Saveti za kupovinu polovnih automobila

Kupovina polovnog automobila je vrlo kompleksna, jer je potrebno ispitati mnoge činjenice.

Vlasnica "Auto-tehnike" Gordana Drageljević objašnjava za 021.rs na šta najviše treba obratiti pažnju.

"Proverite brojeve šasije, da li su vidno prekucani ili menjani. Obratite pažnju na šire područje, jer može čitav komad lima biti isečen ili zamenjen. Ukucajte na internetu broj šasije u jedan od mnogih Free vin check ili u prevodu besplatna kontrola broja šasije i tu će vam biti podaci o vašem vozilu, godina proizvodnje, zemlja proizvodnje i mnoge druge korisne informacije. Deseta oznaka u broju šasije označava godinu proizvodnje. Na internetu nađite tablice po kojoj ćete utvrditi tačno godište automobila", savetuje ona.

Pošto je skoro pa nemoguće utvrditi stvarnu kilometražu vozila, više pažnje obratite na realno stanje vozila.

Kako dodaje, treba obratiti pažnju na stanje karoserije, naročito zazore tj. prostore između delova karoserije, na primer, dvoje vrata. "Ukoliko vidite da je zazor kriv ili veći odnosno uži u odnosu na druge to može ukazivati da je auto bio havarisan. Takođe obratite pažnju na nijanse farbe na pojedinim segmentima jer i to ukazuje na moguću havariju. Proverite premijski stepen na polisi osiguranja ukoliko je vozilo već registrovano u Srbiji. Povećan premijski stepen ukazuje da je vozilo učestvovalo u nekoj saobraćajnoj nezgodi",  objašnjava vlasnica "Auto-tehnike".

Često su tragovi velikih oštećenja vidljivi kada se auto podigne na dizalicu. Ako su vidljivi varovi na karoseriji, to je znak da su delovi naknadno spajani. Prosto je neverovatno da automobil star 5-6 godina nema na sebi nijednu ogrebotinu ili oštećenje od kamenčića. Takvi automobili su obično kompletno prefarbani.

Proverite brojeve na staklima, na njima se nalazi godina proizvodnje. Ukoliko su brojevi različiti, to može ukazivati na veće havarije. Dobro pogledajte sva stakla i da li na njima postoje i najmanja oštećenja koju su slabo vidljiva.

U kabini istrošenost obloga papučica govori o intenzivnoj upotrebi. Istrošenost tapacirunga vrata ili stavljene presvlake preko istrošenih sedišta i pohabana podloga volana takođe upućuju na intenzivno korišćenje automobila. Ukoliko su pneumatici više istrošeni sa jedne strane, trap nije dobro centriran ili u njemu postoje zazori. Svako krčanje iz menjača, lagani udarci prilikom ubrzanja ili usporenja govore o njegovoj istrošenosti.

Ona dodaje i da treba proveriti da li radi klima, električni podizači stakla, da li se pale lampice na instrument tabli koje ukazuju na neki kvar. "I što je najbitnije, nemojte kupovati vozilo bez probne vožnje. Kupovina probnih tablica će vas sigurno manje koštati  nego kupovina lošeg vozila", savetuje naša sagovornica.

U probnoj vožnji možete čuti rad motora, osetiti ponašanje vozila na putu i čuti mnoge kvarove. Razna lupkanja mogu biti bezazlena, ali mogu ukazivati i na ozbiljan kvar. U probnoj vožnji isprobajte sve stepene prenosa u menjaču. Pustite upravljač i procenite da li automobil vuče u stranu. Ukoliko je ugrađen TNG tj. Plin, obavezno tražite atest i vidite do kada on važi.

Prilikom kupovine, od pomoći vam mogu biti mnogobrojni forumi na velikom broju internet stranica, dodaje Drageljević. Na dodatna pitanja, pronaći ćete odgovore na fejsbuk stranici Auto-tehnike.

Autor: 021.rs

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija