Novi način obračuna obaveznog osiguranja od 1. septembra poskupljuje polisu rizičnim vozačima. Nagrađuju se vozači koji nemaju učinjenu štetu, a skupljom registracijom kažnjavaju se nesavesni.
Novi način obračuna obaveznog osiguranja od 1. septembra poskupljuje polisu rizičnim vozačima. Nagrađuju se vozači koji nemaju učinjenu štetu, a skupljom registracijom kažnjavaju se nesavesni.
Od ukupno 1,8 miliona vozača, koliko ih ima u Srbiji, oko 70.000 uskoro će plaćati skuplje obavezno osiguranje vozila prilikom registracije. Naime, od 1. septembra počinje da se primenjuje novi način obračuna premije osiguranja motornih vozila od odgovornosti za štetu pričinjenu trećim licima. Tako će oni koji imaju učinjenu štetu između dve registracije, ovu premiju, po novom, plaćati čak 50 odsto više, pišu "Novosti".
Takozvani bonus-malus sistem podrazumeva da pažljivi vozači plaćaju nižu premiju osiguranja, dok oni rizični, sa jednom učinjenom štetom između dve registracije, moraju da plate 50 odsto skuplju polisu. U slučaju da učine tri štete u jednoj godini platiće čak 2,5 puta veću cenu.
Prosečna premija osiguranja od autoodgovornosti lane je bila oko 8.300 dinara. Tako će dobri vozači prve godine bez učinjene štete, polisu platiti pet odsto manje, odnosno 7.885 dinara. Naredne godine bez učinjene štete cena se umanjuje za još pet odsto, što je sada 7.491 dinar, i nakon treće godine bez štete na ime obaveznog osiguranja plaća se 7.117 dinara. To je, ujedno, i maksimalni bonus.
Rizičnim vozačima, pak, obračunava se malus, odnosno kazna. Tako će vozač koji ima učinjenu štetu, platiti na ime premije 50 odsto veću cenu, odnosno 12.450 dinara. Međutim, ako u toku te iste godine napravi dve štete, platiće 17.430 dinara, dok će onaj sa tri štete morati da izdvoji celih 20.750 dinara.
Vraćanje "unazad" nije baš tako jednostavno, i ide daleko sporije. Da bi se vozač koji je došao do ovde izračunatih maksimalnih 20.750 dinara, vratio na cenu polise od 8.300, treba da protekne tačno osam godina i to bez ijedne jedine učinjene štete. U Narodnoj banci Srbije, koja nadzire rad osiguravajućih kuća, ističu da je smisao tog zakonom utvrđenog sistema, da preventivno deluje na smanjenje šteta, pošto se cena osiguranja utvrđuje prema rizičnosti vozača.
Važan preduslov dobrog funkcionisanja novog bonus-malus sistema obračuna premije obaveznog osiguranja je formiranje jedinstvene i pouzdane baze podataka, kako bi se sistem primenjivao na sve osiguranike, pod jednakim uslovima.
Pri obračunu malusa uopšte nije bitno koliko je novčano "teška" učinjena šteta. Zakonodavac po ovom pitanju ne pravi razliku između slomljenog fara prilikom parkiranja i težeg saobraćajnog prekršaja. Broji se svaka učinjena šteta. Bonus ili malus računa se po vlasniku vozila, odnosno po broju šasije. Tako će, bez obzira na to ko je vozio automobil kada je učinjena šteta, skuplju polisu obaveznog osiguranja od autoodgovornosti platiti vlasnik automobila prilikom registracije.
Ne verujem da će se ovim komentarima bilo šta ispraviti, ali... Prvo su osnovali "udruženje" osiguravača(čitaj monopol), što bi ova je*ena kvazi država morala strogo da zabranjuje. Onda su osmislili sistem, u saradnji sa "državom" gde daju simbolične popuste a drastična dugogodišnja povećanja. Međutim i dalje će kukati kako su cene osiguranja najmanje u evropi i mahati "statistikom našom dikom" i upoređivati tzv. osnovnu cenu sa okruženjem. To što samo desetak posto osiguranika plaća osnovnu cenu a ostali daleko više, to je nevažno. Na njihovoj strani su i vlast i statistika, ali i ovi prenosioci vesti tzv. novinari.
Takodje ne treba ubacivati u bazu podataka one koji su imali udes a nisu krivi, vec samo one za koje se presudi da si krivi, to je veoma bitno. Sledece sto nije precizirano je da li se prati retroaktivno, sto ne bi bilo dobro. Trece, mislim da je nepravedno prema savesnim vozacima da bonus bude toliko drasticno procentualno manji od malusa, ovo se svodi na daleko vecu zaradu osiguravajucih kompanija. Dakle ok, neka bude veci malus za ODGOVORNE za udes, ali neka proporcionalno, ili barem priblizno za toliko bude veci i bonus kako se cela razlika ne bi prenela iskljucivo na profit osig. kom. vec i na savesne vozace. Pozdrav
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
"Beogradski dani porodice" će biti sve jači i snažniji i treba da budu nešto po čemu će Beograd biti prepoznatljiv, izjavio je predsednik Privremenog organa Aleksandar Šapić.
Vest da je Vlada Srbije odobrila ugovor sa Džaredom Kušnerom, zetom Donalda Trampa, za izgradnju luksuznog hotela na mestu nekadašnje zgrade Generalštaba u Beogradu beleže i svetski mediji.
Prema informacijama iz Uprave granične policije, putnička vozila čekaju na izlazima iz zemlje na dva prelaza, pola sata na Gradini i 35 minuta na prelazu Preševo.
Sinu kuršumlijskog opozicionara je iz lokalnog fudbalskog kluba u kojem je igrao poručeno da moraju da ga izbace da bi opština nastavila da ih finansira.
Poslanica SSP Tatjana Pašić kaže da je 2022. u Skupštini Srbije postavila pitanje ko je i kada ukinuo zabranu da vozovi sa opasnim materijama prolaze Vračarskim tunelom ispod centra Beograda.
Do koškanja između aktivista Demokratske omladine Beograda s jedne strane i direktora PIO fonda Relje Ognjenovića i njegovog saradnika Marka Todosića s druge strane, došlo je na Banjici.
Burno diplomatsko proleće u Srbiji. Poseta predsednika Kine, borba protiv rezolucije o Srebrenici, poseta Olene Zelenske i ministra spoljnih poslova Ukrajine, kampanja protiv Kosova u Savetu Evrope.
Misija za posmatranje izbora Kancelarije za demokratske institucije i ljudska prava OEBS-a (ODIHR) ocenila je da će se lokalni izbori 2. juna održati u kontekstu nastavljene dominacije vlasti.
Ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da nema životno ugroženih u jučerašnjem sudaru vozova, u tunelu između Vukovog spomenika i Pančevačkog mosta.
Udruženja građanki FemPlatz iz Pančeva, pozvalo je danas vlast da uspostavi nezavisno telo za praćenje femicida kao jedan od prvih institucinalnih koraka u zaštiti žena od rodno zasnovanog nasilja.
Predsednik Narodne stranke i kandidat za gradonačelnika Beograda koalicije "Narodna lista - ključ za pobedu" Vladimir Gajić izjavio je da će posle izbora 2. juna zahtevati da bude gradonačelnik.
Koalicija "Biramo Beograd" saopštila je povodom sudara teretnog i putničkog voza u tunelu Vukov spomenik - Pančevački most, "da je bilo samo pitanje trenutka kada će se ovakav incident desiti".
Ministarstvo građevinarstva navelo je da je u ime Vlade Srbije potpisan ugovor o revitalizaciji kompleksa bivšeg Generalštaba i Ministarstva odbrane (nekada Saveznog sekretarijata za narodnu odbranu).
Koalicija "Biramo Zemun" saopštila je da joj je otkazan prostor za tribinu "Brankov dan", koja je za sinoć bila planirana i unapred zakazana u opštinskoj sali u Kosovskoj 9 u Zemunu.
Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je, po dolasku na mesto sudara vozova u tunelu Vukov spomenik - Pančevački most, da je najvažnije da nema poginulih.
Komentari 9
Mito Primam
goran NS
OSIGURANJA = LOPOVI
Ja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar