Predstava sa pravim seksom na ovogodišnjem Bitefu

Na ovogodišnjem Bitefu biće izvedena i predstava "Grobnica za Borisa Davidoviča", u kojoj, prema reditelju, glumci zaista imaju seks.
Na ovogodišnjem Bitefu biće izvedena i predstava "Grobnica za Borisa Davidoviča", u kojoj, prema reditelju, glumci zaista imaju seks.

Ovogodišnji 48. Bitef biće održan od 20. do 30. septembra pod geslom "Prošlost je sada" u Beogradu i Novom Sadu. Biće 13 izabranih predstava iz Nemačke, Poljske, Litvanije, Švajcarske, Slovenije, Hrvatske i Srbije.

Predstava "Grobnica za Borisa Davidoviča" Ivice Buljana koja koristi kao predložak knjigu Danila Kiša, vratiće publiku u dane osnivanja Bitef festivala i na pravi način predstavlja izvorni duh ovog festivala. Ova predstava je nedavno, na izvođenju u Hrvatskoj, izazvala burne reakcije javnosti jer je reditelj Buljan kazao da glumci u predstavi "ništa ne foliraju, pa ni seks".

Osnovno polazište za razmišljanje o ovogodišnjoj selekciji Bitefa je stogodišnjica od izbijanja Prvog svetskog rata, delimično zbog toga što je reč o istorijskom datumu veoma značajnom za prostor na kom živimo, a delimično i jer je ova godišnjica imala posebno mesto u produkciji evropskih pozorišta.

Ovogodišnji Bitef će pokušati da ponudi uvid u dugo trajanje i nedovršenost političkih i društvenih procesa koji su otpočeli Prvim svetskim ratom koji je formirao sliku Evrope i koji je za posledicu, između ostalog, imao i Drugi svetski rat, ali i Hladni rat i naposletku ratove na prostoru bivše Jugoslavije, najavili su selektori festivala.

Doslovno Prvim svetskim ratom bave se predstava "Front" Luka Persevala koji o Velikom ratu progovara iz zapadne perspektive, dve predstave po savremenim tekstovima srpskih autorki internacionalne reputacije, Biljane Srbljanović i Milene Marković ("Mali mi je ovaj grob" i "Zmajeubice") i dokumentarni teatarski projekat "Bojno polje sećanja 1914/2014" iz Berlina u režiji nemačkog reditelja Hans-Vernera Krezingera.

Na 48. Bitefu je nekoliko predstava koje tematizuju važne istorijske datume koji su proistekli iz procesa pokrenutih Prvim svetkim ratom, poput predstave po proslavljenom tekstu poljskog autora Tadeuša Slobodjaneka "Naš razred", koja stavlja akcenat na bolno pitanje litvanskog antisemitizma u novijoj istoriji, najavili su selektori.

Predstava "(A)polonija" poljskog reditelja i internacionalne zvezde Kžištofa Varlikovskog, predstavlja hod kroz 20. vek i traumatična mesta novije poljske ali i evropske istorije.

Predstava "Aleksandra Zec" Olivera Frljića tematizuje jugoslovenski rat sa početka devedesetih i nevinu dečju žrtvu koja je metafora žrtvovanja vlastite budućnosti, a hrvatski autor Borut Šeparović koji je prošle godine dobio nagradu žirija Bitefa postavlja pitanje kako iz perspektive današnjeg neoliberalnog društva funkcioniše roken rol bunt koji je iznedrio album "Paket aranžman" sa početka osamdesetih, postavljajući retoričko pitanje: "A gde je revolucija stoko?".

Na ovogodišnjem Bitefu publika će videti predstavu mlade švajcarske autorke Korine Majer bavi se pitanjem lične istorije koja je uvek deo kolektivnog pamćenja pod nazivom "Prošlost je sada", slovenačkog reditelja Jerneja Lorencija "Poludela lokomotiva" koja postavlja pitanje o dometima savremenog teatra u savremenom društvu.

Festival novih pozorišnih tendencija u svom novom izdanju imaće zaista nešto novo, uvršten je umetnički projekat "Communitas na ispitu", koje su zajedno kreirali Ana Vujanović i Saša Asentić a čini ga teorijsko-umetničko istraživanje i performans.

U okviru ovog festivalskog segmenta u glavnom programu biće izvedena i predstava laureata nekoliko srpskih pozorišnih festivala "Neoplanta" u režiji Andraša Urbana, inspirisana prozom Lasla Vegela koja govori o burnoj novijoj istoriji Novog Sada.

Prema rečima selektora odabrani program je najbolji mogući izbor za sredstva kojim raspolažu. Ona su kao i prošle godine, 35 miliona dinara.

Rezervacija i prodaja ulaznica za 48. Bitef počinje 18. avgusta na e-mail adresu: blagajna@bitef.rs ili telefon 069-8992-400. Prodaja ulaznica počinje 1. septembra na blagajni Pozorišta na Terazijama, a cena je kao i prošle godine, od 1.000 do 2.000 dinara.

  • 30.10.2014 09:32
    metrosexic
    pa znate kako , uvek ce se nesto nekome dopasti a nekome nece. Zasto polemisati oko ove predstave? Ko to ne voli da gleda, neka ide na druge predstave i gotovo. Ima ko to voli da pogleda i da razume sve to. Meni je skroz ok.
  • Jaca

    18.09.2014 15:14
    i to je to
    Koliko nam umatnost pruzi,toliko dobije para.Zbog umetnika ovakvih shvatanja i bolesnog uma kvalitetni umetnici ne dobiju svoj deo koloca.
  • Mile

    18.09.2014 12:05
    nedostatak
    Kada narodu zafali kultura,to mesto popuni NE kultura!
    Dokle ce umetnici sa nasih prostora stvarati dela koja
    zapanjuju prostotom.Da je reditelj malo mastovitiji, vecu bi paznju privulo delo u kome se udara k....m u glavu, jer sexa ovaj narod ima na pretek, tako da se nesto originalno nece videti u ovom KOMADU.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Kultura i umetnost

Slika Van Goga prodata za 4,5 miliona evra

Slika holandskog umetnika Vinsenta van Goga "Portret seljanke u beloj kapi" prodata je na godišnjem sajmu umetnosti i antikviteta TEFAF u Mastrihtu za više od 4,5 miliona evra.