Novim zakonom se zabranjuje vožnja u gepeku

Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, skupština bi mogla da usvoji na zasedanju u martu,  i u njemu će se naći odredbe koje zabranjuju vožnju u gepeku.

Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, skupština bi mogla da usvoji na zasedanju u martu,  i u njemu će se naći odredbe koje zabranjuju vožnju u gepeku.

Zakon je najavila ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, posle niza nesreća u kojima su stradali mladi.

Tragedija u kojoj je nastradalo četvoro mladih ljudi dovela je do predloga novog Zakona o bezbednosti saobraćaja. Izmene će se uglavnom odnositi na vozače početnike. Prva predložena izmena jeste da vozači do 21 godine ne smeju da voze od 23 sata do šest sati ujutru. Zabrana će se odnositi i na nove vozače, odnosno na sve u prve dve godine vožnje.

Jedan od stradalih u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila prošle godine kod Ade Huje vozio se u gepeku. Novi zakon će zbog toga biti stroži, i u njemu će se naći i odredbe koje i to zabranjuju, iako se do sada smatralo da tako nešto ne mora da se naglašava.

Vozači početnici neće moći da upravljaju automobilima sa mnogo konjskih snaga. Neki su to videli kao kažnjavanje onih koji ne krše zakon.

"Moramo da prilagodimo uglavnom zakonske odredbe onima koji gledaju da se ne ponašaju u skladu sa zakonom. Oni koji su ljudi dobre volje , njima zakon nije potreban. Potreban je zakon za one koji ne žele da se ponašaju u skladu sa pravilima koja su nekakva normalna", navodi profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.

2001. godine 1270 osoba je poginulo u saobraćajnim nesrećama, a povređeno je oko 20 hiljada. Sada je na snazi zakon iz 2009. godine, a pre njega važio je zakon o saobraćaju iz davne 1984 godine.

"Zbog primene ovog zakona iz 2009. koji smo najavljivali polako i dizali tenziju, mi smo došli na 2010. sa 660 poginulih, znači skoro pola, na oko 12 hiljada povređenih, znači skoro pola, na oko 40 hiljada saobraćajnih nezgoda, znači neku trećinu manje, i taj dobitak se meri i u velikim parama koje država plaća", ističe Vujanić.

Svaki nastradali u saobraćaju, državu, odnosno građane Srbije košta oko pola miliona evra, dok je u svetu taj trošak u proseku oko milion evra. Novim predlogom zakona predviđena je i odgovornost putara ukoliko zbog loših uslova na putu dođe do nesreće.

  • Vozač

    02.02.2015 11:17
    A do sad je bilo dozvoljeno?!
    Da je naša cenjena ministarka iole čitala zakon (popularni ZOBS) znala bi da je VEĆ zabranjen prevoz putnika u gepeku i to članovima 116 i 117.
    116
    "U motornom vozilu, odnosno, na vozilu i priključnom vozilu u saobraćaju na putu, dozvoljeno je prevoziti onoliko lica, koliko je označeno u saobraćajnoj dozvoli, na mestima koja su za to predviđena."
    117
    "U zatvorenom prostoru vozila koje se ne može iznutra otvoriti, ne smeju se prevoziti lica."
  • Tata Mata

    02.02.2015 07:43
    Pocnite od haube
    Najpre zabraniti voznju na haubi, a posebno pesaka.
    Zatim zabraniti voznju na krovu, posebno ako nema predvidjene rukohvate.
    Ne zaboravimo ni voznju na zadnjem delu ( branik, kuka ), tzv. kesanje, sto je bio vrlo popularan nacin voznje tramvajem 70-tih.
    Na kraju zabraniti i voznju uopste.
  • 01.02.2015 20:58
    Blagi Boze, za kakve smejurije se kod nas donose "novi zakoni".

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija