Novosađani se vratili u "radosno detinjstvo": Kako se nekad letovalo na Ostrvu života

Portal 021.rs objavio je u utorak tekst o Ostrvu životu na kojem su pre nekoliko decenija letovali mališani iz "Radosnog detinjstva".

Tri decenije nakon raspada Jugoslavije, deca ne posećuju ovo ostrvu koje sada ima samo jednu stanovnicu.

Tokom sedamdesetih i osamdesetih situacija je bila drugačija. Svake godine su vaspitačice iz "Radosnog detinjstva" vodile mališane na ovo ostrvce u Malostonskom zalivu.

Nakon objavljivanja teksta javili su se Novosađani i Novosađanke koji su se, kako kažu, makar na trenutak vratili u detinjstvo i na letovanje tokom kog su mnogi naučili da plivaju.

Oni su podelili i neka svoja sećanja i doživljaje iz tog perioda.

"Vožnja barkom od Otoka do Stona kojom je upravljao izvesni čika Marko... Kada smo stigli u gradić, u centru, na malom trgu, podigao jednu nogu oslonivši se na podest spomenika, a novine čita Vlastimir Đuza Stojiljković. Dane na Otoku života pamtim kao neverovatni predivni deo detinjstva", napisao je jedan čitalac 021.rs.

Uki je napisao da je na ostrvu bio kao klinac, ali da još uvek oseća "taj miris borova".

Zorana je tekst vratio pedeset godina u prošlost.

"Izuzetno mi je drago da ste objavili ovaj tekst i vratili me skoro 50 godina nazad. Na ovom ostrvu letovao sam dva puta sa obdaništem 'Radosno detinjstvo', 1974. i 1975. Tamo sam proplivao. Tada sam naučio da budem bez roditelja, da namestim krevet, da ronim ježeve i morske zvezde. Sve ono sto naša deca sada ne znaju ili nemaju ili ne smeju. Lepo vreme", napisao je Zoran.

Nisu svi na ostrvu išli kao mališani, neki i kao tinejdžeri. To je iskustvo jedne Snežane.

"Kao tinejdžerka išla sam sa majkom koja je radila u 'Radosnom detinjstvu', a umesto nadoknade uglavnom su vaspitačice vodile i svoju decu. Jedno od nezaboravnih letovanja. Druženje na neverovatnom ostrvcetu i kada nas je ekonom vozio čamcem do Stona i predivnih gradića. Okolo su bila polja gde su uzgajali školjke. Nezaboravna lepota", napisala je ona.

Novosađanka Nataša je ostrvo posetila 1983. godine, sa obdaništem, naravno.

"Sećam se da smo išli na 'put oko sveta'. Šetnja oko ostrva. Divne uspomene. Sećam se velikog drveta smokve na terasi", prisetila se Nataša.
Neki su se prisetile izvesnog deda Bože i njegovih limunova, dok drugi kažu da je danas nezamislivo da se takva letovanja organizuju.

"Boravila sam u dva navrata na otoku Stonu, sa novosadskim vrtićem 'Različak' davnih osamdesetih godina, negde između 1981. i 1986. godine. Na tom otočiću sam naučila da pliva. Tada nije bilo neuobičajeno da vaspitače vode dvadesetak male dece neplivača na more, danas je to nezamislivo", smatra Jela.

Čitaoci 021.rs prisetili su se i da su im tokom odmora organizovale razne aktivnosti, najpre školice plivanja, pa razna takmičenja, izleti...

"Nezaboravne noći i neispričane priče", zaključio je jedan čitalac.
  • Anđelka

10.08.2023 21:55
    Bilo je lepoTamo
    Tamo na Otoku života, bilo je sjajno. Mi klinci koji trčimo u more
  • Sloba ns

10.08.2023 10:39
    Plate
    Sve je to lepo bilo nekada, da li danas mogu vaspitači/ce da odu na bilo kakav odmor. Plate ispod svakog nivoa dostojanstvenog života.
  • I

09.08.2023 22:01
    Lepota
    Celo leto sam tamo providila, odem sa prvom a vratim se sa zadnjom snenom. Bilo je predivno. Nikada se takve uspomene ne zaboravljaju. Obožavala sam svako leto, šetnja po ostrvu i divni zalasci sunca. Eh...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar

Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Novosadske priče

Kako su Novosađani naučili NATO "red vožnje"

Imao sam 11 godina. Tog dana se išlo prepodne u školu, popodne smo uobičajeno išli napolje da se igramo ubeđujući one koje su roditelji sprečili, da neće biti nikakvog bombardovanja...

Student nije zapalio žito

Na fasadi kasarne u Ulici vojvode Bojovića jedna spomen ploča čuva priču o studentima koji su zapalili pšenicu. I to su platili životom.

Iz centra na "brdo" 2: Biti na nogama

Krajem aprila 1979. u Velikoj Britaniji su održani izbori - pokazalo se istorijski - na kojima su Konzervativci potukli do tada vladajuće Laburiste.

Iz centra na "brdo"

Na "brdo" - kako smo u šali zvali zdanje Televizije Novi Sad smeštenu na Mišeluku na obroncima Fruške, došao sam iz centra grada.

Tri prsta iz Novog Sada

Na različite načine Srbi i građani ove zemlje demonstriraju patriotizam i poštovanje prema nacionalnim simbolima.