VIDEO: Najstariji karcinom pronađen na kosti staroj 1,7 miliona godina

Otkriće najstarijeg slučaja raka na kosti pronađenoj u Južnoafričkoj Republici moglo bi značajno da pomogne modernim medicinskim istraživanjima ove opake bolesti.
U regiji Južne Afrike, koja je bogata fosilima i poznata kao Kolevka čovečanstva, naučnici su pronašli najraniji slučaj ove bolesti. Koristeći tehniku 3D, dijagnostikovali su agresivni tip karcinoma, osteosarkom, u kosti stopala ljudskog pretka, koji je umro u pećini Svartkrans. Fosil je star između 1,6 i 1,8 miliona godina.

Koristeći metod nazvan mikro CT snimanja, istraživački tim je analizirao detaljne 2D i 3D snimke unutrašnjosti fosila. Abnormalni model rasta koštanog tkiva, uključujući prepoznatljiv izgled koji podseća na karfiol, doveo je naučnike do dijagnoze osteosarkoma, koji se danas uglavnom javlja kod dece i mladih, piše National Geographic Srbija.

Fragment kosti prsta levog stopala jedini je deo skeleta koji je pronađen, a tako mali broj informacija onemogućava određivanje da li je u pitanju dete ili odrasla osoba, kao i da li je karcinom bio uzrok smrti.

Otkriće britanskih i južnoafričkih naučnika pobija tvrdnje da je karcinom moderna bolest, koja je uglavnom prouzrokovana faktorima životnog stila. Otkriće, koje je objavljeno u časopisu South African Journal of Science, sugeriše da, iako moderni način života povećava rizik od karcinoma, naročito u industrijski razvijenim zemljama, okidači za bolest ugrađeni su dugoboko unutar ljudske prošlosti i evolucije.

"Možete da razmišljate da li da pređete na paleo dijetu, možete da imate čisto okruženje, ali kapacitet za ove bolesti je drevan i to je u nama bez obzira šta radite na sebi", kaže koautor studije Edvard Odes sa Univerzititat Witwatersrand.

VIDEO: Epl se izvinio zbog kontroverzne reklame

Američka tehnološka korporacija Epl izvinila se zbog reklamnog video snimka za novi tablet "ajped pro" (iPad Pro) sa čipom M4, nakon što se suočila sa oštrim kritikama na društvenim mrežama.