Skuplje osiguranje za rizične vozače

Novi način obračuna obaveznog osiguranja od 1. septembra poskupljuje polisu rizičnim vozačima. Nagrađuju se vozači koji nemaju učinjenu štetu, a skupljom registracijom kažnjavaju se nesavesni.
Novi način obračuna obaveznog osiguranja od 1. septembra poskupljuje polisu rizičnim vozačima. Nagrađuju se vozači koji nemaju učinjenu štetu, a skupljom registracijom kažnjavaju se nesavesni.

Od ukupno 1,8 miliona vozača, koliko ih ima u Srbiji, oko 70.000 uskoro će plaćati skuplje obavezno osiguranje vozila prilikom registracije. Naime, od 1. septembra počinje da se primenjuje novi način obračuna premije osiguranja motornih vozila od odgovornosti za štetu pričinjenu trećim licima. Tako će oni koji imaju učinjenu štetu između dve registracije, ovu premiju, po novom, plaćati čak 50 odsto više, pišu "Novosti".

Takozvani bonus-malus sistem podrazumeva da pažljivi vozači plaćaju nižu premiju osiguranja, dok oni rizični, sa jednom učinjenom štetom između dve registracije, moraju da plate 50 odsto skuplju polisu. U slučaju da učine tri štete u jednoj godini platiće čak 2,5 puta veću cenu.

Prosečna premija osiguranja od autoodgovornosti lane je bila oko 8.300 dinara. Tako će dobri vozači prve godine bez učinjene štete, polisu platiti pet odsto manje, odnosno 7.885 dinara. Naredne godine bez učinjene štete cena se umanjuje za još pet odsto, što je sada 7.491 dinar, i nakon treće godine bez štete na ime obaveznog osiguranja plaća se 7.117 dinara. To je, ujedno, i maksimalni bonus.

Rizičnim vozačima, pak, obračunava se malus, odnosno kazna. Tako će vozač koji ima učinjenu štetu, platiti na ime premije 50 odsto veću cenu, odnosno 12.450 dinara. Međutim, ako u toku te iste godine napravi dve štete, platiće 17.430 dinara, dok će onaj sa tri štete morati da izdvoji celih 20.750 dinara.

Vraćanje "unazad" nije baš tako jednostavno, i ide daleko sporije. Da bi se vozač koji je došao do ovde izračunatih maksimalnih 20.750 dinara, vratio na cenu polise od 8.300, treba da protekne tačno osam godina i to bez ijedne jedine učinjene štete. U Narodnoj banci Srbije, koja nadzire rad osiguravajućih kuća, ističu da je smisao tog zakonom utvrđenog sistema, da preventivno deluje na smanjenje šteta, pošto se cena osiguranja utvrđuje prema rizičnosti vozača.

Važan preduslov dobrog funkcionisanja novog bonus-malus sistema obračuna premije obaveznog osiguranja je formiranje jedinstvene i pouzdane baze podataka, kako bi se sistem primenjivao na sve osiguranike, pod jednakim uslovima.

Pri obračunu malusa uopšte nije bitno koliko je novčano "teška" učinjena šteta. Zakonodavac po ovom pitanju ne pravi razliku između slomljenog fara prilikom parkiranja i težeg saobraćajnog prekršaja. Broji se svaka učinjena šteta. Bonus ili malus računa se po vlasniku vozila, odnosno po broju šasije. Tako će, bez obzira na to ko je vozio automobil kada je učinjena šteta, skuplju polisu obaveznog osiguranja od autoodgovornosti platiti vlasnik automobila prilikom registracije.
  • Mito Primam

    21.08.2011 14:58
    Za nauk
    Ne verujem da će se ovim komentarima bilo šta ispraviti, ali... Prvo su osnovali "udruženje" osiguravača(čitaj monopol), što bi ova je*ena kvazi država morala strogo da zabranjuje. Onda su osmislili sistem, u saradnji sa "državom" gde daju simbolične popuste a drastična dugogodišnja povećanja. Međutim i dalje će kukati kako su cene osiguranja najmanje u evropi i mahati "statistikom našom dikom" i upoređivati tzv. osnovnu cenu sa okruženjem. To što samo desetak posto osiguranika plaća osnovnu cenu a ostali daleko više, to je nevažno. Na njihovoj strani su i vlast i statistika, ali i ovi prenosioci vesti tzv. novinari.
  • goran NS

    21.08.2011 13:58
    prevaranti
    smanjivace osiguranje po 5% savesnim, a nesavesnim - rizičnim povećati odmah za 50%
    OSIGURANJA = LOPOVI
  • Ja

    21.08.2011 13:18
    Takodje ne treba ubacivati u bazu podataka one koji su imali udes a nisu krivi, vec samo one za koje se presudi da si krivi, to je veoma bitno. Sledece sto nije precizirano je da li se prati retroaktivno, sto ne bi bilo dobro. Trece, mislim da je nepravedno prema savesnim vozacima da bonus bude toliko drasticno procentualno manji od malusa, ovo se svodi na daleko vecu zaradu osiguravajucih kompanija. Dakle ok, neka bude veci malus za ODGOVORNE za udes, ali neka proporcionalno, ili barem priblizno za toliko bude veci i bonus kako se cela razlika ne bi prenela iskljucivo na profit osig. kom. vec i na savesne vozace. Pozdrav

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Kamioni čekaju pet sati na Batrovcima

Prema informacijama iz Uprave granične policije, putnička vozila čekaju na izlazima iz zemlje na dva prelaza, pola sata na Gradini i 35 minuta na prelazu Preševo.