i foto prikaz.
 
Tehnički pregled često plate osiguravajuće kuće uz polisu obaveznog osiguranja. Mnogi za tu uslugu ne izdaju fiskalni račun, zbog čega država ostaje bez miliona dinara godišnje.
  • Milos

    18.02.2018 17:40
    Tehnicki pregled
    Mlacenje prazne slame...80%vozila je bez katalizatora,dpf filtera itd to na osnovu aparata nece moci da se proveri a ni na osnovu slikanja...Novinari ko novinari ...u svedskoj se vozilo registruje bez katalizatora...
  • Tamo neki

    17.01.2018 19:20
    Bg
    Pa hajde, ako vam toliko smeta sto vozimo kola stara i po 20-25 godina, sto vam smeta sto imaju “lose” izduvne gasove, de dajte mi normalnu platu, da mogu da zaradim za auto koji je star 5-6 godina, dajte ljudima nacin i sredstva da to promene, ne samo da nas bijete po dzepu...lopovska drzava nema sta, dzaba se i prepirati sa njima....lepo je bilo dosad crvenu jednu pod ruku na tehnickom da prodje i cao-zdravo, srecni oni-srecan ja!
  • majstor

    24.12.2017 19:55
    fiju
    zato i jesi ne bezbedan jer drugi nemogu da vide od tebe ili ti kroz tebe dali neko nailazi ili ne, volite da mafijate sa tim staklima pa to je...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija