Mladi uglavnom uče samo zbog diplome

Objedinjavanje resora nauke i visokog školstva, osamostaljivanje istraživačkih institucija, stvaranje motivacije za učenje, a pre svega veća odgovornost, neki su od prioriteta novog ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srđana Verbića.
Objedinjavanje resora nauke i visokog školstva, osamostaljivanje istraživačkih institucija, stvaranje motivacije za učenje, a pre svega veća odgovornost, neki su od prioriteta novog ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srđana Verbića.

On ističe da ključne probleme u prosveti treba rešavati međuresorno, kroz promene u čitavom društvu.

"Najveći problem prosvete ne leži u samoj prosveti, nego u dešavanjima u čitavom društvu", rekao je Verbić, ocenivši da zbog relativno lošeg obrazovnog sistema, između ostalog, imamo slabije tržište radne snage.

Ukazujući na vezu obrazovanja i zapošljavanja, Verbić podseća da zemlje koje imaju jako tržište rada nužno "proizvode" bolje obrazovanje, stvaraju bolje uslove za obrazovanje.

"Mi, nažalost, nemamo tržište rada, koje bi primilo ljude sa završenom školom i odmah ih uposlilo", navodi novi ministar prosvete i ističe da je u takvom okruženju smanjena i motivacija bilo koga da uči. "Mladi čovek ne vidi šta će sa tim znanjem kada izađe iz škole", rekao je on, ocenivši da se obrazovanje kod nas najčešće svodi na to da se dobije diploma, svedočanstvo, koje vrlo malo znači u realnom, surovom svetu zapošljavanja i velike konkurencije.

"Osim ako se neko upošljava u administraciji, tada je dovoljna samo diploma", rekao je Verbić i ukazao na Kinu kao dobar primer povezivanja obrazovanja i sveta rada, gde postoji velika potražnja za radnom snagom svih profila.

Tamo je, kako kaže, broj studenata porastao nekoliko puta poslednjih godina, a nekada su samo retki, privilegovani studirali. Danas, međutim, u Kini svi hoće da studiraju, ali ne zbog diplome, nego da nauče nešto da budu konkurentni na tržištu radne snage, rekao je Verbić i istakao da ka tome i naša zemlja mora da ide.

Međutim, naši učenici i studenti, uglavnom, uče zbog diplome, navodi novi ministar prosvete, smatrajući da motivacija za učenje ne može da se promeni unutar samog obrazovnog sistema, već zajedno sa ostalim promenama i dešavanjima u društvu.

Zato je, kako najavljuje Verbić, u planu bliža interministarska saradnja, bolja koordinacija među resorima, na kojoj radi potpredsednica vlade Kori Udovički. "Međutim, ovoj vladi tek predstoji pronalaženje ključnih problema, na kojima treba sarađivati", rekao je Verbić i istakao da je u prosveti ključna reč - odgovornost.

Ali, kako kaže, kada se priča o odgovornosti u obrazovanju, obično se misli na odgovornost nastavnika, direktora škola, a zapravo treba da se odnosi na sve nas. "Odgovornost nas kao roditelja, šta kažemo detetu pre nego što ode u školu, odgovornost medija za ono što pišu o obrazovanju, odgovornost poslodavaca i njihova interakcija sa obrazovnim sistemom, svi mi moramo da imamo malo drugačiju odgovornost za to što radimo", rekao je on.

Verbić je među prioritetima najavio i rad na većem osamostaljvanju istraživačkih instituta. Treba ih, kako je rekao, osposobiti da ostvaruju dobit, osnivanjem malih "start ap" (start up) kompanija i kroz komercijalne projekte. "Ka tome moramo da idemo", rekao je ministar prosvete i najavio drugačiju preraspodelu poslova u Ministarstvu prosvete, drugačiji tim saradnika, međutim, kako navodi, to u ovom trenutku nije prioritet.

U ovom resoru ima dosta tekućih stvari koje radi aktuelni tim i svakako nije prioritet da se sada menjaju saradnici, nego da se odrade započeti poslovi, rekao je on i kao novinu najavio objedinjavanje resora nauke i visokog školstva. "U svakom slučaju, obrazovanje svima nama mora da bude na prvom mestu, kako bismo, ako ne sada, bar za buduće naraštaje obezbedili najbolje moguće uslove u kojima će moći da rade", rekao je novi ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

  • Jagoda

    08.05.2014 09:12
    Deca
    Deca će veoma brzo dobiti motiv za učenje jer je jasno po samom stsrtu u radu nove vlade, da možemo očekivati ozbiljne investicije i više radnih mesta za sve profile radnika.
  • Nikola-Tesla

    05.05.2014 22:46
    Realno
    Pored svega što je naveo ministar, treba napomenuti i nedostatak praktične opravdanosti školovanja gledano iz ugla učenika. Naime, godinama su u Srbiji uspevali tajkuni i kvazi političari sa 3 razreda škole, dok su školovani ostajali bez posla. Zahvaljujući pre svega borbi protiv korupcije u poslednje dve godine, postajemo normalno društvo - hvala premijeru na odanosti, poštenju i trudu! U svim sferama delovanja ova Vlada dokazuje da su deca na prvom mestu što dugo vremena u Srbiji nije bio slučaj...
  • Budimir

    05.05.2014 12:10
    Bukvalno se pišu seminarski, uči noć pred ispit, ili negde ni toliko... i eto nas koliko hoćeš sa diplomama...sve stručnjaci! Treba promeniti svest kod ljudi...a to je teško! Učiti da bi znao, a ne da bi položio!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija